Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?
Autor Wiadomość
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Lis 2008, 20:20   Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?

Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?Pytanie do profesjonalistów i laborantów, zdanie teoretyków mnie nie interesuje.Ile takie rozwiązanie ma szanse wytrzymać?Jakie pierścionki kupić, takie same jak ściągnę czy nadmiarowe?Zamierzam wyciągnąć tłoki od spodu silnika więc ściąganie głowicy nie wchodzi w grę.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lis 2008, 21:07   

Kiedyś z ojcem wymieniałem w Kaszelku i w Zaporożcu, więc coś w tym jest - więcej szczegółów niestety nie podam.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lis 2008, 21:15   

hm
jeśli nikt tego wcześniej mu nie robił to efekt bedzie na 10-20 tyś km i koniec .
co do wyciągania tłoktów to raczej wątpie żeby dało się je wyjąć w dół , tym bardziej może być problem żeby je potem wsadzić . poco chcesz te pierścienie zmieniać ? nie ma kompresji ? a może usiadły zawory w głowicy ? najpierw upewnij się co jest grane potem zaczynaj działać .
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Lis 2008, 21:20   

Mój wujek dobra rada mówił mi, że samych pierścieni się nie wymienia bo cylindry są wyjechane nieregularnie przez stare pierścienie, a nowe szlifują je inaczej i będzie jeszcze gorzej.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 7 Lis 2008, 17:18   

Odpowiadam zwięźle i jednoznacznie:
Niema sensu.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Lis 2008, 13:41   

diodalodz napisał/a:
hm
jeśli nikt tego wcześniej mu nie robił to efekt bedzie na 10-20 tyś km i koniec .
co do wyciągania tłoktów to raczej wątpie żeby dało się je wyjąć w dół , tym bardziej może być problem żeby je potem wsadzić . poco chcesz te pierścienie zmieniać ? nie ma kompresji ? a może usiadły zawory w głowicy ? najpierw upewnij się co jest grane potem zaczynaj działać .


Jak mam się upewnić co jest grane? W jaki sposób sprawdzić zawory?Pierścienie chciałem zmienić żeby nie dymiło w 1' przypadku a w drugim żeby wzrosła kompresja bo w tej chwili mam na 2 garach po 24 atmosfer na trzecim 27 na czwartym 29.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lis 2008, 15:33   

hm stawiasz na noc mechanikowi auto , wykręca wtryski i wkręca próbnik , sprawdza ciśnienie na zimnym silniku , dolewa oleju do cylindrów i sprawdza ponownie . Jeśli ciśnienie nie wzrośnie to wina jest w głowicy . Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika .
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Lis 2008, 16:18   

diodalodz napisał/a:
Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika .

Rozumiem ze chodzi o pierścienie?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Lis 2008, 17:44   

Tak jest.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lis 2008, 17:00   

diodalodz napisał/a:
hm stawiasz na noc mechanikowi auto , wykręca wtryski i wkręca próbnik , sprawdza ciśnienie na zimnym silniku , dolewa oleju do cylindrów i sprawdza ponownie . Jeśli ciśnienie nie wzrośnie to wina jest w głowicy . Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika .


Już zostawiłem samochód "profiesionalnemu" warsztatowi Diesla.Ziomuś zmierzył ciśnienie wyszło 24/24/27/29 osłonę zaworów zdjął zobaczył jakie to bardzo interesujące, zakręcił 3 śrubki i skasował 80 zł i tyle.Nic nie poradził co może być.Rozbierze się dowie;]
Musze nabyć urządzenie do pomiaru ciśnienia i wziąć sprawy w swoje ręce.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Lis 2008, 11:46   

freeman napisał/a:
Tak jest.


Mnie zawsze uczono że dół silnika to wał korbowy itp, stad pytam..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2008, 12:38   

Różne są szkoły, generalnie silnik można rozkręcić na pół - głowicę przykrytą u góry deklem zaworów, i blok, zakryty od dołu miską olejową - po środku tego jest uszczelka głowicy.

[ Dodano: Pon Lis 10, 2008 12:38 ]
Stop, podobno połówki są równe, więc silnik nie rozkręca się na pół tylko na 2 części :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vis 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 33
Skąd: Słupca
Wysłany: 14 Lis 2008, 09:46   

freeman napisał/a:
Mój wujek dobra rada mówił mi, że samych pierścieni się nie wymienia bo cylindry są wyjechane nieregularnie przez stare pierścienie, a nowe szlifują je inaczej i będzie jeszcze gorzej.


Ach ten wujek....
Doświadczenia z autopsji "przed i po" wymianie pierścieni:
Przed- zużycie oleju ok. 1l/1000km
Po- zużycie oleju 0(zero)l/15000km (od wymiany do wymiany), Wyzsza moc silnika... Całkowity koszt (z roboc) ~250zł, komfort psychiczny-bezcenny.
Przebieg po wymianie ok30000km.

Wujek "dobra rada", radzi "dobrze" ale szkoda że tylko teoretycznie, bo w praktyce kosztochłonne remonty są ekonomicznie NIEUZASADNIONE.

Jak mówi stare przysłowie: "Im więcej wkładasz pieniędzy w stary samochód, tym później będziesz miał nowy".
_________________
 
 
 
XxX_Daro_XxX 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Adam
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 14 Lis 2008, 14:28   

Samych pierścieni nie wymieniaj bo nie ma sensu. też chciałem ale do tego wtedy musi być szlif głowicy który w trójmieście robią najbliżej i koszt to 300zł do tego tłoki, też cos trzeba z nimi zrobić więc to nie takie proste i tanie. Myślę, że daj sobie spokój ;]
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lis 2008, 17:29   

XxX_Daro_XxX napisał/a:
Samych pierścieni nie wymieniaj bo nie ma sensu. też chciałem ale do tego wtedy musi być szlif głowicy który w trójmieście robią najbliżej i koszt to 300zł do tego tłoki, też cos trzeba z nimi zrobić więc to nie takie proste i tanie. Myślę, że daj sobie spokój ;]

nie trzeba . planujesz glowice za 80-100 zł . to o czym piszesz to roztoczenie cylindrów i nowe tłoki a to już jest prawdziwy remont silnika można powiedzieć książkowy jeśli wał i panewki są ok .
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Lis 2008, 20:59   

vis napisał/a:
Wujek "dobra rada", radzi "dobrze" ale szkoda że tylko teoretycznie, bo w praktyce kosztochłonne remonty są ekonomicznie NIEUZASADNIONE.
oj nie tylko w teorii. Byłbyś zdziwiony ile i jakich pojazdów On naprawiał, co nie znaczy, że zawsze ma racje.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 14 Lis 2008, 21:41   

Nie wiem skad te wszystkie osady jesli nikt nic nie wie na temat twojego silnika. Jesli chodzi o wymiane samych pierscieni to ma ona sens dopiero po sprawdzeniu gladzi i ksztaltu cylindrow. Jesli niema rys i przekroj ine jest owalny to mozesz wlozyc nowe pierscienie o nominalnym rozmiarze bez szlifu cylindrow. Jesli sa owale to dupa zbita - trzeba zrobic wszystko. A w jakim stanie masz uszczelniacze zaworowe? Bo one tez maja duzy wplyw na dymienie silnika :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
karczochrulez
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lis 2008, 22:36   

megabajt jeśli chcesz poznać zdanie praktyków to pokaż im silnik w realu :)
 
 
krecik 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lis 2008, 00:47   

ej tez przerabiałem ten sam temat i to niedawno... zrezygnowałem bo to robota do dupy...;/ jak już masz sie bawić w takie coś to trzeba by zrobić regeneracje głowicy i tak jak wyżej kolega Qzyn, pisze sprawdzić wszystko... a wyjdzie Ci ze tłoki do wymiany i będzie problem... za dużo siana to jest, jak jesteś zdecydowany i masz siano to zrób od razu wszystko... takie jest moje zdanie... ja wymieniłem olej na castrola i będę sobie dolewał... jeżdżę teraz w miarę jak "dziadek" czyli 2; 2,5 tys obrywów i zmiana biegu he he :) :)
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lis 2008, 08:51   

krecik, to po co castrola lejesz ? :|
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów [MK6] jak sprawdzić, czy jest sens kupować nowego airbag
zastanwaiam się, czy potym jak autko było stuknięte warto kupować airbag
jedrzejb Elektryka 5 19 Lis 2011, 16:27
Puff
Brak nowych postów Czy to ma wogóle sens ?
Czyli zamiana "fabryki" na "coś"
Gilgamesz Car Audio i CB 8 21 Lip 2008, 16:02
pawloplus


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.