| wieksze zawory CVH... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Paź 2008,  11:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | porównaj dobrze, bo jak dla mnie to 1,4 są dłuższe a nie większe na średnicy, może porównywałeś dolotowe do wydechowych? |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Paź 2008,  12:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | faktycznie masz racje nie zwrocilem uwage na grubosc... posiada ktos jakis katalog z wymiarami zaworow?
 Wsumie tak jak patrze to nie wyszlo by aż tak duzo hajsu na nowe zawory, dzies okolo 500zl-600zł
 a tak dobrane zawory jak by oddalo sie jeszcze do przerobienia, żeby było na 2 albo 3 katy zrobione to wyjdzie tez taka kasa...
 |  
				| _________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czarny   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: CLX
 Silnik: Inny
 Imię: Arek
 Wiek: 49
 Dołączył: 17 Kwi 2006
 Posty: 53
 Skąd: mikołajki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Paź 2008,  16:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | dolotowy               wylotowy 1,4                     39,9-40,1               33,9-34,1
 1,6                     41,9-42,1               36,9-37,1
 
 [ Dodano: Wto Paź 21, 2008 16:52 ]
 dolotowy               wylotowy
 1,4     --                39,9-40,1 mm           33,9-34,1mm
 1,6     --                41,9-42,1 mm           36,9-37,1mm
 |  
				| _________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | a1topgear   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Wiek: 42
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 432
 Skąd: Chelsea
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2008,  14:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Piesek- najwieksze zawory jakie da sie upchnac w glowicy CVH to 45mm, i najwiekszy Twoj bol jest w tym ze musisz przerobic gniazda...Wiecej sie nie da- te tylko wchodza w odpowiednich glowicach oczywiscie, bodaj 89SM6090 tych...(czyli Xr2i od 1989roku). W innych przy powiekszaniu kanalu przebijesz sie do plaszcza wodnego. I teraz najwazniejsze- zawory seryjne (szczegolnie wydechowe) w CVH sa tak duze ze i 1.9gti peugota i 2l pinto forda ma mniejsze...(bodaj w wydechowych sa tam 34,5mm). Reasumujac seryjny zawor wydechowy jest dostatecznie duzy, a nawet wiekszy niz potrzeba...Co do dostepnosci -da sie kupic na rynku wtornym bodaj zawory dolotowe 42,5mm, reszta to juz rozdzial na zamowienie u specjalistow... Da sie kupic tez zawory tytanowe do CVH i nie sa takie drogie, tyle ze musisz byc zdecydowany ze idzesz na calosc;) Co do samej zasadnosci stostowania wiekszych zaworow- najlepiej (w N/A w tym przypadku) jest zwiekszyc wielkosc zaworow dolotowych (do wyboru 42,5, 43,0 czy wspomniane 45,0mm) przy nie zmienionej srednicy zaworu wydechowego- to najlepsze rozwiazanie w tym silniku... Co do zrobienia glowicy- tanio sie tego niestety nie da i sama optymalizacja przeplywu, obrobka zaworow gniazd bodaj bez powiekszania kanalow to koszt 1600zl, bez materialow, za to z potwierdzona iloscia przeplywow...Tyle w temacie. (a co do zaworow- dlugosci Ci sie pop...) |  
				| _________________ HyHy:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2008,  15:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | no i dlatego lepiej swapowac na 16v   |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2008,  16:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki wielkie Tasior za info  czyli generalnie przegladac ebay i patrzyc za zaworami albo kupic z burtonpower? 
 Puma już Ci mówię co kombinuje:
 jak wiesz moja głowica 8v jest całkiem  spoko (powiększone kanały i wypolerowane ssace, wydechowe, przyciete prowadnice, podwojne sprezynki zaworowe, mechaniczne popychacze, regulowane kolko, wiec do pelni szczescia brakuje ostry wałek i wieksze zawory jesli chodzi o glowice i mogę max cisnąć co można z ZVH) więc wsumie tyle co wpakowałem kasy w ten silnik to 2tyś jak wpakuje jeszcze w niego płaczu nie bedzie. W pozniejszym etapie kute tloki i korby i wywazanie calego dolu, plus tego taki ze zawsze mozna to przelozyc do zeteca turbo. Ogolem plan jest taki: zrobic najmocniejsze ZVH na swiecie (dlatego tez teraz na streetracingu pytani o ssacy) Wiem wiem wiem najpierw zrób jedno potem zacznij kombinowac z drugim
   |  
				| _________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2008,  16:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | najmocniejsze, to chyba wystarczy 350KM bo jakoś nie przypominam sobie żebym czytał o czymś mocniejszym. 
 I nie potrzeba do tego ITB. wystarczy dmuchnąć z 1,5 bara no moze 2 bary. a do tego przedewszystkim potrzeba zakucia oraz elektroniki.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | a1topgear   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Wiek: 42
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 432
 Skąd: Chelsea
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2008,  16:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na Burtonie nie dostaniesz wiekszych dolotowych niz 43mm i bodaj 37,75mm wydechowych, co do wiekszych niz te albo zamowienie w UK u ludzi robiacych tzw Big Valves Head, albo ebay. NIe wiem cz np w PL u Paradowskich by sie nie dalo zrobic zaworow pod wymiar, choc to nie bedzie tanie. Nie pamietam tez czy przypadkiem pod 43mm zawory mozna stosowac seryjnej wielkosci inserty-o ile mnie pamiec nie myli chyba tak:) Co do glowicy- w Twoim przypadku (a ciezki to przypadek:P) da sie zastosowac walek NewmanCams FORC/280/448T dedykowany pod 2.0 ZVH i mechaniczne popychacze, czyli wykorzystujacy potencjal tajli w Twej glowicy bez narazania zaworow na uszkodzenia (co mogloby miec miejsce jakbys zastosowal 285T2 Pipera, ktory nie jest dedykowany pod mechanike- inne katy ramp startowych i konczacych moglyby powodowac za duze obciazenia dla grzybka zaworu ktory normalnie jest hamowany przez hydraulike popychacza a nie przez odpowiedni ksztalt krzywki). |  
				| _________________ HyHy:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2008,  16:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | masz jakieś szczególniejsze dane na temat tego wałka? Może jakies dane techniczne o krzykwach itd? Ogółem jak coś będę robić wałek customowy u p. Świątka czyli Tasior mówisz że nad zaworami niema co się duż spuszczać? Czyli 2 wyjścia skołować katalog zaworów i spróbować znaleć zawory wielkosci podane przez ciebie, albo dać tylko do zrobienia seryjne na 3 kąty?
 |  
				| _________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | a1topgear   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Wiek: 42
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 432
 Skąd: Chelsea
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2008,  16:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | NIe nie mam danych tego wałka- inaczej nie szukałem;) Co do zaworów- Piesek- masz dwie możliwości polepszenia przepływu w Twojej głowicy - jeden przez przyśpieszenie, czyli większy boost, a drugi przez powiększenie dróg (kanałów) przepływu, a w skład tych wchodzą też zawory, nie?:> (nie wspomniałem słowem o optymalizacji, czyli zabawy w portingi, wygładzenia czy inne dupsy:) ) Reasumując- warto by sie było nad tym zastanowić jeśli a) nie chcesz sie bawić w 16v b) chcesz na tym co masz osiągnąć naprawde wysokie jak na tą konstrukcje moce |  
				| _________________ HyHy:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piesek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Sty 2005
 Posty: 1226
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |