| Za duża siła hamowania na tylnej osi | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  07:22   Za duża siła hamowania na tylnej osi |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam  pewien problem ze zbyt dużą siłą hamowania na tylnej osi (przu ostrzejszym hamowaniu blokuje tylne koła), z lewą na zakręcie jest wówczas całkiem ciekawie ale nie zawsze chcę jechać slajdem, czasem tylko przyhamować bym chciał   |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  09:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | niestety, fiesta tak ma, ma lekki tylek  wiec raczej wchodzi w gre tylko dolozenie dodatkowego korektora w kabinie ktorym bedziesz sobie regulowal sile hamowania tylnych kol 
 albo zmien tylne opony na lepsze
   |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adi08 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  13:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | rozumie Cię w 100% ... tez to przerabiałem... ciężko płynnie i skutecznie sie dohamować... niestety bez korektora mało co zdziałasz...nawet oponami... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2008,  21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | a to się na nadkolu pod akumulatorem się znajduje to co za wynalazek, te dwa takie walcowate na przewodach ham, za co to odpowiada? |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Cze 2008,  06:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | to właśnie są korektory sił hamowania - raczej ich pozbycie sie może pogorszyć sprawę bo wzrośnie siła hamowania (lekkie naciśnięcie pedału może doprowadzić do blokowania sie kół) |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mss   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 24 Kwi 2008
 Posty: 31
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2008,  15:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | akumulator do tylu przerzuc ;D |  
				| _________________ 0-60 mph - 7.76 s
 0-400m - 16.12 s
 powered by Gtech
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2008,  18:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kuba odloz ok 300zl i kup sobie porzadny regulowany korektor sily hamowania. A wtedy te 2 wywalasz i regulujesz sobie w srodku  w aucie sile hamowania tylnych kol i juz  Ja jakos mialem szczescie - w swojej mk III zalozylem klocki ferrodo performance do przodu i nie bylo zadnych problemow z dohamowywaniem nawet na sliskich partiach. |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2008,  22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | może i będzie ok, jak założe przyzwoite opony na tył to może będzie trudniej zblokować tył, na razie poczynię inwestycję w opony, felgi i układ wydechowy, bo żeby auto hamować trzeba je najpierw rozpędzić porządnie, a z tym jest nie za różowo niestety... powiem od razu, że wydech to pierwszy etap modyfikacji zwiększających moc
   
 ... no i cały czas lsd czeka na zamontowanie
   |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mss   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 36
 Dołączył: 24 Kwi 2008
 Posty: 31
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2008,  15:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja sie przekonalem, ze najlepiej zwieksza moc remont   tez mam odelzone xr2i, 820 kg.
 i uwierz ze auta po 130-150 KM n/a... smiech
   |  
				| _________________ 0-60 mph - 7.76 s
 0-400m - 16.12 s
 powered by Gtech
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2008,  17:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mss napisał/a: |  	  | ja sie przekonalem, ze najlepiej zwieksza moc remont   tez mam odelzone xr2i, 820 kg.
 i uwierz ze auta po 130-150 KM n/a... smiech
   | 
 
 no ja rzekomo remont mam za sobą, tzn oleju nie bierze, pierścienie itp były wymieniane, jak będę robił głowicę to może coś zmienię, ale ogólnie nie mam jakchś niepokojących objawów typu zużycie oleju czy coś takiego, więc olewam remont po raz drugi
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  20:17   Re: Za duża siła hamowania na tylnej osi |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | Mam  pewien problem ze zbyt dużą siłą hamowania na tylnej osi (przu ostrzejszym hamowaniu blokuje tylne koła), z lewą na zakręcie jest wówczas całkiem ciekawie ale nie zawsze chcę jechać slajdem, czasem tylko przyhamować bym chciał   | 
 Ja nie wiem dlaczego pokutuje taki mit, że większość uparcie daje lewą nogę na hamulec aby dociążyć przód.
 Spróbuj pojechać na "okrągło" parę odcinków testowych - mierzonych i zobaczysz wtedy różnicę.
 Ja używam lewej nogi sporadycznie tzn. tam gdzie trzeba. I teraz uwaga, każda niesprawność układu hamulcowego ostro boli. Tak jak napisałeś, że tył blokuje i mnie "dostało" to w Poznaniu bo regulator obcinał za mało na tył a przez to dohamowanie musiałem robić zdecydowanie szybciej i delikatnie ( lekkie dotknięcie pedału przed nawrotem skutkowało ładnym obrotem na słupku ale trochę to trwało aby wyczuć ile dawkować lewą nogą)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mss napisał/a: |  	  | tez mam odelzone xr2i, 820 kg.
 
 | 
 
 
 to cos słabo ja zszedłem do 770
  z dwu litrowym silnikiem   |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2008,  22:36   Re: Za duża siła hamowania na tylnej osi |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | xr2fun napisał/a: |  	  |  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | Mam  pewien problem ze zbyt dużą siłą hamowania na tylnej osi (przu ostrzejszym hamowaniu blokuje tylne koła), z lewą na zakręcie jest wówczas całkiem ciekawie ale nie zawsze chcę jechać slajdem, czasem tylko przyhamować bym chciał   | 
 Ja nie wiem dlaczego pokutuje taki mit, że większość uparcie daje lewą nogę na hamulec aby dociążyć przód.
 Spróbuj pojechać na "okrągło" parę odcinków testowych - mierzonych i zobaczysz wtedy różnicę.
 Ja używam lewej nogi sporadycznie tzn. tam gdzie trzeba. I teraz uwaga, każda niesprawność układu hamulcowego ostro boli. Tak jak napisałeś, że tył blokuje i mnie "dostało" to w Poznaniu bo regulator obcinał za mało na tył a przez to dohamowanie musiałem robić zdecydowanie szybciej i delikatnie ( lekkie dotknięcie pedału przed nawrotem skutkowało ładnym obrotem na słupku ale trochę to trwało aby wyczuć ile dawkować lewą nogą)
 | 
 
 no pokutuje... czy ja wiem czasem po prostu jak nie trzeba biegu zmieniać to po prostu lewą można normalnie sobie hamować, tak żeby nóg nie przenosić , a co do jazdy :na okrągło" to na torze asfaltowym to jak najbardziej się zgadzam, ale już na torze typu słomczyn gdzie nawierzchnia jest mieszana, a większość toru się jedzie na 2,3 biegu to lewa noga jest niezastąpiona
   |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | qrdesz87   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Krzysiek
 Wiek: 38
 Dołączył: 02 Paź 2006
 Posty: 71
 Skąd: sanok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2008,  22:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to ja sie chetnie zamienie z wami bo w mojej aktualnej fiescie niedam rady wybalansowac sobie autka w zakrecie lewa  moge cisnac hamulec w deske to i tak tzlko przod spowalnia  natomiast w poprzedniej fiestce lewa robilem co chcialem, a na zatrzymanie to ladnie 4 kolka blokowalo i nienarzekalem 
 [ Dodano: Nie Wrz 06, 2009 01:23 ]
 chłopaki, nie wiecie moze czy te korektory z mk3,5 da sie regulowac?
 to są te zakręcone bezposrednio na pompie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |