[MK3] Wymiana hebli |
Autor |
Wiadomość |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lis 2008, 22:43 [MK3] Wymiana hebli
|
|
|
przy hamowaniu czuje delikatne bicie na kierownicy, wydaje mi się, że to przez tarcze. Poza tym z tyłu słychać dziwne szorowanie przy hamowaniu, pewnie szczęka drze beben.
Dlatego pytam jakie tarcze i klocki polecacie na przod? Moze wystarczą same klocki? Bo tarcze są jeszcze ok na grubość, tylko obawiam się, że "mogłem je przypiec i się pofalowały" przytaczając słowa ojca.
Bebny bede ogladal w sobote ale pewnie są jeszcze w dobrym stanie, ale sprawdze to. Za to szczęki trzeba wymienić bankowo, macie jakieś typy co do szczęk? I co wiąże się poza tym z wymianą hamulców? |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 49 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 18 Lis 2008, 23:07
|
|
|
Ze 3 miechy temu montowałem tarcze i klocki TRW o ile dobrze pamiętam. Było to w megance mojego brata. Tydzień temu wziąłem od niego samochód na zimowy przegląd .... i przez hample rozwaliłem sobie nos o szybe
Muszę powiedzieć że wymiatają choć specjalistą żadnym nie jestem. Co do szczęk, w mojej fofi miałem odgłos tarcia w tylnym prawym bębnie. Myślałem tak jak Ty: szczęki są na wykończeniu. Okazało się, że nie. W sumie do dzisiaj nie wiem co to jest. Rozbierałem kilka razy i usterki nie stwierdziłem. A bęben okazjonalnie trze sobie tak bez powodu. |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lis 2008, 23:11
|
|
|
tarcze fomoco kosztują do Twojej 130zł
natomiast klocki chyba ferodo ;] 67zł |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 09:51
|
|
|
essien, w temacie hamulców i cen możesz się zorientować TUTAJ.
Co do gadżetów wymienianych przy "regeneracji" tylnych hebli (o ile bębny masz ok) - KLIK
Aha, drżenie jeśli pochodzi z przednich hebelków, to raczej od tarcz (zwichrowane, z rantem) - a jak już je wymieniasz, to dokupić klocki za te 70pln to chyba nie jest strasznie dużo... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 12:20
|
|
|
Dzieki BJ Proste, ze jesli bede wymienial tarcze to i klocki, zastanawiałem sie tylko czy same klocki nie wystarczą. W sobote zrobie przeglad dokladny i postanowie co kupic a co jeszcze poeksploatować. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 19:20
|
|
|
brembo plus ferodo . |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 20:35
|
|
|
diodalodz, a nie wiesz może czy takie tarcze będą pasowały do seryjnych zacisków? Jeśli nie to w wezme niewentylowane Brembo + klocki Ferodo Premier coś tam... |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 49 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 21:09
|
|
|
essien napisał/a: | diodalodz, a nie wiesz może czy takie tarcze będą pasowały do seryjnych zacisków? Jeśli nie to w wezme niewentylowane Brembo + klocki Ferodo Premier coś tam... |
Jeżeli masz seryjnie zamontowane wentylowane tarcze to będą pasować. Jeśli seryjnie masz niewentylowane to nie będą pasować. Grubość tarcz jest inna. Wentylowane 20mm a nie wentylowane 10mm (o ile się nie mylę). Zanim kupisz sprawdź jeszcze średnice tarczy. O ile dobrze pamiętam są różne rozmiary np. 240mm , 239mm. |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 21:19
|
|
|
mam bez wentylacji wiec dupa jeśli sie nie mylisz. a szkoda ... |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 21:40
|
|
|
zawsze możesz założyć wentylowane ale całość z mondeo chyba |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 22:58
|
|
|
zaciski z Xr'ki - ktoś sprzedaje właśnie takie w dziale sprzedam |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 23:10
|
|
|
musiałbym poczekać wtedy az do lutego praktycznie z wymiana bo budżet rozplanowany :( takze zwykle brembo + ferodo premier i trw w bebny. mysle ze dla 1.3 wystarczy |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 49 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 23:18
|
|
|
essien napisał/a: | musiałbym poczekać wtedy az do lutego praktycznie z wymiana bo budżet rozplanowany :( takze zwykle brembo + ferodo premier i trw w bebny. mysle ze dla 1.3 wystarczy |
W zupełności wystarczy. Zestawik jak się patrzy. Miłej pracy życzę. |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Lis 2008, 21:15
|
|
|
szogoon napisał/a: | tarcze fomoco kosztują do Twojej 130zł
natomiast klocki chyba ferodo ;] 67zł | HEHEHE...
Dokładasz dwie dychy i masz wentylowane tarcze brembo i klocki ferodo premier, do tego zaciski z XRki za jakieś 80zł, od któregoś z naszych "żyleciarzy".
Zestawik naprawczy, płyn hamulcowy, inne duperele... W sumie jakieś 250zł
I żadne Megane Ci nie podskoczy... |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21 Lis 2008, 08:48
|
|
|
a co do tarcia z bebna to mi tak tarlo i okazalo sie ze okladzina szczeki pekla i odpadla |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lis 2008, 18:16
|
|
|
3 godziny w garażu i bęben jak siedzi tak siedział, za nic nie da sie ruszyć tej nakrętki samokontrującej, wiem, że lewy gwint itp. Po prostu za bardzo dokrecona. Jutro odkręcego tymi 4 srubkami od tyłu. A co do przednich hampli to mam jeszcze całkiem dobre klocki tarcze? hm, ciezko powiedziec bo niby czuś pod palcem takie jakby linie(?). Zdecydowałem, że przód zrobie kompletnie na wiosne, może akurat bedą fundusze na wieksze zaciski A teraz tylko zmieniam tył jeśli wygram z bebnami jutro. |
|
|
|
 |
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lis 2008, 19:01
|
|
|
zbieraj zbieraj;) to Ci na wiosne zaciski od xrki tanio sprzedam tarcze gratis dorzuce ale tylko na nie popatrzysz bo sie do niczego nie nadaja, co do sruby od czopu piasty, to dluuuuga rura i musi isc |
|
|
|
 |
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lis 2008, 00:27
|
|
|
genov napisał/a: | to dluuuuga rura i musi isc |
stwierdzam, ze w garazu ojca zbyt malo "specjalistycznego" sprzetu
a tak btw, wieksze zaciski to wszystko co musze zmienic by wlozyc wentylowane tarcze? idąc dalej, większe zaciski = większe serwo? coś jeszcze wiąże sie ze zmiana hamulcow na wieksze, mocniejsze? |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Lis 2008, 01:46
|
|
|
ja tez bym sie pod to podpial. Mam 1.1i i chcialbym zalozyc wieksze i wentylowane tarcze...czy tarcze zaciski i klocki to wszytko co musze zmienic? Czy bedzie to pasowalo bez jakichs przerobek np taki zestaw z xrki? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lis 2008, 09:06
|
|
|
wieksze tarcze zaciski i klocki dedykowane do xr'ki, np szczeki z tylu maja srednice 209 bodajze a do zwyklej fiesty 188 chyba |
|
|
|
 |
|