Nawiercanie tarcz hamulcowych |
Autor |
Wiadomość |
krzysieks_mc

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Gru 2009, 19:03 Nawiercanie tarcz hamulcowych
|
|
|
Słyszałem, że jakoś niedawno w programie operacja tunig był reportaż o firmie zajmującej się nawiercaniem tarcz hamulcowych i jakieś tam nawet wzorki . loga wycinali na tarczach. Nie oglądałem tego odcinka tylko słyszałem od kumpla. Nie wie ktoś gdzie ta firma się znajduje? Może akurat ktoś oglądał. Bo chem nawiercić tarcze tył tarczobębny od rs 2000 i przód też od rsa. Bo problem jest z dostaniem takich tarcz w przystępnej cenie. Więc chciałem nowe brembo stuningować. |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
krzysieks_mc

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Gru 2009, 20:18
|
|
|
Widziesz niemam przekonania do mikody. Straszna chńszczyzna |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 5 Gru 2009, 21:13
|
|
|
Ja mam mikody 20tys na nich zrobiłem i sobie chwale, a wcale ich nie oszczędzam...
i to nie żadna chińszczyzna tylko produkcja polska |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
krzysieks_mc

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 09:03
|
|
|
Wiem że polska produkcja tylko porównywalana jakość do chińskich produktów. To nikt niewie gdzie jest ta firma? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 12:14
|
|
|
Zapytaj FORDON'a on gdzieś nawiercał swoje tarcze i jeszcze się nie zabił, a było to z rok temu, więc nie jest to zrobione źle . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 14:36
|
|
|
W OPT bylo o Mikodzie- jak nie sprobujesz to sie nie przekonasz. Osobisice jak skoncze tarcze EBC to prawdopodobnie przetestuje Mikode. A nawiercenie tarczy- jak znasz uklad zeber w tarczy wentylowanej, to nie ma problemu nawiercic jej domowym sposobem. A dwa tyl w RSsie masz bodaj lity- wiec sytuacja jest jeszcze prostsza. Zobacz temat Gienka Wichury w projektach, tam bodaj byly nawiercone przod i tyl z rS2k- sami to robili;) |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
dark86ford

Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 760 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 15:12
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Zapytaj FORDON'a on gdzieś nawiercał swoje tarcze i jeszcze się nie zabił, a było to z rok temu, więc nie jest to zrobione źle . | te tarcze co on ma to naprawde genialnie spelniaja swoja role auto prawie deba staje |
_________________ 2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 20:45
|
|
|
Domowym sposobem nie nawiercisz. Tarcze są hartowane. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 20:49
|
|
|
Domowym sposobem nawiercałem koła zębate ze skrzyni biegów .
Wszystko to kwestia wiertła i użytych narzędzi . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 20:54
|
|
|
Tylko koła zębate w skrzyni biegów mają tylko zęby hartowane. Wiadomo że to kwestia narzędzi ale nie sądzę by autor takie posiadał.
PS. Po co nawiercać koła zębate w skrzyni. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 20:57
|
|
|
Dziwnym trafem koła na które ja trafiłem były całe hartowane .
Nawiercałem koło talerzowe żeby przykręcić do niego mechanizm różnicowy ze szperą bo z jednej pasował a z drugiej bardziej . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 21:05
|
|
|
A skąd masz taką informacje że te koła były całe hartowane. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 22:11
|
|
|
stąd że do ich nawiercenia musiałem kupić specjalne wiertła a zakład obróbki i produkcji tarcz hamulcowych , który się podjął wiercenia w tych kołach zgodził się na wiercenie w nich tylko na moją odpowiedzialność, odmówił gwintowania i dodał że są dużo twardsze niż tarcze które obrabiają , w których wiercą i gwintują ( chcesz to ci dam numer telefonu to się sam zapytasz ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
krzysieks_mc

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 22:16
|
|
|
Żółwik Tuptuś, O to mógłbyś podać adres tego zakładu i telefon. Dzięki |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 22:27
|
|
|
poszło PW |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Roman Hanc
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 65 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 14 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 09:45
|
|
|
Firma mikoda znajduje się w Kutnie - jest to odlewnia żeliwa ma też oddział w Częstochowie
99-300 Kutno ul. Sklęczkowska bodajże 14.
Kiedyś najnowocześniejsza odlewnia w europie postawiona przez japońców ale to historia bo lata 70.
pozdrawiam Roman |
_________________ Roman |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 12:35
|
|
|
Cytat: | stąd że do ich nawiercenia musiałem kupić specjalne wiertła a zakład obróbki i produkcji tarcz hamulcowych , który się podjął wiercenia w tych kołach zgodził się na wiercenie w nich tylko na moją odpowiedzialność, odmówił gwintowania i dodał że są dużo twardsze niż tarcze które obrabiają , w których wiercą i gwintują ( chcesz to ci dam numer telefonu to się sam zapytasz ) |
No i ok. Ale sumasumarum to trzeba mieć specjalne wiertła. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 14:58
|
|
|
Maki napisał/a: | Cytat: | stąd że do ich nawiercenia musiałem kupić specjalne wiertła a zakład obróbki i produkcji tarcz hamulcowych , który się podjął wiercenia w tych kołach zgodził się na wiercenie w nich tylko na moją odpowiedzialność, odmówił gwintowania i dodał że są dużo twardsze niż tarcze które obrabiają , w których wiercą i gwintują ( chcesz to ci dam numer telefonu to się sam zapytasz ) |
No i ok. Ale sumasumarum to trzeba mieć specjalne wiertła. |
kazdo wiertło jest specjalne .. no palcem raczej nie wywiercisz ..ale chcecego zakup uszlachetnionych wierteł nie bedzie problemem |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 17:00
|
|
|
Da sie bezproblemowo nawiercac tarcze ja mam u siebie juz drugi kpl tarcz Brembo ktore sa nawiercone, przezyly sporo i przejezdzily sporo, tak samo tyl mam nawiercony.
Kazdy kpl tarcz to Brembo made in germany, do tego zestaw klockow Ferrodo Premier i plyn Motoul RBF 600 lub 660.
http://www.fothost.pl/sho...mbojl2.jpg.html
To sa tarcze ktore lataja u mnie na jeden zestaw tarcz umieraja 2 kpl klockow, o pyleniu ich wspominac nie musze. Otwory w tarczy byly wykonywane wiertlem 6. Tyl jest troche delikatniej nawercony ze wzgledu na to iz tarczobeben jest lity ale 2 tloczkowy zacisk daje rade.
Zaraz zaczna sie pewnie dywagacje ze to pekac bedzie itd, otoz nie, po mimo ze uklad hamulcowy oszczedzany nie byl, racze nie pekaly przy odwiertach, trzeba jednak pilnowac ich grubosc bo maksymalnie od grubosci nominalnej mozemy zetrzec tylko po 1mm na strone tarczy.
Jezdze na tym od ponad 1,5 roku i mecze juz drugi zestaw tarcz, srednio robie 10k km w 3 do 4 miesiecy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|