Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 24 Kwi 2012, 06:29 |
FUTURA RS 2000 mk3.5 by FiFa |
Autor |
Wiadomość |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 4 Kwi 2017, 19:35
|
|
|
Z nowości to tylko tyle
Drogi już naszykowany aby włożyć, ale doba jest trochę za krótka zrobię na dniach jakąś aktualizacje tematu, bo znowu sporo nowości |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Kwi 2017, 21:37
|
|
|
No popatrz kto by się spodziewał tego po doładowanym silniku Kto idzie grubo.. Pokaż denko tłoka, czy półki pękły od za wysokiego doładowania czy stukowe zawitało?
Wrzucaj focisze co tam masz, u nas silnik czekał prawie ok 1,5 w garażu pod kocykiem zanim trafił na właściciela, głowę lepiej pchnąć dalej |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 4 Kwi 2017, 22:27
|
|
|
Denka tłoka nie pokaże, bo zdjęcia nie zrobiłem a poskładalismy na sztukę to w całość. Ale po denku nie było żadnych śladów ani niepokojących objawów. Stukowe mogło zawitać na początku prób jak było kijowe paliwo, ale nie ma żadnych śladów aby był stuk.
co do doładowania, to miałem pewna przygodę, kiedy dmuchnelo co mogło i był boost grubo ponad 1bar, fakt że krotkotrwale ale to mogło dać w kość! A druga strona medalu ten silnik też już miał trochę najeźdźone,więc wszystko mogło się zdarzyć
Z ciekawości powiem Ci ze były panewki ori ford i poza tym że zaczęły już pomału się robić białe to wcale źle nie wyglądały
Złożyłem na tej głowicy z 2.0, tamtej aż mi szkoda bo jest piękna, no ale raczej ja sprzedam... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 19 Maj 2017, 18:05
|
|
|
Jak oceniacie ile koni teraz ma Fiesta? pomiar zrobiony jak było dość gorąco niestety...
https://youtu.be/6EgJiKbyPBo |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Maj 2017, 19:55
|
|
|
N7a rozwercona na 2.3 to bedzie mialo 170km maks;) |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Maj 2017, 20:22
|
|
|
kenczorf, przecież tam jest wsadzona jedyna słuszna jednostka, czyli zetec i to doładowany.
Ja strzelam 220/315 |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Maj 2017, 21:50
|
|
|
FiFa, jak byłeś tylko 0.7 s szybszy ode mnie, to masz ze 135 kunia |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Maj 2017, 22:22
|
|
|
zasugerowalem sie podpisem , ze jest 2.3 bo zetor z suszara jest w trakcie roboty
Jesli jest to 1.8, 2.0T to podobnie granica 210KM i 320NM jak dobrze mapa zrobiona |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 19 Maj 2017, 23:34
|
|
|
Jest zetor 2.0 turbo jak był strojony w innej budzie wypluł 232HP i 323 nM , teraz z nowym blokiem i ogarnięta większością ustrojstw liczyłem na tyle samo jak nie trochę więcej niestety zawiodłem się i jak narazie szukam przyczyny....
Aktualnie pokazało 192KM i 315 nM coraz bardziej myślę aby przejść na emu/easy ECU ale nie wiem kto mi to ogarnie. Bo coś dzisiaj na pewno poszło nie tak. Było dzisiaj strasznie gorąco, ale żeby aż taka różnica? Jeszcze podejrzenia są na pompę paliwa, ewentualnie czujnik temperatury w dolocie, bo dzisiaj ogólnie jakoś słabo to auto jechało jakie mogą być przyczyny uwalonego czujnika temperatury powietrza? Możliwe aby czujnik temperatury przy goracu tak zubozyl ta mieszankę że aż tyle mocy stracił? Bo Egt dzisiaj też w górze jest, ale 870C nie przekroczyło... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 00:11
|
|
|
Suszarka napewno ok? Moj wyplul 213km i 320nm. W pewnm momencie stwierdzilem, ze cos slabo. Hamowania pokazal wlasnie 195km i 300nm. Zaczalem szukac i po logach wyszlo, ze suszara nie pompuje zzadanego cisnienia powyzej 4500rpm. W przyszlym tyg idzie do regeneracji i zobaczymy co wyjdzie. Miala byc hybryda i cel 250+ ale koszta mnie powstrzymaly... :/ |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 06:19
|
|
|
Suszarka jest po regeneracji, jest to hybryda t3/t4 (t04e) dodatkowo korpus środkowy wymieniony na taki z chłodzeniem woda, i poprawione ulozyskowanie. Co do ciśnienia, powiem tyle że na zegarze jak już nadmucha 0.5 bara to trzyma tak do samej odcinki, zresztą widać po wykresie że nie leci w dół nagle. Więc myślę że z boostem to nie ma problemu, muszę poszukać przyczyny gdzieś indziej.
Na chwilę obecną to sądzę że najsłabszym ogniwem jest jednak sterowanie, muszę to jakoś ogarnąć w mądrzejszy sposób bo ten sterownik jednak ma spore ograniczenia... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 10:08
|
|
|
A na czym masz strojone? Kto ci stroil? Na hamowni? U mnie kiedys nie pamiętam w którym aucie tez był uwalony czujnik chyba temperatury cieczy co daje sygnał do kompa i auto po nagrzaniu nie chciało wogole jechac. Odpialem go i jak reka odjal, potem kupilem nowy:-) spróbuj go odpiac. Zobaczysz, może akurat jak by co to polecam pompę paliwa gss 215 daje 355 l/h. Jak dobrze pamiętam. |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 14:49
|
|
|
Ecumaster det 3, stroil to lamik. Zobaczymy co z tym czujnikiem na spokojnie. |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 15:19
|
|
|
FiFa napisał/a: | jakie mogą być przyczyny uwalonego czujnika temperatury powietrza? |
W gnojowozie mocne ograniczenie dawki/mocy w całym zakresie obrotowym. Komp wchodzi praktycznie w coś na kształt trybu awaryjnego. Podobne atrakcje są jak odepniesz MAP-a. Więc IAT i MAP to dwie krytyczne rzeczy w (prostym) doładowanym motorze.
Mały napisał/a: | U mnie kiedys nie pamiętam w którym aucie tez był uwalony czujnik chyba temperatury cieczy co daje sygnał do kompa i auto po nagrzaniu nie chciało wogole jechac. |
I znów, w przypadku gnojowozu i otrzymywania kiepawego odczytu z tej czujki, komp tak mocno obcina dawki, że "tryb awaryjny" wydaje się przy tym luksusem. Spod świateł ruszyć się nie da, gaz w podłodze na 1 biegu, żeby na prostej drodze auto nie zgasło. Wentylator pracuje cały czas, a przyspieszenie do 50km/h zajmuje wieczność. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 17:14
|
|
|
Też się wybieram do lamika wlasnie stroic fieste i tez na det3:-)
Dobrze gadasz PUFF:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 18:17
|
|
|
Masz det3 i słyszę po odcince, że auto jest w trybie fuel implant, najprościej zainstaluj sobie klienta fuel implant na laptopie i podepnij się kablem usb do ecumastera, obejrzyj na logach jak auto pracuje, albo zrob jakieś logi i poproś o ocene na forum ecumastera. Na logu będzie widać jak kształtują się w zasadzie wszystkie ważne sygnały dla świnki boost, clt, iat To w zasadzie nic nie kosztuje.
Według mnie to nie jest problem z mapem, czujnik Iat może prędzej. DET3 ma kilka słabych stron, jedną z ważniejszych jest brak kontrolera AFR. Jeżeli chcesz, żeby to porządnie śmigało to easy ecu albo EMU, w Poznaniu koszt urządzenia, instalacji oraz strojenia to ok 5-6 tysi.
EMU będzie znacznie bardziej rozbudowane niż easy ecu, aczkolwiek EE będzie w zupełności na twoje potrzeby. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 19:37
|
|
|
Fuel implant chyba nie może być, bo mam 8 wtryskow i nie zgadzaly by się ohmy przy połączeniu parami, a det 3 obsługuje tylko 4 wtryski, tak mi podpowiada jeden znajomy co to też trochę ogarnial. Ja niestety w elektronice jestem słaby, muszę się z kimś umówić aby to ogarnął trochę easy ECU myślę że wystarczy, ale muszę mieć kogoś kto to ogarnia, ja się już w tym pogubiłem. Stroiciel chyba będzie wiedział co będzie lepsze dla niego.
Z ciekawości jakie powinno być prawidlowe ciśnienie paliwa na listwie? |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 20:19
|
|
|
Ja tam nie wiem co masz tam namodzone, ale podpiecie klienta w celu loga nic cie nie kosztuje |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 20 Maj 2017, 21:38
|
|
|
Z tego co wiem to bodajże przy EMU jest cala wiązka silnika do zrobienia na nowo:-)
Ciśnienie na pompie paliwa przy wyl silniku min 3 bary, ciśnienia paliwa na jałowym 2.3 do 2.5 bara, ciśnienie w ukł 2 min po zgaszeniu, nie mniej niż 1.5:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
|