Proces docierania silnika |
Autor |
Wiadomość |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 20:09 Proces docierania silnika
|
|
|
Witam. Chce poruszyć temat procesu docierania silnika ponieważ roberto88 uważa mój sposób docierania silnika doładowanego pez sprężarki jest delikatnie mówić śmieszny...
Dodam tylko że silnik docierany był także na zimno...
Co myślicie???
Tak wyglądał mój silnik przed włożeniem |
|
|
|
 |
tajmus

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 621 Skąd: KGR
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 20:21
|
|
|
chwila momento a wlasciwie o co Tobie chodzi?? temat o docieraniu... w tekscie czepiasz sie znow roberto88 az wreszcie pokazujesz zdjecie pomalowanego srebrzanka silnika?? napisz jasniej co chcesz wiedziec ok?? |
_________________ Ballada
and
XR2i 90r 1.6 104 KM <...w krainie wieczności> |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 20:27
|
|
|
Pytam czy uważacie docieranie silnika bez turbiny jest trafnym pomysłem czy raczej pomysłem. Roberto88 uważa że to pomyłka i chciałbym wysłuchac więcej opini |
|
|
|
 |
Powertech [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 21:20
|
|
|
Hmm A czy jak kupujesz nowy samochód z turbosprężarką to jest wykręcona na okres docierania?? Chyba właśnie o to chodzi żeby docierać silnik z turbo żeby się wszystko pięknie ułożyło. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 21:24
|
|
|
Pwertech ale ten silnik jest rasowany i mam zamiar dmuchnąć w nego 1 bar więc nie chciałbym żeby na początku jego pracy i dopasowywania się do siebie elementów działały na niego takie przeciążenia... |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 06:17
|
|
|
Co robiłeś przy silniku ? ( co wymieniałeś ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 08:40
|
|
|
ja uważam ten pomysł za bardzo dobry
swój pierwszy silnik Turbo spokojnie docierałem przez około 10tys km (moze więcej) bez sprężarki. Efekt bardzo dobry.
Jesli chodzi o samo docieranie najważniejsze jeste pierwsze odpalenie i pierwszy czas życia silnika. jak tylko zacznei łąpać temperature to utrzymuj obroty stałe na poziomie 2500obr. ponieważ pompa olejowa podaje przy tej wartości pełne ciśnienie, a błędne jest pozostawianie auta na wolnych obrotach.
później jeźdizć stopniowo coraz z wiekszym obiążeniem. Ale tak jak mówie ja jestem zwolennikiem długotrwałego docierania silnika - zarazem spokojnego, swojadrogą niezaprzeczalny fakt jest taki ze im pleiej dotarty silnik tym zgeneruje wiekszą moc później.
Ktos zadał pytanie czy kupujac seryjne auto z turbo ta turbina jest wyjeta.
nie, ale te silnik są ocierane wstępnie jeszcze w fabryce. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 08:42
|
|
|
Przy siniku wymieniłem:
-tuleje cylindrowe
-pierścienie tłokowe
-panewki główne i korbowe
-zawory
-kasatory
-wszystkie uszczelki i zimeringi
A mam zamiar wymienić jeszcze wałek rozrządu na sportowy |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 08:54
|
|
|
wałek po dotarciu bo wałek dociera sie swoja ścierzka |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 14:14
|
|
|
Królik - po takie j liście wymian tym bardziej docieraj auto bez turbiny . W oleju będzie sie znajdować sporo opiłków pochodzących z docierania silnika .
Jeżeli wkłąd filtra oleju nie wyłapie ich wszystkich to pójdą na turbinę , a to jej na pewno nie pomorze !!
Znasz zasadę pierwszego odpalenia , docierania wałka oraz wymian oleju ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 16:19
|
|
|
Żółwiu znam dobrze... i chyba nie zapomne do końca życia taka szkoła |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 16:54
|
|
|
To powodzenia
ps: pamietaj że jak już dotrzesz auto musisz najpierw zalac doprowadzenie do turbiny i turbine , a później dopiero odpalać auto ( po założeniu turbosprężarki ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Powertech [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 17:18
|
|
|
Każdy ma swoją szkołe i jej się trzyma. Każdy pomysł jest dobry byle był skuteczny PumaRST czytaj uważnie posty. Nie zadałem pytania tylko zadałem pytanie retoryczne. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.