| Pojemność w dowodzie a w aucie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  09:43   Pojemność w dowodzie a w aucie |   
 |  
               | 
 |  
               | tak sie zastanawiam co bedzie podczas bk przed kjs skoro w dowodzie mam 1,3 a pod maską 1,6? jakies pomysly? |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  10:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podejrzewam a właściwie jestem pewien, że nic nie będzie   Na BK będą Ci sprawdzać parę rzeczy ale nie to.
 Gdybyś na podstawie wpisu w dowodzie rejestracyjnym chciał startować w klasie niższej mając de facto silnik z klasy wyższej, to wtedy miałbyś problemy
   Pozdro ...
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zefir   
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotruś
 Wiek: 39
 Dołączyła: 30 Wrz 2004
 Posty: 1562
 Skąd: Łódź/Ozorków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  10:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | dokladnie chodzi o rejestracje na zawodach zeby tam wlasciwie sie zarejestrowac   |  
				| _________________ Cific TypeS r18a2 140KM  180NM
 ...drin team....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  11:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | w regulaminie pzm o kjs jest takie cuś: klasa dobierana na podstawie pojemnosci z dowodu
 
  |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  11:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i chwała PZM-owi za to   Wpisuj 1.6 i się nie martw stafcio
 Powodzenia na trasie!
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jamzy [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  11:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Stafcio
 
 Klasa w KJS jest określona pojemnością silnika.
 To co pokazałeś jako załącznik wypełnia kierowca. Kontroler pod spodem tabelkę Poz lub Neg.
 Na BK pojemność będzie sprawdzana z dowodem i stanem rzeczywistym - między 1,3 a 1,6 jest różnica w wyglądzie zew - nikt nie będzie rozbierał na BK1 samochodu, ale może być BK2 i można to i owo sprawdzić praktycznie bezinwazyjnie. Jeżeli kontrolerzy wyłapią taki przekręt to nie przejdziesz BK.
 Jeżeli wyjdzie to w czasie zawodów - protest itd, decyduje ZSS - ale najczęściej w takich przypadkach wykluczenie.
 Ogólnie zależy to od poziomu kontrolerów - w różnych klubach jest z tym różnie.
 W zeszłym sezonie mieliśmy kilka prób przekrętów na pojemności - wszystkie wyłapane na BK1.
 Także polecam iść do Wydziału Komunikacji i wyprostować w dowodzie rejestracyjnym i nie kombinować.
 Po za tym co za przyjemność wygrać czy dojechać w czołówce z przekrętem??
 
 Polecam dokładną lekturę:
 http://www.pzm.pl/userfil...09/KJS_2009.pdf
 
 A zwłaszcza Pkt. 7.2
 
 Pozdrawiam
 Jakub
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  11:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja nie chce kombinować, chce podac ze chce jechac w klasie 1600. moze byc jakis zonk w zwiazku z tym ze podam ze jade 1600 a mam 1300 w papierach?, o to chodzi. |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  12:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zgłoś się do swojej klasy (1600) wpisz pojemność silnika taką jaką masz pod maską i będzie OK - bez obaw   Ja napewno bym się tym nie martwił.
 Co prawda swapa bym uaktualnił w dowodzie ale z innych niż ten powodów.
 Pozdro ...
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jamzy [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  12:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wtedy najlepiej ze zgłoszeniem napisać pismo do dyrektora imprezy, że masz taką sytuację - jesteś w trakcie załatwiania formalności ze zmianą wpisu w dowodzie itd. Jeżeli dyrektor imprezy pozwoli, to nie będzie problemu - a z tym to różnie. Ale lepiej mieć kwit z badania technicznego ze zmienionym silnikiem - później zostanie tylko wpis w dowodzie.
 Albo załatwić całość. Przegląd - niestety kosztuje 100zł i później wpis w Wydziale Komuny - z tego co wiem to od ręki, ale też kosztuje.
 
 Tak jeszcze informacyjnie jak masz LPG to musisz mieć zdemontowane: zawór z butli i odłączone przewody doprowadzające gaz do silnika. Jednym słowem LPG nieeettt.
 
 Pozdrawiam
 Jakub
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  13:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | No Jamzy poleciales profesjonalizmem conajmniej z RSMP. Od 99 roku jezdze w KJSach i sprintach i w zyciu nie bylem swiadkiem BK2 na imprezie amatorksiej. Po drugie dowod sobie uaktualnij a do tego czasu zglaszaj sie normalnie w klasie do 1,6 zeby byc fair. Ja mialem dokladnie taki przypadek ze kupilem fieste do KJS-ow z silnikiem 1,6 a w dowodzie miala 1,1. Caly sezonnia jezdzilem (kjsy, sprinty i pare rund PPAiK) Zawsze wpisywalemw  zgloszeniu 1,6 i nigdy nie bylo najmneijszego problemu. |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  13:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | A w Szczecinie na ostatnim KJS było BK2 - ale to w tym celu, ponieważ Panowie startujący w zawodach przekładali sobie apteczkę trójkąt i gaśnicę z auta do auta (wsio miało naklejki z BK1). Po prostu żenuła  . Stafcio według mnie, jak będziesz startował w klasie w jakiej masz silnik nie powinno być problemów. Ale jak już  i inni o tym myku wiedzą, a są złośliwi  to wiadomo jak będzie. 
 Pal auto i na tor. Wygraj i dopiero martw się duperelami
   |  
				| _________________ Prędkość była dobra
  , tylko zakręt był za ciasny   Czarnula Tommura
   Sędzia KJS, PPAiK i inne
   FKP RACE&RALLY TEAM
 Automobilklub Zachodniopomorski
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jamzy [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2009,  13:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widzisz Qzyn czasem BK2 w KJS też się zdarza. 
 W zeszłym roku 2 razy było z powodu opon - co poniektórzy zakładali wyczynowe oponki gdy BK1 było dzień wcześniej.
 Co prawda była to formalność sprawdzenia homologacji drogowej takiej opony.
 Większość i tak na BK1 się wyłapuje.
 
 Jeżeli jest taka sytuacja, to ze zgłoszeniem puścić pismo i powinno przejść.
 Co najwyżej pater noster co by na następna imprezę dopełnić formalności z dowodem.
 
 
 
 Pozdrawiam
 Jakub
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |