Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:32 |
Fiesta za duzo pali |
Autor |
Wiadomość |
yoker13 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lut 2008, 16:08 Fiesta za duzo pali
|
|
|
Witam
Jestem posiadaczem fiesty Mk3 93r., jednak silnik w niej pochodzi z fiesty Mk2
Silnik jest z 87 roku i ma pojemnosc 1,1.
Autko pali mi gdzies okolo 13l/100km i nie wiem co moze byc tego powodem.
Gaznik chyba motorcraft vv .
Silnik posiada pompke paliwa mechaniczna ale paliwo do gaznika doprowadzane jest pompka elektryczna umieszczona w baku
Bardzo prosze o pomysly co moze byc powodem tak duzego spalania
Z gory dziekuje. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Lut 2008, 17:43
|
|
|
Jeżeli pompka jest od silnika któy wcześniej tam siedział to ma za wysokie ciśnienie ( bo siedział tam pewnie monowtrysk ) To będzie pierwszy zgrzyt .
Druga sprawa - posiadasz najbardziej srutututu genetycznie gaźnik jaki wynalazł człowiek . Jest on praktycznie nie do regeneracji i jeszcze trudniejszy do ustawienia .
Ostatnie sprawy to materiały eksploatacyjne : wymień filtr powietrza , świece i przewody , może to pomoże aha i ustaw prawidłowo zapłon .
Jeżlei to nei pomoże trzeba będzie pomyśleć o regeneracji/ustawieniu/wymianie gaźnika i o obejściu pompy w baku a powrocie do mechanicznej . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
yoker13 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lut 2008, 19:04
|
|
|
A czy jest mozliwe obejscie pompy elektrycznej i podlaczenie mechanicznej.
Jezeli tak to jak? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Lut 2008, 19:14
|
|
|
Trzeba by wywalić pompe z baku a na jej miejsce dac kawałek rurki jako ssak i podłączyć mechankiiczną tą co jest na bloku silnika . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lut 2008, 22:36
|
|
|
ło panie pompa elektryczna i gaźnik to największa głupota jaka wymyślił człowiek . Gaźnik pracuje na max ciśnieniach 0,3bara twoja elektryczna pompa daje nawet 3 bary . W efekcie błyskawicznemu uszkodzeniu ulega zawór iglicowy albo poprostu nie ma siły zamknąć napływu paliwa i zalewa komorę pływakową pod wierzch a to grozi pożarem .
Tak jak powiedział żółw odłącz i wyjmij pompe zrób ssak do baku np ze starego pływaka z malucha tzn ucinasz rurkę z sitkiem i łączysz kawałkiem gumowej z tym co wystaje w baku .
prawdopodobnie pompka mechaniczna też bedzie uszkodzona bo pracowała na sucho .
Potem trzeba rozebrać gaźnik i ustalić zniszczenia . mogą być problemy bo jest tam plastykowy pływak i nieco odwócony system zaworka iglicowego . Trzeba sprawdzić jego sprawność i właściwość dozowania paliwa . Jest to w ksiązce naprawczej mierzy się to linijką . |
|
|
|
|
yoker13 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 16:03
|
|
|
A czy nie da sie wylączyc pompy elektrycznej i podlączyc szeregowo pompe mechaniczna tak zeby pociagla paliwo(nie wiem czy paliwo przejdzie przez wylaczona pompke elektr.)?, lub druga mozliwosc ,czy nie da sie rozebrac pompy elekrycznej i wyciagnac srodek skrecic i zamontowac tak zeby byl swobodny przeplyw paliwa? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 18:21
|
|
|
nie da się
nie panikuj jak wyjmiesz studzienkę to zobaczysz jakie to proste . to jest metoda na to żeby najmniejszym nakładem pracy przywrócić normalność . |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 18:25
|
|
|
ja tylko dodam że wsadzenie kawałka rurki będzie dużo prostrze niż rozbebeszanie pompy tak aby służiła jako ssak . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
yoker13 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 20:25
|
|
|
dzieki za posty
dzisiaj kupilem nowy gaznik(uzywany) z escorta 1,3
jutro bede dzialal
Z tym wczesniejszym postem to myslalem ze pompa paliwa i przewody wychodzo z dolu baku ale zauwazylem na necie ze jest pod tylnim siedzeniem.
I sprawa zamontowania ssaka wydaje sie mi juz prosta
i zobaczymy na efekt koncowy.
Dam znac co i jak
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Lut 16, 2008 16:05 ]
Witam
Zastosowale sie do wskazowek i zamontowalem ssaka.
Autko chodzi lepiej jednak przy odpalaniu na zimnym silniku trzeba dlugo krecic rozrusznikiem.
W czym moze tkwic przyczyna? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.