| [MK4] podłaczenie sterownika do centralnego zamka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | typniepokorny86   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 11 Mar 2008
 Posty: 23
 Skąd: Żołyń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  15:53   [MK4] podłaczenie sterownika do centralnego zamka | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, wiem że temat ten był wałkowany x razy ale jak przeglądnąłem ileś tych tematów to głowa mała i zapewne coś przeoczyłem, także proszę o dalece idąca wyrozumiałość
 
 Tak więc, posiadam fiestę z fabrycznym centralnym zamkiem i elektrycznymi szybami i zakupiłem dwa układy :
 alarm / sterownik centralnego o wdzięcznej nazwie RTX VULCAN V1
 oraz moduł domykania 2 / 4 szyb PW4W
 
 no i oczywiście nie wiem jak to podłączyć, ma to obsługiwać dwoje drzwi plus te inne dodatki (bagażnik itd), w lewych drzwiach do zamka idzie wiązka z 10 kablami i tak:
 
 1) czarny
 2) czarno-żółty
 te dwa idą od strony wnętrza auta i są zakończone wtyczką do niczego nie podpiętą
 3) pomarańczowo-czarny
 4) szaro czerwony
 5) żółto-czarny
 6) biało-czerwony
 7) biały
 8) żółty
 9) biało-fioletowy
 10) czarny (trochę grubszy)
 
 to są schematy tych układów:
 
 sterownik:
 
   
 schemat podłączenia do siłowników:
 
   
 schemat modułu do domykania:
 
   
 czy wie ktoś który schemat jest dobry do podłączenia i jakie kable z jakimi trzeba połączyć?
 gdzie się znajduje oryginalny sterownik od centralki?
 jaki impuls trzeba ustawić 8,0 czy 3,5 sec?
 wiem że najpierw należałoby samemu przekopać całe auto ale wiedza moja w tym zakresie jest znikoma a nie chciałbym rozbierać całego auta
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 30 Gru 2008,  19:14, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  16:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Od centrala są kable biały i żółty, impuls ustaw na 3,5 s (chociaż 1s wystarcza) podobno nie ma bo jej funkcję pełnią siłowniki mastery. 	  | typniepokorny86 napisał/a: |  	  | gdzie się znajduje oryginalny sterownik od centralki? | 
 
 W twoim przypadku to będzie schemat pierwszy( na 2 skanie). Tylko nie wiem pod który kabel (biały czy żółty w fieście) podłączyć biały ze sterownika, a pod który biało-czarny.
 
 Właśnie w ten sposób podłączałem u siebie w escorcie pod fabryczny central:Central w Escorcie
 
 Z tego wychodzi, że biały w sterowniku trzeba podpiąć z żółtym w fieście, a biało-czarny z białym.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | typniepokorny86   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 11 Mar 2008
 Posty: 23
 Skąd: Żołyń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  17:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | dzięki za zainteresowanie, ale skoro nie ma centralki to po co aż 8 kabli do siłownika? a co do centralki to hmmm..... z wierzeń i podań poprzednich właścicieli centralny na pilota był tylko że ten na podczerwień |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  18:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | czyli albo wymontowali albo musisz poszukać. 	  | typniepokorny86 napisał/a: |  	  | z wierzeń i podań poprzednich właścicieli centralny na pilota był tylko że ten na podczerwień | 
 Poczytaj też TO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  18:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie dlatego że nie ma centralki do sygnałowe sterujące, zasilnie, wyjście na drugi idzie wszystko z siłownika, normalny siłownik ma 2 lub 5 przewodów a standardowa centralka właśnie 8. 	  | typniepokorny86 napisał/a: |  	  | dzięki za zainteresowanie, ale skoro nie ma centralki to po co aż 8 kabli do siłownika? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | typniepokorny86   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 11 Mar 2008
 Posty: 23
 Skąd: Żołyń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  18:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | hmmmm, no raczej musiał być jakiś układ do sterowania tym, no bo jak inaczej? przecież z samego odbiornika podczerwieni nie dałoby się raczej sterować, siłowniki to obydwa mastery, no i jest funkcja podwójnego ryglowania, stad pewnie te 8 przewodów, no chyba że tak jak piszesz podpiąć się pod ten biały i żółty tylko trzeba by pewnie było przez jakieś przekaźniki, 
 [ Dodano: Wto Gru 30, 2008 19:00 ]
 czyli te 8 kabli to będzie i w jednym i w drugim siłowniku czy tylko w jednym (lewym)? w tym ustrojstwie co kupiłem wyjścia na centralny są niskoprądowe i chciałbym się dowiedzieć czy któreś z tych kabli odpowiadają za sterowanie (bo chyba musiał być podawany impuls sterujący z tego całego czujnika podczerwieni) tak aby można było podpiąć się z tym niskoprądowym od sterownika czy trzeba przez przekaźniki wpinać się w ten żółty i biały, bo z tego co wydedukowałem to przez nie płynie prąd podczas zamykania/otwierania
 mam nadzieję że w miarę zrozumiale napisałem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  19:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Odbiornik podczerwieni wysyła sygnały tylko do siłownika (to co jest w centralce jest we fieście w siłowniku) - fajnie by było znaleźć te przewody może by było łatwiej, obydwa siłowniki we fieście sa chyba sterujące ale nie wiem czy obydwa mają 8 przewodów... nigdy nie jest łatwo podpiąć coś uniwersalnego pod coś co jest do tego w ogóle nie przystosowane, ale było już nie raz o tym na forum, jak pamiętam potrzebne są przekaźniki. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | typniepokorny86   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 11 Mar 2008
 Posty: 23
 Skąd: Żołyń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  19:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Odbiornik podczerwieni wysyła sygnały tylko do siłownika (to co jest w centralce jest we fieście w siłowniku) | 
 a czy to jest jednoznaczny sygnał (impuls) że np siłownik ma zamknąć czy jest to jakiś "zakodowany" sygnał (że np odbiornik podczerwieni odebrał ileś tam mrugnięć diody z pilota) i dopiero siłownik rozkodowuje go i wie, że a tyle mignięć to ja muszę wysłać impuls zamykający i wtedy dopiero wysyła taki impuls do "elementów wykonawczych" ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  21:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem, ale stawiam że albo pojawia się na np. sekundę impuls i wtedy zamki się ryglują (często tak jest w alarmach) albo sygnał jest na stałe czyli np. na przewodzie jest masa, zamek zamknięty, jak go otworzysz masa znika z jednego przewody i pokazuje się na drugim i siedzi tam póty zamek nie zmieni stanu (tak jest w uniwersalnych centralkach), sądzę zę zdekodowane sygnały z pilota, rozpoznanie go i odczytanie kody to właśnie odbiornik podczerwieni robi, i wydaje dalej proste polecenia. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | typniepokorny86   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 11 Mar 2008
 Posty: 23
 Skąd: Żołyń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2008,  23:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | hmmmm, trzeba się będzie temu przyglądnąć, ma ktoś jakieś propozycję przez które kable, z tych co podałem, mógłby być podawany ten sygnał? a czy metoda podania napięcia (poprzez przekaźniki) na kable żółty i biały będzie skuteczna i będą się wtedy zamykać oba zamki? a tak poza tym to czy wie ktoś od czego może być ta wolna wtyczka? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2009,  12:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie potrzeba tego. Jeśli podłączysz sterownik wg. tego linka, którego podawałem  to będą się otwierały/zamykały wszystkie dzrzwi. 	  | typniepokorny86 napisał/a: |  	  | czy metoda podania napięcia (poprzez przekaźniki) na kable żółty i biały będzie skuteczna i będą się wtedy zamykać oba zamki? | 
 |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | typniepokorny86   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 11 Mar 2008
 Posty: 23
 Skąd: Żołyń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2009,  19:04 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | freeman napisał/a: |  	  | nie potrzeba tego. Jeśli podłączysz sterownik wg. tego linka, którego podawałem  to będą się otwierały/zamykały wszystkie dzrzwi. 	  | typniepokorny86 napisał/a: |  	  | czy metoda podania napięcia (poprzez przekaźniki) na kable żółty i biały będzie skuteczna i będą się wtedy zamykać oba zamki? | 
 | 
 
 
 masz rację, trzeba się wpiąć w żółto-czarny i biało-fioletowy, biały i żółty są od podwójnego ryglowania,
 a może mi ktoś powiedzieć w jakim celu są wyprowadzone te wtyczki w drzwiach? kable idą we wiązce od zamka, bo może by te kable zaadaptował do domykania szyb, tylko że moga trochę z cienkie być:/
 
 [ Dodano: Sob Sty 24, 2009 09:50 ]
 a ma może ktoś pomysł gdzie by można umieścić ten sterownik? tak sobie umyśliłem żeby go zamontować na tym plastiku nad nogami, na dole kolumny kierowniczej, co Wy na to?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |