Otwarty przez: szynszyl 7 Lut 2009,  21:26		 | 
	
			[MK3]Czy nie za mocny akumulator? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 barteq_g [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  16:13   [MK3]Czy nie za mocny akumulator?
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. 
 
Co się może stać jeśli do fiesty 1.3 wstawię akumulator  77Ah 620A ??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 awilk  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  16:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Twój rozrusznik może nie być z tego zadowolony     Możliwe jest uszkodzenie uzwojeń rozrusznika(przegrzanie, urwanie) i napewno mechanicznie będzie bardziej obciążony, tj. tryby i łożyska przy rozruchu. Aczkolwiek równie dobrze kilka miesięcy lub lat może to chodzić. Teoretycznie alternator powinien dać radę ten akumulator po pewnym czasie naładować do pełna o ile nie robisz tylko krótkich tras. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 barteq_g [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  16:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Hmm. czyli odradzacie? Dodam ze to tylko na 3 miesiace. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  16:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Lepiej kup porządny o standardowych parametrach. Jeśli się nie mylę to 45 Ah  330A? | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kllimek  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  16:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A ja posiadam 56 Ah w silniku 1.4 czy nie jest za duzy?? | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  17:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jbarteq_g, ja mam w dieslu 74 Ah i 680 A... więc nie lataj... kllimek, w sam raz... | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  17:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no ja wiem... ale ja mówie do bartka, jako porównanie... że ja mam taki w dieslu a on chce w benzynę wrzucić takiego... | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  19:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | awilk napisał/a: | 	 		  Twój rozrusznik może nie być z tego zadowolony    Możliwe jest uszkodzenie uzwojeń rozrusznika(przegrzanie, urwanie) i napewno mechanicznie będzie bardziej obciążony, tj. tryby i łożyska przy rozruchu | 	  
 
hm to ciekawe co piszesz - możesz rozwinąć ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  19:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak dioduś się dziwi to normalnie albo jest święto albo głupoty piszesz    | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  19:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miły pewnikiem to drugie    Dawno takich rewelacji nie czytałem    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 barteq_g [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  19:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Podłączyłem akumulator przez kable i odpalił jak nigdy chodził też dobrze mimo, że stoi 5 dzień, ale sprawa się rozwiązała bo bydle nie pasuje i nijak nie idzie podłączyć klem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  20:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | awilk napisał/a: | 	 		  | Twój rozrusznik może nie być z tego zadowolony  Możliwe jest uszkodzenie uzwojeń rozrusznika(przegrzanie, urwanie) i napewno mechanicznie będzie bardziej obciążony, tj. tryby i łożyska przy rozruchu | 	   Co to za filozofia?      | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  20:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Podłączyłem akumulator przez kable i odpalił jak nigdy chodził też dobrze mimo, że stoi 5 dzień, ale sprawa się rozwiązała bo bydle nie pasuje i nijak nie idzie podłączyć klem. | 	  
 
 
odpalić odpali, ale jakbyś go założył to co jakiś czas (często) byś musiał go pod prostownik podłączać, bo alternator benzyniaka nie miałby siły go naładować... taki aku nadaje się do diesla... do benzyny starczy nawet 45 Ah i 330 A (taki mam przy Megane 1.6e) | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  20:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | barteq_g napisał/a: | 	 		  | nijak nie idzie podłączyć klem. | 	   Czyli co jest masz aku z okrągłymi a kable na oczka ze śrubą czy na odwrót    
 
A może bieguny po przeciwnych stronach :yyy: ??
 
Miły do tej pojemności to troche za mały-55 do 60Ah w sam raz(nawet do benzyny    ) | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  21:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | drjanusz napisał/a: | 	 		  Czyli co jest masz aku z okrągłymi a kable na oczka ze śrubą czy na odwrót   
 
A może bieguny po przeciwnych stronach :yyy: ??
 
Miły do tej pojemności to troche za mały-55 do 60Ah w sam raz(nawet do benzyny    ) | 	  
 
 
elektryk + dwóch mechaników mówiło że starczy... poza tym w książce jest seryjnie 50 Ah i 250 A... | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  21:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czyli nawet wg.ksiązki za mało.A ja podałem tak z własnego doświadczenia,alternator da rade a lepiej pare procent pojemności więcej-docnisz w sytucji awaryjnej(byle nie za duży-altek nie da rady doładować) | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  21:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               powiem tak... Megane jest ojca i ja mam w sumie gdzieś co on tam wsadzi... ja tylko mówie jaki teraz jest...    | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 awilk  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2009,  21:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | hm to ciekawe co piszesz - możesz rozwinąć ? | 	  
 
Ależ oczywiście że mogę.
 
Widze że koledzy mają polewkę ze mnie ale posłuchajcie trochę konkretów zanim będziecie się smiać.
 
Przegrzanie uzwojeń- moc wydzielana na rezystancji uzwojenia a co za tym idzie temperatura jest proporcjonalna do kwadratu prądu, przy tym akumulatorze prąd jaki można maksymalnie pobrać jest prawie dwa razy większy od znamionowego/polecanego przez producenta i rozrusznik w pierwszej chwili wyciągnie max z akumulatora ile on da. Tylko nie mówcie że przy mocniejszym aku będzie krócej kręcił bo rozruch zasadniczo i tak trwa krótka także kluczykiem nie zdąży odbić żeby skrócićczas rozruchu, czyli na uzwojeniu wytraci się moc proporcjonalnie większa a co za tym idzie temperatura. Trwałość rezystancji izolacji uzwojeń jest bardzo silnie zależna od temperatury, podniesienie temperatury jej pracy nawet o 10 stopni, zależnie od rodzaju jaki jest zastosowany, może skrócić czas jej życia o połowe.
 
 
Urwanie uzwojeń - siła elektrodynamiczna działająca między przewodami w których przewodzi prąd, proporcjonalna do wartości prądu. Jak wyżej, większy prąd akumulatora=większe siły, a rozrusznik jest zbudowany dla danych znamionowych i takie ma przez jakiś czas wytrzymać. Przy zwiększeniu siły, w skrajnych przypadkach może dojść do urwania uzwojeń, drgań uzwojeń bo kliny nie były zaprojektowane na taką siłe i uszkodzeń izolacji.
 
 
Obciążenia mechaniczne - moment wytwarzany przez rozrusznik jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Większy moment=większe obciążenie dla elementów mechanicznych ponad dane znamionowe.
 
 
Tak jak napisałem w pierwszym poście koledze mogą się posypać części za miesiąc lub kilka lat, nie jestem w stanie powiedzieć jak duży wpływ to będzie miało na rozrusznik ale swoje zrobi i za jakiś czas będzie ogłoszenie "kupie rozrusznik". | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |