Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] parametry akumulatora. problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Lip 2008, 22:03   [MK3] parametry akumulatora. problem z odpaleniem

Hej,

i znowu głupie pytanie, ile powinien mieć dobrze naładowany akumulator który jest właściwie doładowywany przez alternator. u mnie jest 12,6.

Pytam ponieważ szukam rozwiazania na mój problem, a w elektryce jestem bardzo cieniutki.

A problem mam taki że auto jak sie nagżeje nie odpala. Pierwsza myśl uwalony rozrusznik, podmieniłem na 2 bo ma na półce. bez zmian ;-( wiec ide dalej, masy wszystkie oczyszczone posprawdzane itd. nadal bez zmian ;-(
wiec przegląd "+", i nadal bez zmian wiec zmierzyłem aku i równo 12,6 - podpiołen na chwile votpomierz i sprawdzam czy ładuje altek, owszem bez problemu. zgłupiałem.

jakieś pomysły?? moze aku mam chu...owe i dlatego??

Pozdrawiam
PumaRST
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Lip 2008, 22:21   

ładowanie 14.1-3 :P a tak poważnie jak masz źle ustwioną w twoim przypaku mapę i za wczesny zapłon to będzie miał problemy z odpalaniem
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 20 Lip 2008, 22:23   

no ja mam ten sam problem ale w 1,8D... na ciepłym nie odpala... masy ok, aku nówka, rozrusznik ok bo na krótko odpala bez problemów...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 20 Lip 2008, 23:05   

dobra ale zalezy co u pumy znaczy nie odpala?

rozrusznik nie ma siły kręcić? czy poprostu zaskoczyć niechce?
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20 Lip 2008, 23:19   

hmm.. nie chce zapeszac ale u kumpla w cvh byłten sam problem ze nie chcial odpalac jak sie zagrzal tzn miał probemy z kreceniem... wymieniony aku rozrousznik, i masa innych pierdół, wkoncu juz z braku pomyslu zdecydowal na swapa i po rozebraniu sie okazalo ze praktycznie nie bylo dołu silnika juz....
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Lip 2008, 06:47   

ładowanie jest OK tak jak pisałem wcześniej.

nie odpala mam na mysli że jak jest ciepły przygasają kontrolki i nie kręci, ale wystarczy ze pchne go 1m i z pychu pali od kopa czy to bedzie z "2" czy też z "r" wiec kwestie silnika wykluczam, zreszta na tych tłokach mam tak dużą tolerancje że nie ma takiej opcji żeby to był kwestia dołu silnika. jak równiez kwestie zapłonu bo na zimnym czy z pychu pali OK.

ile powinien mieć AKU wpełni sprawny?? mnie sie wydaje że coś powyżej 13,x ale nie jestem pewien. tak jak mówie mam równo 12,6 i nie ma znaczenia czy stał noc czy też właśnie zgasiłem po przejechaniu 100km.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lip 2008, 07:42   

Elektroda.pl napisał/a:
max.napięcie to 14,5V przy akumulatorze 12V,jednak zalecam kontrole prądu ładowania,która powinna w przybliżeniu wynosić 1/10 pojemności
akumulatora np.35Ah prąd ładowania 3,5A. Akumulator jest rozładowany
gdy napięcie na zaciskach jest równe znamionowemu tj.12V ,a naładowany
gdy napięcie na zaciskach osiągnie 14.2V
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Lip 2008, 08:06   

JoeMix napisał/a:
Elektroda.pl napisał/a:
max.napięcie to 14,5V przy akumulatorze 12V,jednak zalecam kontrole prądu ładowania,która powinna w przybliżeniu wynosić 1/10 pojemności
akumulatora np.35Ah prąd ładowania 3,5A. Akumulator jest rozładowany
gdy napięcie na zaciskach jest równe znamionowemu tj.12V ,a naładowany
gdy napięcie na zaciskach osiągnie 14.2V


wnioskuje po tym że 12,6 to jest dupa. czyli całkiem możliwe że to jest mój problem.

dzieki
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lip 2008, 08:24   

zobacz do ilu spada przy próbie odpalenia . jeśli spadnie poniżej 10 to albo jest straszny opór mechaniczny albo akku smietnik .
12,6 to dobre napięcie spoczynkowe .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Lip 2008, 08:27   

sprawdze dziś ale czy na zimnym to też wyjdzie jak bedzie lipny aku??

co do oporu mechanicznego to jak w takim razie wytłumaczyć odpalenie odrazu przy pchnięciu?? zero oporó i problemów. nawet jej dobrze rozpędzić nie trzeba
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lip 2008, 09:23   

Jak pchasz auto - nie działa rozrusznik :P - ja tak miałem - zimny rozrusznik - kręcił idealnie, palił auto nawet zimą przy -20... ciepły silnik - ciepły rozrusznik - kręcił wolno silnikiem, po wymontowaniu, sam rozrusznik wolno kręcił... wymieniłem na nowy i jest git, ale pewnie remont starego by rozwiązał sprawę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Lip 2008, 10:53   

temat do zamkniecia.

przyczyna leżała w konstrukcji rozruszników i warunków temperaturowych ich pracy. Po zmianie na rozrusznik planetarny (przekładniowy) wszystko jest OK

Dzieki za pomoc.

PS: Dioda przy odpalaniu napięcie na aku spada na 10,xx.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lip 2008, 22:28   

i tak ma być . Jeśli zrobiłeś mixa skrzynia silnik to właśnie po tym robią się cyrki i trzeba kombinować z innymi bendiksami.
10V oznacza że akku jest jeszcze w miare żywy .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Lip 2008, 06:28   

prawie 11V :yes:

teraz jest juzOK tylko mam 3 rozruszniki pod starsze silniki forda do sprzedania :hahaha: :hahaha:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lip 2008, 00:29   

hehe podobne problemy były w VW kolegi którego widziałeś kiedyś w borkach . Tam była skrzynia nie od tego silnika i też były podobne problemy :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.