[MK4] el. szyby - szyba pasazera |
Autor |
Wiadomość |
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 22:04 [MK4] el. szyby - szyba pasazera
|
|
|
Witam mam taki problem z el. szybami dokładniej z szyba os strony pasażera. Gdy otwieram szybę włącznikiem od strony kierowcy szyba się otwiera a gdy chce ja zamknąć to idzie bardzo powoli i nie domyka się do końca muszę wtedy dosunąć ja przyciskiem od strony pasażera i jest to bardzo irytujące. Zastanawiałem się ze może od włącznika kierowcy idzie za niskie napięcie na silnik co o tym myślicie??? |
_________________ ZimZia |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 23:39
|
|
|
Wypnij kostkę z silniczka, podłącz miernik i sprawdź jakie jest napięcie jak korzystasz z panelu z prawej/lewej strony. Jeśli będzie to samo (a taka możliwość istnieje), to zepnij miernik jako amperomierz i patrz jaki będzie prąd płynął pod koniec zamykania szyby. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 15:38
|
|
|
znalazłem chwile czasu i dostałem się do silnika szyb. zmierzyłem woltomierzem po naciśnięciu raz 1 raz 2 włącznika 12V w obydwu przypadkach następnie za twoja rada zmierzyłem Ampery w włączniku od pasażera było ponad 20A na 100% (nie wiem dokładnie bo mam amperomierz do 20A) a po naciśnięciu włącznika od kierowcy było 15A :( i co teraz zrobić żeby tez uzyskać ponad 20 A |
_________________ ZimZia |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 15:44
|
|
|
1) Sprawdź oporność styków na przełączniku, może się okazać, że któryś jest "nadżarty" prądem i nie puszcza go tyle, ile powinien. Jeśli to nie pomoże, to:
2) Musisz sprawdzić instalację, bo gdzieś po drodze występuje zbyt duży spadek napięcia [lub jak kto woli - kabel ma za dużą oporność] Generalnie może być złamany, nadgryziony zębem czasu, utleniony, cokolwiek.
Przy okazji - sprawdź proszę (bo nie dysponuję schematami elektrycznymi do mk4) czy za szyby odpowiada jeden, czy może dwa bezpieczniki. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 16:05
|
|
|
Po pierwsze to Dzięki Wielki za pomoc
jeszcze mi przyszło do głowy żeby przeczyścić styki na tych kostkach co są w karoserii i do drzwi wchodzą był zielony nalot psy knelem specjalnym preparatem rozpuściło ten syf ale dalej to samo, jeszcze przekładałem włączniki i to samo pewnie kabel. bezpieczniki wszystkie sprawdzone nie raz bo ta usterka jest odkąd auto kupiłem |
_________________ ZimZia |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 16:16
|
|
|
zimzia, stawiam piwo że źle wykonałeś pomiary, napięcie (12V) zmierzyć łatwo, zdejmujesz wtyczkę wpinasz woltomierz zamiast silnika elektrycznego i mierzysz,,, natomiast amperomierz (20A) należy wpiąć szeregowo... czyli albo trzeba zrobić specjalny adapter żeby podłączyć silnik za amperomierzem albo trzeba ciąć przewody i w przecięcie włączyć przyrząd... 20A to spory prąd stąd wniosek ze złym pomiarem...
Skoro zamieniłeś pstryczki miejscami i nadal to samo to stawiam na układ który się włącza tylko jak sterujesz klawiszem od strony kierowcy (wtedy wyłącza on klawisz od strony pasażera by się dziwnie nie zrobiło) i pewnie on szwankuje,,, nie wiem jak jest wykonany w Mk4, często są to 2 przekaźniki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 16:32
|
|
|
to masz racje amperomierzem źle zmierzyłem ale coś pokazywało:P teraz sprawdziłem jeszcze raz i teraz jest 18 A po wpięciu równolegle zaraz zmierzę tak jak ma być :p czyli wychodzi ze brudne styki trochę ten preparat przeżarł ten syf ale się skończy :( to teraz drucik i dawaj napisze wieczorem co z tego wyszło
jeszcze luknąłem w instrukcje nie ma żadnego przekaźnika od szyb |
_________________ ZimZia |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 16:50
|
|
|
zimzia, do silnika idą 2 przewody, rozłączasz jeden z nich (dowolny) i do niego podłączasz amperomierz (tez dowolnie), jak wciśniesz klawisz to silnik ruszy a amperomierz pokaże jakąś wartość (w jedną stronę będzie normalnie w drugą będzie wartość ujemna), i generalnie na rozum jak szyba będzie szła w dół to powinno być mniej niż jak do góry. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 18:03
|
|
|
zimzia napisał/a: | coś pokazywało:P |
To był prąd zwarcia :] Masz szczęście, że bocznik w mierniku nie zaczął płonąć...
Swoją drogą - podstawy miernictwa elektrycznego się kłaniają! |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 30 Wrz 2009, 18:56
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Skoro zamieniłeś pstryczki miejscami i nadal to samo to stawiam na układ który się włącza tylko jak sterujesz klawiszem od strony kierowcy (wtedy wyłącza on klawisz od strony pasażera by się dziwnie nie zrobiło) i pewnie on szwankuje,,, nie wiem jak jest wykonany w Mk4, często są to 2 przekaźniki. | W mk4 jest jak w mk3 - nie ma przekaźników, sterowanie odbywa się samymi przełącznikami.
Jak dla mnie to skoro przełączniki zamieniałeś i dalej jest to samo, to rozepnij te "słoniki" w drzwiach, wyczyść stki, posmaruj wazeliną techniczną i złóż z powrotem - powinno pomóc. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 08:58
|
|
|
wyczyściłem poraź kolejny te słoniki nasmarowałem wazeliną techniczna ale dalej to samo nic nie pomogło czemu to takie uparte nie wiem jak nacisnę tym włącznikiem od pasażera to zapierdziela jak głupie. Włącznik od kierowcy ma 4 styki a od pasażera 7 albo 8 |
_________________ ZimZia |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Paź 2009, 19:14
|
|
|
zimzia napisał/a: | Włącznik od kierowcy ma 4 styki a od pasażera 7 albo 8 | A jakim sposobem? Coś nie tak z tym przełącznikiem na 4 styki - wszystkie powinny być takie same:
http://jackrzec.republika...o_do_2_2000.jpg tzn źle mówię od strony pasażera ma 6 styków a od strony kierowcy 2 razy po 5, bo przełączniki są w środku pomostkowane |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 16:29
|
|
|
zimzia, wypnij wtyczkę od strony pasażera, 2 przewody idą do silnika - olej, 2 przewody idą w instalacje, podepnij voltomierz, cyknij przełącznikiem przy kierowcy w górę i w dół, podaj otrzymane wartości. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 18:28
|
|
|
usunięte aby nie wprowadzało w błąd |
_________________ ZimZia |
Ostatnio zmieniony przez zimzia 4 Paź 2009, 16:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Paź 2009, 20:00
|
|
|
zimzia napisał/a: | od strony kierowcy w 1 przegródce jest 4 czyli 2x po 4 | Fakt, to ja źle policzyłem. Oczywiście 2x4. Popatrz dokładnie na schemat, to będziesz wiedział gdzie mierzyć. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Paź 2009, 08:16
|
|
|
Kurde jak ja nie lubię czegoś naprawiać na odległość - ten schemat na pewno doby? zimzia, jakie kolory kabli wchodzą do silniczka w drzwiach kierowcy?
Aha fioletowo biały to fioletowy przewód z białym paskiem, a biało fioletowy to biały przewód z fioletowym paskiem - w/g schematu jest taki i taki żeby było trudniej, numery na kostce nadałeś sobie sam czy odczytałeś z kostki? lub przełącznika? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Paź 2009, 15:48
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ten schemat na pewno doby | Schemat jest z Haynesa |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 4 Paź 2009, 15:57
|
|
|
W kierowcy o masakra nie wiem. Schemat jest dobry i poprawiłem opis pinów o to on
poprawione nr pinów na których jest napięcie
4 i 3 - 12,25v gdy naciskam zniżanie szyby
4 i 6 - 12,25v gdy naciskam podnoszenie szyby
wg schematu żadnej filozofii nie ma a i tak nie działa jak ma działać :( |
_________________ ZimZia |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Paź 2009, 17:31
|
|
|
Wpakuj miernik w piny 3 i 6 i wtedy pstryknij szybami,,, od strony kierowcy,
Co do kabli w silniczku to o czym innym myślałem a co innego napisałem,,, chodziło mi o szwankująca szybę czyli drzwi pasażera, jak schemat jest dobry to powinny być to piny 1 i 7 tak? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|