| [MK3] Duże spalanie one again ;/ | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | fiesta209   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 69
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  17:05   [MK3] Duże spalanie one again ;/ | 
 |  
               | 
 |  
               | poruszam ten temat booo... bylem u mechankia i niby jest wszytko ok... a mianowice : palil mi 13l/100km bylem u mechanika byl popsuty termostat bylo to odczuwalne po szybkosci nagrzewania sie  auta.... iniby prze to tyle palilo auto...
 tego samego dnia wymienilem  olej i filt oleju z mineralnego na syntetyk( wiem ze niezbyt madrze)
 mechanik zapewnial mnie ze tyklko termosta byl popsuty i dlatego mogl palic 13 l / 100
 no dobra termostat wymieniony kabina wolniej sie nagrzewa ...a auto pali nadal tyle samo...
 a co najlepsze osiagi jakby spadly a powinno byc raczej odwrotnie... niewiem jak przyspieszenie ale  przed wymiana auto jechalo 140 spokojnie a po wymianie 120 ledwo co...
 czy mechanik mogl cos spieprzyc...??np zle zalozyc termostat??
 mial ktos problem  tego typu...??? mechanik mowi ze ok a on bierze dwa razy za duzo;/
 1,3 cat -czytalem z opini ze wzie powinnien palic ok 8/100l - przy normalnej jezdzie
 Prosze pomozcie nie ten koszmaar juz sie zakonczy;/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | awilk   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Wrz 2007
 Posty: 245
 Skąd: Gać
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  18:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jakby ci tego termostatu nie zalozyl nie ma szans zeby zmiana osiagow byla zauwazalna. No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp. Jezeli chodzi o osiagi to mogles silnik rozszczelnic zalewajac syntetykiem i stad problemy. Po wymianie termostatu na sprawny powinno sie raczej szybciej w kabinie cieplej robic. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fiesta209   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 69
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  19:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | aha.. nom teraz to wolniej sie nagrzewa...mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo...... prawda to?? a wlansie czy przy zmianie termostatu trzeba  wylewac plyn od wspomagania??czy cos z nim trzeba robic??
 aa i czy jest cos w tych fiestach cos siada zazwyczaj i moze byc przyczyna takiego spalania??
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  19:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Teraz w te mrozy - nie sądze 	  | awilk napisał/a: |  	  | No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp. | 
 
 [ Dodano: Pon Sty 12, 2009 19:22 ]
 
 Nie nie prawda, to tak jakbyć trzymał w ręce gwoźdź i z jednej strony go podgrzewał zapalniczką i stwierdził że ten koniec za który trzymasz się robi szybciej ciepły niż ten w ogniu. Jeśli stary termostat był popsuty w pozycj zamkniętej lub przymkniętej to szybciej się nagrzewało wnętrze, choć sprawny termostat też powinien się otwierać koło 90 stopni więc w środku już powinno dobrze grzać. Sprawdź jak się nagrzewają węże przy chłodnicy w stosunku do ciepłego powietrza w kabinie,,, 	  | fiesta209 napisał/a: |  	  | mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo...... prawda to?? | 
 Termostat ma się nijak do układu wspomagania chyba że układ ten koliduje z dobraniem się do termostau (np zasłania go)
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fiesta209   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 69
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  19:26 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Termostat ma się nijak do układu wspomagania chyba że układ ten koliduje z dobraniem się do termostau (np zasłania go) | 
 chodzi mi konkretnie oto ze przychodze po odior auta a on  wylal moj plyn do wspomagania do miski.... i przymnie go wlal spowrotem,,,,, i jak mnie zobaczyl to lekko sie  zmieszal... i przez to chailem sie dowiedziec czy trzeba  plyn wylewac bo ja nie widze tam rorki zeby przechodzial nad termostatem...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  19:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | to jak układ wspomagania nie blokuje dojścia do termostatu to w/g mnie nie trzeba. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  19:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | fiesta209, ten Twój mechanik to jakiś dobry magik musi być. Albo nie ma pojęcia co robi, albo wali Ci ściemę w żywe oczy. 
 A co do spalania - czytałeś błędy ze sterownika?
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  20:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Moja rada zmień tego "mechanika"bo coś niezbyt chyba rozgarnięty   Tu jakieś głupoty Ci nawciskał 	  | fiesta209 napisał/a: |  	  | aha.. nom teraz to wolniej sie nagrzewa...mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo. | 
   A układ wspomagania nic nie ma do termostatu-nie utrudnia dostępu.
 Nie daj się robić w konia
   A co do spalania sprawdź sonde lambda-mogła siąść i teraz
  za dużo |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fiesta209   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 69
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  21:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | no i zkim ja wspolpracuje.......;/;/ to co on mog tam szukac i poco to wylewal???
 skurczybyk....
 nie niedawal go na komputer.... a wlasnie ile cos takiego moze kosztowac??? i czy bez kompa mozna jakos stwierdzic popsuta sonde lambde???
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  21:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | fiesta209, czytanie błędów kosztuje od 5-100pln, zależy jak to rozwiążesz   
 TUTAJ masz sposób za 5pln. Ten za 100 znajdziesz w ASO, a efekt ten sam
   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | awilk   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Wrz 2007
 Posty: 245
 Skąd: Gać
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2009,  21:25 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | awilk napisał/a: No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp.
 
 Teraz w te mrozy - nie sądze
 | 
 Zapytaj kolezanki "kuleczka" czy jakos tak się nazywa podobnie, ostatnio miała tak w swoim, i chyba to nawet mk3 było. Na zablokowanym termostacie wskazowka temp silnika na max, z tym ze efektów braku mocy faktycznie nie było, ale jakby ktos konkretnie chciał silnik kręcić... A 140 km/h to chyba nie jest prędkość optymalna dla tego silnika
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |