Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] opór na kierownicy po wymianie krzyżaka
Autor Wiadomość
sergiozzor 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 48
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 13
Skąd: szczecin
Wysłany: 11 Cze 2008, 21:18   [MK3] opór na kierownicy po wymianie krzyżaka

Witam
Wymieniłem właśnie krzyżak, stary był już mocno zużyty. Luzy na kierownicy prawie znikły, ale pojawił sie spory, denerwujący opór przy skręcaniu kierownicy. Czy może to wynikać z błędnego montażu - tzn. czy krzyżak powinien być przesunięty bardziej w stronę wielowypustu, czy też w stronę kierownicy, czy może jeszcze inaczej?
Z góry dzięki za rady.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 26 Lut 2009, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 12 Cze 2008, 00:27   

byc moze zle zamontowales, ja zmienialem krzyzak juz 2 razy. kiedys tez zle sie krecilo przez to ze zle byl wsadzony. sprobuj go wyjac i zmienic polozenie (obrocic). moze bedzie lepiej.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Cze 2008, 13:17   

pierwsze co to było sobie poczytać opis wymiany który gdzieś tu jest - tam jest napisane żeby sobie zaznaczyć położenie starego krzyżaka...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
sergiozzor 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 48
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 13
Skąd: szczecin
Wysłany: 12 Cze 2008, 19:54   

Dzięki za rady. Co do opisu wymiany krzyżaka to przed wymiana go przeczytałem - krzyżak został zamontowany prawie tak samo jak stary, z tym ze uciekły mi ze 2 ząbki i kierownica jest teraz lekko skręcona przy jeździe na wprost. Jutro go wykręcę i zmontuje z powrotem, zobaczę czy coś sie zmieni, bo ten opór jest jednak dość duży.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Cze 2008, 19:57   

sergiozzor napisał/a:
prawie tak samo jak stary

Jak wiadomo, "prawie" robi wielką różnicę :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 13 Cze 2008, 00:35   

Jak ja miałem problemy z krzyżakiem to wystarczyło go nasmarować :rotfl:
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 13 Cze 2008, 15:51   

ja jak nasmarowałem kżyrzak oliwką to po tygodniu się rozsypał... ;] teraz smaruje silikonem w spray'u :ok:
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Cze 2008, 16:01   

ja proponuje Lotos, jade na starym do dzisiaj:] :odlot:
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 13 Cze 2008, 21:18   

panowie ale tu kolega założył nowy kżyrzak i tu jest/był problem ja też leje olej jak zaczyna ciężej chodzić i jest git
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Sethmp 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 19 Lip 2008, 17:46   

dziś też wymieniłem krzyżaka na nowego w swojej fieście 1.3 i podobnie jak kolega w pewnym momencie mam opór na kierownicy. postaram się pójść za radą i nasmarować go olejem.
A propo wymiany krzyżaka. Parę osób zastanawiało się czy przy wymianie krzyżaka trzeba wymontowywać przekładnie. Otóż w moim przypadku nie trzeba było wymontowywać. Zdjęcie krzyżaka w moim przypadku polegało na tym aby na początku minimalnie rozszerzyć przerwy w krzyżaku a potem umiejętnie przy jego zdejmowaniu zastosować dźwignię :) (jak zdjąłem dół to góra sama zeszła) :)
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Lip 2008, 14:56   

k_myk napisał/a:
Jak ja miałem problemy z krzyżakiem to wystarczyło go nasmarować :rotfl:
Krzyżaka nie należy smarować... Matko święta. jak chcesz się cieszyć krzyżakiem dłużej to kup taki z mieszkiem gumowym, na przykład firmy MEYHLE.
 
 
 
naturalhigh 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Flash
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 32
Skąd: k-ce
Wysłany: 25 Lut 2009, 16:43   

dzis dalem fieste do mechanika
ma wymienic krzyzak i tu chce sie zapytac czy to duzo i czy sie oplaca
krzyzak FRAN za 116 i robocizna 60
co o tym myslicie znacie ta firme oplaca sie
_________________
Profesjonalne spawanie plastiku!

www.spawanie-plastiku.ocom.pl
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Lut 2009, 18:16   

Krzyżak Meyle 70zł i wymiana 50zł
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Cze 2009, 10:23   

Witam

Odświeżam temat gdyż, nie padło definitywne rozwiązanie problemu a niestety mam to samo.

W mojej fieście (wspomaganie) został wymieniony krzyżak kolumny kierownicy.
Pojawił się natychmiast problem z oporem kierownicy. Podczas skręcania pod większym kątem w pewnym momencie jest silny opór. Jest na tyle silny, ze zaburza harmonię jazdy i utrudnia ją. Ponadto zdaje się, ze wspomaganie jest słabsze. Podejrzewam, że dokładnie jak u kolegów.

Dodam, że nowo zamontowany krzyżak jest używany gdyż w moim modelu jest on ponoć drogi gdyż nie da się odłączyć go od jednej części. Na początku to w ogóle myśleli w warsztacie, że trzeba całą kolumnę wymienić i ją wymontowali gdyż ponoć mój model jest rzadki i jeszcze takiego nie widzieli i nie wiedzieli, że da się zdjąć.
Wymieniony został cieknący zimering.
Facet naciągnął tez pasek alternatora zastawaniem się czy mogło to poluzować pasek wspomagania.

Tu jest link do fotek zamontowanego krzyżaka.
http://img155.imageshack.us/gal.php?g=img0778.jpg


Jak to się wyjaśniło w waszych przypadkach?
Może ktoś inny ma jakieś pomysły?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Cze 2009, 11:24   

upewnij się, że nowy krzyżak jest zamontowany tak jak stary - przeguby Cardana są niehomokinetyczne
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Cze 2009, 11:40   

Niestety nie mam pojęcia jak był zamontowany poprzedni przegub.
Gdybym jeszcze wiedział co to znaczy, że jest niehomokinetyczny.
Facet, który to robił uchodzi za specjalistę od fiest zakład nazywa się Ford Fach. Przez telefon twierdzą, że nie mogli tego źle zamontować.

Mam tylko takie zdjęcie poprzedniego krzyżaka:
http://img195.imageshack.us/i/dsc00037a.jpg/
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Cze 2009, 11:53   

niehomokinetyczny znaczy taki, który ma nieliniową charakterystykę prędkości - przeguby Cardana muszą być montowane parami symetrycznie - czyli przegub który został wymieniony musi mieć krzyżak ustawiony tak samo jak ten drugi, wewnątrz kabiny.

nie wiem czy to na 100% może być przyczyna oporu, ale na pewno ma wpływ na charakterystykę układu
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Cze 2009, 12:04   

Dzięki za podpowiedzi.

W poniedziałek jadę do 2 warsztatów do tego co robiłem i innego.
W pierwszym jak mi powiedzą, że to nie ich wina i to związane z czymś innym to jadę do drugiego zweryfikować te informacje. I wtedy będę ewentualnie się wykłócał.
_________________
Osoby ze Szczecina zapraszam do korzystania z moich usług w zakresie pielęgnacji wnętrza samochodu, odkurzanie, czyszczenie tapicerki , pranie podsufitki, mycie kokpitu i elementów plastikowych albo kompleksowe sprzątanie auta.
 
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Cze 2009, 10:40   

Kolesie stwierdzili, że to przekładnia kierownicy do regeneracji lub wymiany bo cieknie ze wspomagania na ziemeringu chociaż ziemering był wymieniony.
No to jestem ugotowany to już za duże koszty chyba odłączę wspomaganie.
_________________
Osoby ze Szczecina zapraszam do korzystania z moich usług w zakresie pielęgnacji wnętrza samochodu, odkurzanie, czyszczenie tapicerki , pranie podsufitki, mycie kokpitu i elementów plastikowych albo kompleksowe sprzątanie auta.
 
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Cze 2009, 10:50   

W sumie wspomaganie nie jest potrzebne... U mnie po wymianie krzyżaka kierowajką aż się chce kręcić. Tylko trzeba dużo obrotów wykonywać. :) Ale z drugiej strony po odłączeniu wspomki u Ciebie będzie dość gorzej, bo przełożenie mniejsze...
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.