| Remont silnika w ford fiesta 1,1 koszty? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | shakalik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2008,  14:55   Remont silnika w ford fiesta 1,1 koszty? | 
 |  
               | 
 |  
               | witam!od kilku lat jestem szczesliwym posiadaczem forda fiesty 1,1.niestety po wymianie łancuszka rozrzadu  zaczely sie z nia problemy. -strzelanie w gaznik,
 -szarpanie
 -i na koniec fiesta stracila chec do wspołpracy przestała palic 1 cylinder zaczela gasnac.
 Diagnoza mechanika silnik nadaje sie do remontu lub do wymiany.moje pytanie brzmi jaki jest koszt kapitalnego remontu silnika lub zakupu "nowego"silnika.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kolin   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: CLX
 Silnik: Inny
 Imię: Mateusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 24 Maj 2006
 Posty: 428
 Skąd: Ostrów Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2008,  15:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1.1 sie nie opłaca remontować kup 1.3 
 Jaka przyczyna była wymiany łańcucha:?:
 |  
				| _________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shakalik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2008,  15:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przyczyna wymiany łańcucha było to że brzęczał po obudowie na wolnych obrotach.Jaki jest koszt kupna 1,3 ?i czy będzie pasował do mojej fiesty.Wcześniej miałem 1,1 na gaźniku zagazowaną. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommy   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Tomek
 Wiek: 38
 Dołączyła: 25 Sty 2007
 Posty: 521
 Skąd: Zielsko-Białe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2008,  15:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1.3 jest przktycznie identyczny więc przekładka odbywa się to na zasadzie plug&play. Koszt silnika 1.3 to około 500zl (zdarzają sie po 200, zdarzają sie po 1000...) Jednak warto kupować taki, ktory jest jeszcze w aucie i mozna go zapalić (posprawdzac czy nie kopci, pomierzyc kompresje) - żeby nie bylo niespodzianek później...
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bart_Skrzyszow   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 41
 Dołączył: 22 Kwi 2006
 Posty: 300
 Skąd: RRS / RZE / RDE
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shakalik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2008,  16:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | Poszukam narazie silnika,wiem że nie będzie to łatwe, bo w mojej okolicy fiestek jak na lekarstwo a tym bardziej silników do nich,nie wiem czy jest sens kupowania czegoś przez allegro bez sprawdzenia...bo jest to jak kupowanie kota w worku...może któryś z forumowiczów ma taki silniczek do sprzedania...? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  10:12 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | shakalik napisał/a: |  	  | Poszukam narazie silnika,wiem że nie będzie to łatwe, bo w mojej okolicy fiestek jak na lekarstwo a tym bardziej silników do nich,nie wiem czy jest sens kupowania czegoś przez allegro bez sprawdzenia...bo jest to jak kupowanie kota w worku...może któryś z forumowiczów ma taki silniczek do sprzedania...? | 
 
 Ale wiesz jak kupisz 1,3i to już nie przełożysz tej swojej instalacji gazowej raczej, tylko częściowo będziesz musiał ją zmienić co pociąga dodatkowe koszta.
 |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shakalik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  10:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak jestem tego świadom.Bit1 a orientujesz sie może jaki to może być koszt przeróbki instalacji z 1,1 gaznikowej na 1,3 gaznikowa? 
 [ Dodano: Sob Sty 26, 2008 10:34 ]
 Może jednak warto byłoby zrobić remont mojego 1,1? jak myślicie? wymienić pierścienie na tłokach,zrobić głowice?Mechanik wspominał mi coś o szlifach a to dodatkowy koszt,jak myślicie  będą konieczne?zaznaczam że przed awarią oleju brała jak na lekarstwo,jakieś 0,5l na 1500-2000 km.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  11:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | shakalik, szukales troche na forum? o remontach jest masa tematów. nikt ci nie powie na odleglosc co wystarczy wymienic. trzeba chociaz zrzucic glowice, pomierzyc progi na cylidnrach itp. |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 28 Gru 2007
 Posty: 45
 Skąd: Kiekrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  11:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | shakalik,  :yyy: Jeśli po wymianie łańcuszka rozrządu zaczęły się problemy z pracą silnika, to wg mojej wiedzy jest coś spaprane w ustawieniu faz rozrządu wg znaków temu służących. Możliwe, że początek zapłonu nie wypada na 1-szy cylinder. Sprawdź najpierw to, a później medytacje nad zmianą silnika.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  11:57 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | shakalik napisał/a: |  	  | tak jestem tego świadom.Bit1 a orientujesz sie może jaki to może być koszt przeróbki instalacji z 1,1 gaznikowej na 1,3 gaznikowa? 
 [ Dodano: Sob Sty 26, 2008 10:34 ]
 Może jednak warto byłoby zrobić remont mojego 1,1? jak myślicie? wymienić pierścienie na tłokach,zrobić głowice?Mechanik wspominał mi coś o szlifach a to dodatkowy koszt,jak myślicie  będą konieczne?zaznaczam że przed awarią oleju brała jak na lekarstwo,jakieś 0,5l na 1500-2000 km.
 | 
 
 Tak wogóle to u ilu mechaników byłeś? bo jak u jednego to bym polecił jechać jeszcze gdzieś bo wiesz są lepsi i gorsi mechanicy.
 Co do instalacji gazowej w 1,3i to z tego co się orientuje powinna być to instalacja 2 generacji bo jest monowtrysk i plastikowy kolektor dolotowy więc koszta mogą być spore.
 Na twoim miejscu to najpierw bym pojechał do innego mechanika, a potem chyba bym szukał jakiejś 1,1 na częsci (tzn samego silnika).
 |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  11:59 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bit1 napisał/a: |  	  | i plastikowy kolektor | 
 a od kiedy?
   |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SpiderMAN   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Maj 2007
 Posty: 687
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  12:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie, chyba ci się coś Bit1 pochrzaniło... metal jak nic... 	  | madek napisał/a: |  	  |  	  | Bit1 napisał/a: |  	  | i plastikowy kolektor | 
 a od kiedy?
   | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  12:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Oki racje macie w mk4 dopiero dali plastikowy   |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shakalik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  13:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok  w poniedzialek jade do warsztatu w którym wymieniano mi łańcuszek,może faktycznie źle ustawili rozrząd... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SpiderMAN   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Maj 2007
 Posty: 687
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  22:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | W Silniku 1.3i Endura E... zreszta... 	  | Bit1 napisał/a: |  	  | Oki racje macie w mk4 dopiero dali plastikowy   | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez SpiderMAN 28 Sty 2008,  17:25, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 43
 Dołączył: 23 Wrz 2005
 Posty: 176
 Skąd: Rumia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2008,  22:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | mechanik żle ustawił łańcuszek miałem podobne objawy zmień mechanika |  
				| _________________ Model:  Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja:  Inna 3d
 Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | djtaso [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2008,  00:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | a co do wymiany silnika ja nie dawno zmienialem silnik i to wcale nie jest tak plug&play:D wiele wtyczek nie pasuje np silnik krokowy musisz zmieniac i zacisk sprzegla i kolekrot wylotowy:) przynajmniej ja tak mialem:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SpiderMAN   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Maj 2007
 Posty: 687
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2008,  01:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bo ty kupiles mlodszy silnik niz masz auto... Stad te roznice we wtyczkach. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sty 2008,  01:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | a co do remontu to jesli chcesz kapitalny kapitalny a nie tylko planowanie i wymiane pierscionkow to w zasadzie kupisz za to kolejan fieste bo to ok 3000zl albo i wiecej z cala robocizna emchanika.... |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |