| 
		licznik mk4 do mk3 wskaznik temp i paliwa? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  15:06   licznik mk4 do mk3 wskaznik temp i paliwa?
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie wiem do których pinów podpiąć  wskazniki te ile powinny mieć przewodów, schemat na forum nie do końca się zgadza może ktoś potrafi z fotki mi podpowiedzieć  gdzie mam podpiac to moje zegary kosc mam wniej pin 10 niby ktory to jest do obrotomierza  ale zato niemam 9 i 11 i obrotomierz jak podpiąc albo jak sprawdziś czy mam instalacje do obrotomierza     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 buczekpan  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  19:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie ręczny był na pinie 8  i niewiem co z temp i paliwa i obrotkiem. ile pinów do obrotka i ile do temp i paliwa?a śa te ramki przetlumaczone gdzieś z tej strony http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html a dokładniej ta Mk3 clocks NON AIRBAG tu chodzi chyba o fieste mk3  bez airbag no ja mam taka ale mam deske nowa z airbagiem | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez sebadelta 18 Mar 2008,  20:03, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  19:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Masz tą angielską stronę podaną wyżej wszyscy robili według niej i wszystkim działa więc przyjrzyj się dokładnie tam rozpisanym pinom i będziesz wiedział wszystko. | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  20:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no własnie tam sa kolory ale ja wyjmowalem w nowych kosciach piny wiec kolory mam inne chyba ze te w aucie się zgadzają ale u mnie nie ma pinu 7 i 9 zato jest 10 niby do obrotomierza jest on | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  20:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sebadelta napisał/a: | 	 		  | no własnie tam sa kolory ale ja wyjmowalem w nowych kosciach piny wiec kolory mam inne chyba ze te w aucie się zgadzają ale u mnie nie ma pinu 7 i 9 zato jest 10 niby do obrotomierza jest on | 	  
 
 
No to by sie zgadzało bo 10 to Rev-counter czyli obrotomierz
 
7 to ABS a tego w fofce nie masz czyli u ciebei nie było
 
Tylko że reczny powinien byc na 9 pinie a ty piszesz ze miales na 8 nie pomysliles sie? | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 buczekpan  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  21:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli chcesz żeby Ci sprawdzić czy masz przewód do obrotka to zrób zdjęcie wtyczki od z kablami, a nie zegarów.
 
 
Zegary mk3 :
 
1 - kontrolka oleju
 
2 - kontrolka ładowania
 
3 - wskaźnik temperatury
 
4 - wskaźnik paliwa
 
5 - masa (-)
 
6 - + 12 V
 
7 - ABS
 
8 - ręczny
 
9 - świece żarowe (diesel)
 
10 - obrotomierz
 
11 = 5  masa (-)
 
12 - kontrolka świateł drogowych (długie)
 
13 - podświetlenie tablicy
 
14 - kontrolka kierunków
 
15 - kontrolka kierunków
 
 
Musi się zgadzać bo właśnie sprawdziłem z moim starym licznikiem.
 
 
Zegary mk4:
 
 
Biała kostka:
 
1 - + 12 V
 
2 - kontrolka rezerwy paliwa (nie podłączamy) 
 
3 - kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwacza (nie podłączamy)
 
4 - świece żarowe (diesel)
 
5 - masa (-) 
 
6 - wskaźnik paliwa
 
7 - wskaźnik temperatury 
 
8 - ręczny 
 
9 - ABS
 
10 - masa (-)
 
11 - kontrolka świateł drogowych (długie)
 
12 - podświetlenie tablicy
 
 
Niebieska kostka:
 
1 - kontrolka kierunków
 
2 - kontrolka kierunków
 
3 - kontrolka otworzonych drzwi (nie podłączamy)
 
4 – kontrolka kontroli trakcji (nie podłączamy)
 
5 - (nie podłączamy)
 
6 - kontrolka poduszki powietrznej 
 
7 - kontrolka ładowania
 
8 - obrotomierz
 
9 - masa (-)
 
10 - kontrolka oleju
 
11 - (nie podłączamy)
 
12 - (nie podłączamy)
 
 
Tylko weź pod uwagę że numeracja pinów w liczniku od mk4 nie jest "w tą samą stronę" na obu kostkach, na białej 1 jest na dole a 12 na górze, a w niebieskiej jest odwrotnie.
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  21:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               oto wtyczka pin 10 jest  
 
nierozumiem  tego pina mk3  5 masa i 10 masa trzeba je poląnczyć razem ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 buczekpan  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  21:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Rozumiem ze chodzi Ci o piny mk4. Mozesz je połączyć dla pewności, chociaż o ile dobrze pamiętam to te ścieżki powinny sie łączyć. Dla pewności je połącz. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  22:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie chodzi mi o mk3 napisałeś tam pin 5 masa i pin 11 też masa | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 buczekpan  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  22:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To znaczy ze pin 5 od mk3 musisz podłączyć do wszystkich pinów w mk4 opisanych przeze mnie jako masa.
 
W mk3 masa jest podpięta tylko pod 5, 11 nie jest podłączona kablem bo łączy sie z 5 pinem ścieżkami. Popatrz na licznik mk3, nad żółtą kostką bedzie złota pozioma ścieżka. Jeśli ściągniesz ten żółty plastik (kostka) to zobaczysz ze te ścieżki sie łączą. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  22:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | czyli pin5 mk3 pod mk4 pin5 i10 i niebieska kość 9 te wszystkie piny połączyć | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 buczekpan  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  22:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dokladnie tak. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  23:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pokompinuje jutro jak zdąze .a widziś na tym zdjęciu modul edisa bo niewiem czy mam go ?  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 buczekpan  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2008,  23:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tutaj masz opisane co jest co:
 
 
http://www.fiestaklubpols...&highlight=edis
 
 
Patrząc na zjęcie to z lewej EDIS (ta duża wtyczka z kablami), a z prawej mapsensor (wchodzi do niego od spodu taki wężyk i mała wtyczka).
 
 
Ale jak masz pin 10 w mk3 to na 100% masz podłączenie pod obrotek i jeśli twoja fiestka jest z 1991 to na mój gust na 90% będziesz musiał sie pobawić z rezystorami, bo obrotomierz będzie Ci oszukiwał. U Ciebie powinien chyba pokazywać obroty o połowę za małe = 500 zamiast 1000. Mogą być też dwa razy większe, czyli 2000 zamiast 1000, albo będą prawidłowe, co byłoby najlepszym rozwiązaniem.
 
 
No dobra nie będę Cię już bardziej straszył. 
 
 
Pozdro i powodzenia.
 
 
P.S. Po co zakładasz kilka tematów pod rząd, skoro wszystkie tyczą sie tego samego zagadnienia? Wystarczyło założyć jeden uniwersalny temat i dopisywać pytania w kolejnych postach, a tak to trochę zapanował bałagan. jak sie szynszyl zorientuje "to będzie buba". | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2008,  09:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | otworzylem licznik i  za  obrotomierzem znalazlem niebieskie  pokrętlo do czego moze być? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 buczekpan  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Mar 2008,  10:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To pokrętło to potencjometr do kalibracji obrotomierza, czyli jak masz niewielkie przekłamania to możesz nim poprawić, ale nie wiem jaki jest jego zakres. Być może dzięki niemu byłbyś w stanie wyregulować przekłamania jakie opisałem powyżej, ale nie wiem czy wystarczy. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2008,  12:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | byłem u elektryka i nic powiedzial ze obrotomierz popsuty mam, ale mi sie zdaje ze nie umiał podłaczyć zrobił mi podświetlenie deski połączył pin 5 z 11 na bialej kosci  i niby temperature ale zle.wiec dalej kompinuje z wskaznikami paliwa i temp .obrotomierz  niby sprawdzil pin 10 ze jakiśimpuls idzie wiec sprobóje inną deske podlączyć  .i jeszcze jedno muwi ze mam kontrolke do świec żarowych czyli to moze znaczyc ze deska jest od disla?czy poprostu od sportowej wersji fiesty.i jeszcze pytanie jak sprawdziś czy obrotomierz jest dobry? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 43  Dołączył: 23 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2008,  15:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak masz licznik od disla i pakujesz do benzyny to obrotek raczej nie bedzie dział ! | 
             
						
				_________________ Model:  Ford Fiesta Mk3`92 
 
 Wersja:  Inna 3d 
 
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio] | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 buczekpan  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2008,  17:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcinus napisał/a: | 	 		  | Jak masz licznik od disla i pakujesz do benzyny to obrotek raczej nie bedzie dział ! | 	  
 
 
Mogę zapytać skąd taki wniosek? | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |