| [MK3] Duzy pobór prądu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Barak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2009,  23:08   [MK3] Duzy pobór prądu | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam Mam pewien problem, akumulator cały czas mi sie rozładowywuje wiec postanowiłem sprawdzić pobór prądu i wyszedł mi trochę za duży. Znalazłem przyczynę która tkwi w zasilaniu przekaźnika C1176. Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. Z tego co zauważyłem to ten przekaźnik zasila wentylator nagrzewnicy i światło wstecznego. Gdy zrobiłem zworek omijając zasilanie przekaźnika to pobór w normie.
 Moje wnioski takie:
 +Sam przekaźnik dobry pobór prądu przez niego w normie.
 +pobór prądu przez urządzenia sterowane przez ten przekaźnik w normie
 -Na zasilaniu przekaźnika za dozy pobór
 Maje pytanie do Formowiczów
 1  Nie znam wszystkich urządzeń którymi przekaźnik steruje jak ktoś ma dokładny schemat                     instalacji czy mógł by mi to sprawdzić?
 2 Czy ten przekaźnik musi być cały czas zasilany, aby urządzenia nim sterowane miały cały czas napięcie?
 3 Czy mogę zrobić po prostu zworkę nie zakładając przekaźnika?
 Bo dla mnie to jest trochę dziwne po co był by przekaźnik skoro cały czas jest włączony.
 Dodam ze przekaźnik jest w skrzynce bezpiecznikowej.
 Z góry dzięki za pomoc.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 7 Sty 2009,  20:28, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  10:10 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Barak napisał/a: |  	  | Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. | 
 Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu?
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  11:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | odłącz kostkę stacyjki i zobacz czy przekaźnik wtedy się nie wyłączy . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Barak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  13:19 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu? | 
 Nie nie zapala  sie swiatlo wstecznego.
 
 A jesli chodzi o kostke stacyjki to sprawdze jeszcze dzisiaj i napisze co i jak.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  13:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5? |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Barak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  13:48 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5? | 
 
 4 styki jest to zwykły przekaźnik który tylko zwiera obwód
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  13:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to tak - stwierdziłeś, że to wina przekaźnika, lub tego co jest za nim. Napięcie może być na nóżkach sterowanych - pytanie jaki płynie na nich prąd (jeżeli płynie).
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Barak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  13:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Napięcie cały czas jest po stronie cewki przekaźnika. W sumie usuniecie tej usterki nie jest trudne tylko nie wiem czy powinien być tan cały czas prąd czy nie. Zrobił bym nowy obwód zasilania przekaźnikiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  15:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli jest cały czas po stronie cewki, to wychodzi, że przekaźnik jest cały czas włączony - i może podawać prąd do czegoś, co nie ma osobnego włącznika. 
 Swoją drogą - bardzo zagmatwane posty piszesz (albo to ja jestem jakiś nie-teges i muszę je czytać kilka razy, żeby je zrozumieć :P)
 
 Najprościej by było, gdybyś w pierwszym poście walnął rysunek przekaźnika od dołu, napisał gdzie jest napięcie, gdzie go nie ma, gdzie płynie (i jaki) prąd, a gdzie go nie ma.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  17:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kolega jasno napisał - rozładowuje mu się akumulator, znalazł przekaźnik który cały czas jest ON (napięcie na cewce) - nie ważne co on włącza, ważne że jak wyłączysz zapłon to w aucie się powinno wszystko wyłączyć. 
 Jak to przekaźnik C1176 to nie mam na wykazie, w jakim numerze gniazda siedzi, jai ma kolor
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Barak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  17:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie powiem ci teraz które to gniazdo bo nie mam gdzie tego sprawdzić. Ale jest tylko jeden przekaźnik który wyłącza nadmuch i wsteczne jest koloru czarnego od góry jest na nim napisane(++03294  1 A) Jak wyłączam zapłon to wszystko sie wyłącza dmuchawa, światło wsteczne ale przekaźnik dalej jest zwarty czyli dalej dostaje napięcie. Czy mogę zrobić zęby dostawał napięcie po zapłonie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  18:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wydaje mi się że spokojnie możesz go rozłączyć od strony gdzie dostaje +12V, a napięcie +12V poprowadzić ze stacyjki. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2009,  18:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | poco robić lipe  . trzeba znaleźć usterkę . pisałem ci być odłączył kostkę stacyjki i zobaczył czy przekaźnik się nie wyłączy . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Barak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2009,  00:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kostkę stacyjki odłączyłem bez zmian napięcie dalej na przekaźniku. Zrobiłem nowa instalacje do zasilania przekaźnika, włącza sie dopiero jak przekręcę kluczyk w stacyjce. Wygląda na to ze wszystko działa jak wcześniej z ta różnica ze pobór prądu jest kilka razy mniejszy. Jestem wdzięczny wszystkim za pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2009,  02:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | w ramach walki z problemem możesz kupić sobie 2 skrzynkę bezpieczników za ok 30 zł i wsadzić do auta i zobaczyć czy orginał nie wróci do normy . Te skrzynki się czasami psują niestety . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |