
|
[MK2] Gniazdko 220v w samochodzie |
Autor |
Wiadomość |
g0nz0 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Wrz 2008, 17:03 [MK2] Gniazdko 220v w samochodzie
|
|
|
Zastanawia mnie opcja gniazdka 220v.
Jak zamontować dodatkowy alternator który ładuje akumulator na 220v z a pod to podłączyć zwykłe gniazdko jakie sa w domu. Ile to kosztuje i gdzie szukać części. Oraz Jak to zrobić =]. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Wrz 2008, 17:06
|
|
|
A co chcesz podłączać na 220V w aucie,,, generalnie nieporozumienie to jest. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
dawidek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Dawid
Wiek: 40 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 100 Skąd: Babimost
|
|
|
|
 |
g0nz0 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Wrz 2008, 17:55
|
|
|
joe czasem sie przydaje, a zwlaszcza na wyjeździe bo jak z kims jedziesz to nie wszyscy majka ladowarki na gniazdo zapalniczkowe. pozatym to latwiej wydac jednorazowo te pare zloty niz co ruszx kupowal no nowego telefonu czy czegokolwiek, ladowarki samochodowej. =] |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Wrz 2008, 22:14
|
|
|
Zmiana 12V na 220V żeby potem zmienić na 12V czy 5V jest nieporozumieniem,,, przetwornice z allegro są niewiele warte,,, generalnie to to o nich piszą to między bajki można wsadzić, gównie o mocy,,, stwierdzenie "sprawność 100%" też jest nieporozumieniem,,, druga sprawa, zobacz jakimi kabelkami jest ta przetwornica dołączona do akumulatora,,, prądożerca i tyle. a strat w niej jak cholera, głównie jeśli chodzi o ciepłotę, grzeją się skubańce, no i prąd w gniazdku jest daleki od oryginału, nie wszystko chce działać. Jeśli chodzi o prace na wyłączonym silniku - zapomnij, kilkanaście minut i możesz nie odpalić. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
g0nz0 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Wrz 2008, 04:09
|
|
|
czyli jakies 200- do 3000 zloty troszke sporo pogrzebie w necie i poszukam przepisu na wlasnya przetwornice wyjdzie tanio i czegos o elektryce sie dowiem (np. tego ze prad kopie =] ) Joe powiedz mi czy wszystko co robisz ma sens czy milosc jest sensowna nie. poprostu narodzila mi sie taka idea i sie zastanawiam jak ja zrealizowac. idea co prawda stara. bo jeszcze jakies 3 lata temu chodzilo mi cos takiego zrobic w tarpanie. ale to inna bajka. A propo przetwornic to faktycznie idea dobra ale wykonanie do bani slyszalem sporo ze sa same klopoty a w "sklepy allego" to ja nie wnikam bo to kosmos |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Wrz 2008, 11:56
|
|
|
Chodzi o to że na 220V chodzi odkurzacz, czajnik, grzejnik,,, nie widzę sensu robić 12V-220V-12V żeby zasilać laptop, DVD itp, robić 12V-220V-5V żeby zasilić telefon, mp3 itp,,, zwyczajna strata pieniędzy i czasu i energii która na przetwornicy będzie szła w kosmos,,, poprostu ja to przerabiałem i już wiem że nie ma to sensu, i tak nie będzie działać jak sobie myślisz, przetwornica zasilająca blaszaka (PC) i LCDka, zżera 60Ah akumulator w niecałe 15 minut,,, żeby działało silnik musi pracować na jakieś 2tyś obrotów gdyż inaczej jest ujemny bilans... można za jaką 100PLN zrobić dla bajeru 220V ale niewiele rzeczy na tym będzie działać...
Po prostu kombinujesz od dupy strony - chcesz wywalić kawał kasy na 220V w aucie, które do niczego nie jest potrzebne zamiast np. najpierw wyprowadzić na tiptop blachę,,, ale spoko, wszyscy przez to przechodziliśmy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jaczylibodzio [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Wrz 2008, 12:27
|
|
|
g0nz0 napisał/a: | to nie wszyscy majka ladowarki na gniazdo zapalniczkowe. | Wole dac 10zl na ladowarke niz kombinowac z 220V. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Wrz 2008, 13:48
|
|
|
Cały problem w zbudowaniu generatora jest jeden - zmienne obroty silnika . To odrazu morduje stabilność częstotliwości , nawet samo uzyskanie częstotliwości 50 Hz jest bez falownika niewykonalne , bo altek da kilkakrotną wartość 50 Hz , co prawdopodobnie morderczo wpłynie na wszelkie zasilacze |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|