| 
		Oryginalna wtyczka pod centralny zamek i elekryczne szyby | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 amokk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lip 2007,  13:10   Oryginalna wtyczka pod centralny zamek i elekryczne szyby
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wszystkie przewody od centralnego zamka, elektrycznych szyb i siłownik tylnej klapy są ulokowane we wspólnej wtyczce (6 pinowa, jajowata) pod kierownicą    
 
 
 
 
 
- czarno-żółty - zasilanie elektrycznych szyb
 
- czerwono-żółty - zasilanie centralnego zamka
 
- czerwono-biały - zasilanie siłownika tylnej klapy
 
- brązowy - masa
 
- szaro-żółty - zasilanie po włączniu pozycyjnych (podświetlenie)
 
- niebieski - zasilanie po odpaleniu samochodu (gdy alternator pracuje)
 
 
Pytanie brzmi do czego te dwa ostatnie przewody są oryginalnie podpięte    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lip 2007,  15:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szaro żółty: podswietlanie do przyciskow od el. szyb (i ew. klapy - o ile mialo to podstwietlanie), 
 
a niebieski daje zasilanie el. szybom (jak sie nie myle), aby dzialaly tylko pod odpaleniu silnika. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 amokk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2007,  06:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z przewodem szaro-żółtym to akurat się mogę zgodzić, ale z tym niebieskim to nie bardzo.
 
Zasilanie szyb jest po włączniu zapłonu, a nie podczas pracy alternatora.
 
Zresztą jak ktoś ma moduł domykania szyb to musiałby mieć silnik odpalony, żeby szyby się domknęły.
 
Po drugie elekryczne szyby nie są oparte na przekaźniku, a żeby mogły działać tak jak mówisz czyli dopiero po odpaleniu silnika to musiałyby mieć przekaźnik taki sam jak do podgrzewanej przedniej szyby - inaczej by się nie dało.
 
 
Ciągle czekam na pomysły do czego mógł być wykorzystywany fabrycznie niebieski przewód od alternatora   
 
Na pewno musi mieć to związek z elektrycznymi szybami albo centralnym zamkiem, bo to wspólna wiązka. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parch  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2007,  06:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A niebieski to nie jest czasem do podgrzewanej przedniej szyby? Bo tylko tam jest wykorzystywane połączenie bezpośrednie z alternatorem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 amokk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2007,  11:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wątpię w to    
 
Po co przewód idący od przekaźnika miałby biec razem w wiązką od elektrycznych szyb i centralnego zamka    
 
Przecież to osobna wiązka nie mająca nic wspólnego z podgrzewaną szybą    
 
 
Owszem, wpinałem się do tego przewodu podłączając przekaźnik podrzewanej szyby, ale nie bezpośrednio do wtyczki tylko przed wtyczką przylutowałem przewód. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2007,  13:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A może to ma coś wspólnego z klimą? Nie miałem nigdy do czynienia z klimą w mk3 i schematu też nie mam żadnego, ale wg wszelkich prawideł (w tej wersji klimy) sprzęgło od sprężarki powinno się dać włączyć tylko podczas pracy silnika | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mimiczek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Focus 
                  Silnik: 1.3/58KM 
                  Wiek: 40  Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 17 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lip 2007,  19:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czy ma to zastosowanie takze w mk4??
 
 
a tak wogole, to kupilem uniwersalny zestaw elektrycznych szyb z podswietlanymi przyciskami, ale nie mam zamiaru zakladac przyciskow dołączonych do zestawu poniewaaz zakupiłem oryginalne tapicerki z oryginalnymi przyciskami z modelu ktory mial elektryczne szyby.
 
I nie wiem za bardzo do jakich przewodów podłaczyć przewody z zestawu.
 
 
z tego co jest narysowane w instrukcji do zasilania idą 2 przewody: czerwony (+) i czarny (-)
 
 
na czerwonym ma sie znajdować bezpiecznik 30A. 
 
 
nigdy nie mialem w moim aucie elektrycznych szyb, czy to oznacza ze mam założyc nowy bezpiecznik w wolne miejsce i do niego podpiąć jakiś przewód? 
 
 
Czy czarny przewód mam podłączyć do jakiegos obwodu czy jako masa do karoserji??
 
 
 
uprzejmie prosze o odpowiedzi na moje pytania. | 
             
						
				_________________ Tekst podpisu:
 
Podpis - dozwolona ilość znaków: 300 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.