| Zamknięty przez: diodalodz 2 Lis 2007,  21:10
 | Automatyczny wyłącznik pompy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | jez733   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Sebastian
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Cze 2007
 Posty: 201
 Skąd: Pogorzela
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2007,  20:45   Automatyczny wyłącznik pompy | 
 |  
               | 
 |  
               | Założyłem nową pompkę więc nie chcę jej za szybko wykończyć więc kupiłem sobie takie urządzonko na allegro:  http://www.allegro.pl/ite...mpa_paliwa.html 
 i teraz czas to zamontować:
 
 chcę to zrobić w ten sposób:
 
   
 i mam problem pod które kable się podpiąć
 
 mam 2 pytania:
 
 1) jakiego koloru jest kabel + przy pompce paliwowej?
 
 2) pod który kabel podpiąć się w sterowniku LPG ( do elektro zaworu )
 Instalacje mam BRC a sterownik "BRC ELEGANT 52"
 to są fotki sterownika:
 
   
 
   
 
   
 Kolory kabli wychodzących z sterownika to:
 fioletowy ; pomarańczowy ; brązowy ; czarny ; szary ; zielony ; biało-czarny
 
 powiedzcie mi który kabel gdzie podpiąć żeby wszystko śmigało
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012,  16:54, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2007,  01:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | zobacz na elektrozaworze przy parowniku jaki kolor przewodu dochodzi . to się dowiesz który przewód jest od zasilania LPG . proszę cię bardzo BRC ELEGANT
 
 zielony                 - zasilanie elektrozaworów LPG
 szary                   - sygnał z cewki zapłonowej
 Fiolet i pomarańcz - odcięcie wtrysku benzyny
 Brązowy               - +12 V po stacyjce
 czarny                  - masa
 biało czarny          - rezerwa gazu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomwal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2007,  08:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co do tego opisu na allegro to nie jestem przekonany o tej potrzebie opóźnienia w odłączeniu pompy paliwa. Zastosowałem u siebie bardzo proste rozwiązanie czyli dołożyłem przekaźnik który odcina przekaźnik zasilający pompę paliwa po podaniu napięcia na parownik. Cały koszt to 2zł za przekaźnik. I nie widzę jakiegoś nie płynnego przejścia., choćby dlatego że przy przejściu na gaz od razu mam odcięcie wtrysku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jez733   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Sebastian
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Cze 2007
 Posty: 201
 Skąd: Pogorzela
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2007,  10:44 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | tomwal napisał/a: |  	  | Co do tego opisu na allegro to nie jestem przekonany o tej potrzebie opóźnienia w odłączeniu pompy paliwa. Zastosowałem u siebie bardzo proste rozwiązanie czyli dołożyłem przekaźnik który odcina przekaźnik zasilający pompę paliwa po podaniu napięcia na parownik. Cały koszt to 2zł za przekaźnik. I nie widzę jakiegoś nie płynnego przejścia., choćby dlatego że przy przejściu na gaz od razu mam odcięcie wtrysku. | 
 
 jak najbardziej ci wierze że masz racje, ale jak już kupiłem taki to niech będzie..
 
 
 czyli powinienem podpiąć pod zielony kabel do sterownika, tak?
 zerknijcie na ten schemat i powiedzcie czy dobrze mówie żebym nic nie rozwalił i wszystko funkcjonowało
 
 aha i jeszcze jedno czy do pompki to musi być koniecznie na plusowy kabel założone?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2007,  16:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | no raczej tak chyba że rozbierzesz i przerobisz przekaźnik od pompy . ja odpinam zazwyczaj cewki przekaźnika . Ale to nie zawsze dobra metoda bo wiele aut ma podgrzewana sonde lambda . Lepiej znaleźć przewód od pompy w progu albo koło wyłacznika uderzeniowego się wpiąć . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jez733   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Sebastian
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Cze 2007
 Posty: 201
 Skąd: Pogorzela
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2007,  16:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Lepiej znaleźć przewód od pompy w progu | 
 
 a w progu do pompy idą tylko 2 kable (plus i masa) czy więcej?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2007,  21:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | albo tylko plus . Ale do czujnika jeszcze idą przewody . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jez733   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Sebastian
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Cze 2007
 Posty: 201
 Skąd: Pogorzela
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2007,  21:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | a stało by się coś jakbym podłączył ten wyłącznik pod kabel od masy pompki zamiast pod plusowy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2007,  21:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | stało by się , napisałem ci gdzie szukać a ty uparcie drążysz zły temat . Odnajdź wyłącznik wstrząsowy i  wepnij się przed niego . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jez733   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Sebastian
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Cze 2007
 Posty: 201
 Skąd: Pogorzela
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2007,  22:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | W jednym z postów na forum wyczytałem że wyłącznik wstrząsowy to: "czarna puszka z czerwonym guziczkiem,  która znajduje się lewym słupku przy nogach kierowcy pod plastikową osłoną"   szukałem i mam pytanie czy moja xr2i na 100% musi to mieć bo coś tego znaleźć nie mogłem a może źle szukam, więc może powie mi gdzie jej kąkretnie szukać albo ma ktoś jej fotkę??   
 wyczytałem też że gruby kabel z czerwonym paskiem idący do pompki to jej plus więc może do niego się dopnę
 
 swoją drogą nie myślałem że z tym będzie tyle problemów    :yyy:
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lis 2007,  00:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | narazie nie miałeś żadnego problemu bo wszystkie rozwiązaliśmy za ciebie - my FORUM . Także nie płacz jeszcze:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jez733   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Sebastian
 Wiek: 36
 Dołączył: 23 Cze 2007
 Posty: 201
 Skąd: Pogorzela
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lis 2007,  14:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | czyli co podłączyć pod gruby kabel z czerwonym paskiem do pompy?? 
 [ Dodano: Pią Lis 02, 2007 17:11 ]
 Ok temat zakończony... założyłem...
 Podłączyłem pod czarny kabel z czerwonym paskiem, to jest ten felerny + zasilania pompy paliwa...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |