| 
		Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 megabajt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: FX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2008,  20:20   Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?Pytanie do profesjonalistów i laborantów, zdanie teoretyków mnie nie interesuje.Ile takie rozwiązanie ma szanse wytrzymać?Jakie pierścionki kupić, takie same jak ściągnę czy nadmiarowe?Zamierzam wyciągnąć tłoki od spodu silnika więc ściąganie głowicy nie wchodzi w grę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2008,  21:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kiedyś z ojcem wymieniałem w Kaszelku i w Zaporożcu, więc coś w tym jest - więcej szczegółów niestety nie podam. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2008,  21:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hm
 
jeśli nikt tego wcześniej mu nie robił to efekt bedzie na 10-20 tyś km i koniec .
 
co do wyciągania tłoktów to raczej wątpie żeby dało się je wyjąć w dół , tym bardziej może być problem żeby je potem wsadzić . poco chcesz te pierścienie zmieniać ? nie ma kompresji ? a może usiadły zawory w głowicy ? najpierw upewnij się co jest grane potem zaczynaj działać . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2008,  21:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mój wujek dobra rada mówił mi, że samych pierścieni się nie wymienia bo cylindry są wyjechane nieregularnie przez stare pierścienie, a nowe szlifują je inaczej i będzie jeszcze gorzej. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 megabajt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: FX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2008,  13:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  hm
 
jeśli nikt tego wcześniej mu nie robił to efekt bedzie na 10-20 tyś km i koniec .
 
co do wyciągania tłoktów to raczej wątpie żeby dało się je wyjąć w dół , tym bardziej może być problem żeby je potem wsadzić . poco chcesz te pierścienie zmieniać ? nie ma kompresji ? a może usiadły zawory w głowicy ? najpierw upewnij się co jest grane potem zaczynaj działać . | 	  
 
 
Jak mam się upewnić co jest grane? W jaki sposób sprawdzić zawory?Pierścienie chciałem zmienić żeby nie dymiło w 1' przypadku a w drugim żeby wzrosła kompresja bo w tej chwili mam na 2 garach po 24 atmosfer na trzecim 27 na czwartym 29. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2008,  15:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm stawiasz na noc mechanikowi auto , wykręca wtryski i wkręca próbnik , sprawdza ciśnienie na zimnym silniku , dolewa oleju do cylindrów i sprawdza ponownie . Jeśli ciśnienie nie wzrośnie to wina jest w głowicy . Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 megabajt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: FX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lis 2008,  17:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | hm stawiasz na noc mechanikowi auto , wykręca wtryski i wkręca próbnik , sprawdza ciśnienie na zimnym silniku , dolewa oleju do cylindrów i sprawdza ponownie . Jeśli ciśnienie nie wzrośnie to wina jest w głowicy . Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika . | 	  
 
 
Już zostawiłem samochód "profiesionalnemu" warsztatowi Diesla.Ziomuś zmierzył ciśnienie wyszło 24/24/27/29 osłonę zaworów zdjął zobaczył jakie to bardzo interesujące, zakręcił 3 śrubki i skasował 80 zł i tyle.Nic nie poradził co może być.Rozbierze się dowie;]
 
Musze nabyć urządzenie do pomiaru ciśnienia i wziąć sprawy w swoje ręce. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lis 2008,  12:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Różne są szkoły, generalnie silnik można rozkręcić na pół - głowicę przykrytą u góry deklem zaworów, i blok, zakryty od dołu miską olejową - po środku tego jest uszczelka głowicy. 
 
 
[ Dodano: Pon Lis 10, 2008 12:38 ]
 
Stop, podobno połówki są równe, więc silnik nie rozkręca się na pół tylko na 2 części    | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vis  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 33 Skąd: Słupca 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2008,  09:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | freeman napisał/a: | 	 		  | Mój wujek dobra rada mówił mi, że samych pierścieni się nie wymienia bo cylindry są wyjechane nieregularnie przez stare pierścienie, a nowe szlifują je inaczej i będzie jeszcze gorzej. | 	  
 
 
Ach ten wujek.... 
 
Doświadczenia z autopsji "przed i po" wymianie pierścieni:
 
Przed- zużycie oleju ok. 1l/1000km
 
Po- zużycie oleju 0(zero)l/15000km (od wymiany do wymiany), Wyzsza moc silnika... Całkowity koszt (z roboc) ~250zł, komfort psychiczny-bezcenny.
 
 Przebieg po wymianie ok30000km.
 
 
Wujek "dobra rada", radzi "dobrze" ale szkoda że tylko teoretycznie, bo w praktyce kosztochłonne remonty są ekonomicznie NIEUZASADNIONE.
 
 
Jak mówi stare przysłowie: "Im więcej wkładasz pieniędzy w stary samochód, tym później będziesz miał nowy". | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 XxX_Daro_XxX  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Adam 
                  Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: Starogard Gd. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2008,  14:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Samych pierścieni nie wymieniaj bo nie ma sensu. też chciałem ale do tego wtedy musi być szlif głowicy który w trójmieście robią najbliżej i koszt to 300zł do tego tłoki, też cos trzeba z nimi zrobić więc to nie takie proste i tanie. Myślę, że daj sobie spokój ;] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2008,  17:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | XxX_Daro_XxX napisał/a: | 	 		  | Samych pierścieni nie wymieniaj bo nie ma sensu. też chciałem ale do tego wtedy musi być szlif głowicy który w trójmieście robią najbliżej i koszt to 300zł do tego tłoki, też cos trzeba z nimi zrobić więc to nie takie proste i tanie. Myślę, że daj sobie spokój ;] | 	  
 
nie trzeba . planujesz glowice za 80-100 zł . to o czym piszesz to roztoczenie cylindrów i nowe tłoki a to już jest prawdziwy remont silnika można powiedzieć książkowy jeśli wał i panewki są ok . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2008,  20:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vis napisał/a: | 	 		  | Wujek "dobra rada", radzi "dobrze" ale szkoda że tylko teoretycznie, bo w praktyce kosztochłonne remonty są ekonomicznie NIEUZASADNIONE.  | 	   oj nie tylko w teorii. Byłbyś zdziwiony ile i jakich pojazdów On naprawiał, co nie znaczy, że zawsze ma racje. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2008,  21:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie wiem skad te wszystkie osady jesli nikt nic nie wie na temat twojego silnika. Jesli chodzi o wymiane samych pierscieni to ma ona sens dopiero po sprawdzeniu gladzi i ksztaltu cylindrow. Jesli niema rys i przekroj ine jest owalny to mozesz wlozyc nowe pierscienie o nominalnym rozmiarze bez szlifu cylindrow. Jesli sa owale to dupa zbita - trzeba zrobic wszystko. A w jakim stanie masz uszczelniacze zaworowe? Bo one tez maja duzy wplyw na dymienie silnika    | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karczochrulez [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2008,  22:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               megabajt jeśli chcesz poznać zdanie praktyków to pokaż im silnik w realu    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krecik  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 8 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lis 2008,  00:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ej tez przerabiałem ten sam temat i to niedawno... zrezygnowałem bo to robota do dupy...;/ jak już masz sie bawić w takie coś to trzeba by zrobić regeneracje głowicy i tak jak wyżej kolega Qzyn, pisze sprawdzić wszystko... a wyjdzie Ci ze tłoki do wymiany i będzie problem... za dużo siana to jest, jak jesteś zdecydowany i masz siano to zrób od razu wszystko... takie jest moje zdanie... ja wymieniłem olej na castrola i będę sobie dolewał... jeżdżę teraz w miarę jak "dziadek" czyli 2; 2,5 tys obrywów i zmiana biegu he he       | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lis 2008,  08:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               krecik, to po co castrola lejesz ?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |