| Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006,  10:14
 | Układ hamulcowy : słabo hamuje pedał wpada w podłogę | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2004,  22:07   Układ hamulcowy : słabo hamuje pedał wpada w podłogę | 
 |  
               | 
 |  
               | Hej dzisiaj byłem sobie troche poupalać na placyku i jak z niego wracałem to zauważyłem, że coś dziwnego się z hamucami stało... :? 
 A mianowicie, jak sobie jade i wciskam pedał to praktycznie wpada on w podłoge i prawie nie hamuje, dopiero przy drugim naciśnięciu w układzie powstaje odpowiednie ciśnienie i samochód prawidłowo reaguje na hamulec.
 
 Co to może być?? pompa, servo?? Może jeszcze coś innego... Jak ktoś ma jakiś pomysł na przykład w jaki sposób zdiagnozować  powód takiego dziwnego zachowania to proszę o sugestie. A no i jeszcze ile może kosztować ewentualnie to co mi się zepsuło i czy szukać używanych czy nowych elementów??
 
 Z góry dzięki za info,
 pzdr,
 KUI3A
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Sty 2011,  11:31, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kauserowicz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2004,  22:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak poziom płynu nie jest w normie to posprawdzaj przewody hamulcowe z przodu , kiedyś w Ka mi się osunoł i starło nieco opony i weżyka ... zatrzymało się na metalowym zbrojeniu na szczeście...aha jak dałeś hamulcom popalić to mogła wzrosnąć temperatura samych hamulców jak i płynu , to też może być przyczyną ... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2004,  22:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zdażyło mi się to w dwóch przypadkach : 1. Walnęła pompa ( przy drugim naciśnięciu wytważała troszkę większe ciśnienie ale to teznie było to - wynik nysa w środku , a mogłem to zdjagnozować np w stacji diagnostycznej )
 2 Ugotowałem płyn hamulcowy ( tak jakoś się stało samo )
 
 w pierwszej sytuaji wymieniłem pompe , w drugiej wystarczył płyn i uszczelki na tłoczkach z przodu ( się pozacierały ) . Jeżeli jutro ( po ostygnięciu hebli ) sytuacja będzie nadal dupna sprawdx poziom płynu i stan hebli ( tył mozesz sprawdzic poprzez porównanie twardości pedału przy zaciągniętym i spuszczonym hamulcu pomocniczym ) jak niczego nie odkryjesz jedźdo stacji diagnostycznej ( 25 zł ?? ) - jeżeli będąwszystkie cztery heble słabe ( ale równe ) to pompa , jak nie ,a nie wyjdą przy okazji patologie pomoże wymiana płynu
 
 ps ( masz serwo ? )
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2004,  22:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za szybką odpowiedź raczej nastwiałbym się niestety na pompę, hamulce nie miały się kiedy przegrzać, nie używałem ich aż tak dużo
 
 a co do serva no to nie wiem czy dobrze nazwałem tą część, która jest okrągła i pompa jest do niej przyczepiona, ale jak na mój gust to to się servo nazywa...
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2004,  22:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak to je serwo   
 jak złapiesz Diodę to go zapytaj bo on na serwach zęby zjadł więc może dorzuci swoje trzy grosze .
 I sprawdź to jak najszybciej ( to chyba jedyny element w aucie z którym nie ma jaj ) choć sątacy którzy twierdzą że bez hebli z tyłu lub z hamulcem na jedno przednie koło można jeździć nawet prawie rok  :?
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2004,  22:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | zaraz zaraz - założyłeś niedawno topik o wymianie okładzin z tyłu - co z nimi ? |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2004,  23:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak na moj gust to padły regulatory albo masz nieszczelny układ . Sprawdz czy nie ubywa płynu . Jeśli wciśniesz pedał i zacznie sie zapadać i znowu wciśniesz i to samo to albo nie szczelny układ albo padła pompa . Serwo nie ma tu nic do gadania !! zaciągnij ręczyny i sprawdz czy hamulce sie nie poprawia . I to narazie tyle , powiedz jak jest to pomyślimy . Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  10:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawa wygląda tak, okładzin z tyłu nie wymieniłem jeszcze, więc to raczej nie ma wpływu,
 płynu hamulcowego nie ubywa
 jak zaciągnę ręczny, to nic z pedałem się nie dzieje (bo po prostu zanim go zaciągnę to już jest w podłodze, więc nie ma jak zmięknąć)
 
 zapewne jest to pompa
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rycho   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 203
 Skąd: Trzebnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  11:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z ręcznym to chodzi o to, że najpierw zaciągasz a potem depczesz na pedał i jak podchodzi wyżej niż zwykle to jest ok, z Twojej wypowiedzi zrozumiałem że próbujesz robić to równocześnie   Rycho
 |  
				| _________________ JetCar XR2
 
 I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 Robią syf i w tym syfie się tarzają
 I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  16:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | aha, chyba, ze tak... nie zwróciłem na to uwagi ale wieczorem sprawdze to dokładnie, dzisiaj podróżowałem komunikacją miejską, więc nie miałem jak tego sprawdzić, (nie bnędę przecież jeździł samochodem, w którym nie wiem czy hamulce zadziałają czy nie :( ) 
 a teraz zakładając, że jest to pompa to ile może mnie kosztować jej wymiana?? czy w ogołe pompe się da zregenerować czy może kupić nową a może używkę...
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  19:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie ma problemu z regeneracja komplet naprawczy kosztuje z 30 zł a wymiana jest banalna . Pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  19:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | najwięszy jest problem, że nie mam sam gdzie tego zrobić, więc pewnie będę musiał jechać do jakiegoś warsztatu i nieżle wybulić :( |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  19:37   Re: dziwna sprawa z hamulcami | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | jade i wciskam pedał to praktycznie wpada on w podłoge i prawie nie hamuje, dopiero przy drugim naciśnięciu w układzie powstaje odpowiednie ciśnienie i samochód prawidłowo reaguje na hamulec | 
 Kombinujecie jak koń pod górkę... pompa, serwo... i take tam... a to jest obiaw najzwyklejszego zapowietrzenia układu... odpowietrzałęś hamulce?
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  19:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | skoro za wydarcie cylinderka z tyłu (urwało śrubę i odpowietrznik), zakup cylinderka, odpowietrzanie i płyn hamulcowy, zmianę jednego przewodu elestycznego do płynu hamulcowego zapłaciłem stówe - to ile można zapłacić za zmianę gumek, nawiasem mówiąc zestaw kosztuje 25 za lucasa |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  19:41   Re: dziwna sprawa z hamulcami | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  |  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | jade i wciskam pedał to praktycznie wpada on w podłoge i prawie nie hamuje, dopiero przy drugim naciśnięciu w układzie powstaje odpowiednie ciśnienie i samochód prawidłowo reaguje na hamulec | 
 Kombinujecie jak koń pod górkę... pompa, serwo... i take tam... a to jest obiaw najzwyklejszego zapowietrzenia układu... odpowietrzałęś hamulce?
 | 
 
 tak nagle by mi się zapowietrzył, sam z siebie? z resztą na wiosne był odpowietrzany...
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  20:05   Re: dziwna sprawa z hamulcami | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  |  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | jade i wciskam pedał to praktycznie wpada on w podłoge i prawie nie hamuje, dopiero przy drugim naciśnięciu w układzie powstaje odpowiednie ciśnienie i samochód prawidłowo reaguje na hamulec | 
 Kombinujecie jak koń pod górkę... pompa, serwo... i take tam... a to jest obiaw najzwyklejszego zapowietrzenia układu... odpowietrzałęś hamulce?
 | 
 
 z całym szacunkiem ale jesteś ostatnią osobą która powinna dawać rady odnośnie hamulców .  :wink:
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ehaer [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2004,  23:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | kurde na 100%pompa ehhh a spróbuj popedalowac(popompowac) pedalem kilka razy i zobacz czy pedał pod stopa rosnie.(mam nadzieje ze zrozumiales o co mi chodzi)jak pedał urosnie to masz zapowietrzony uklad |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lis 2004,  07:21   Re: dziwna sprawa z hamulcami | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | tak nagle by mi się zapowietrzył, sam z siebie? z resztą na wiosne był odpowietrzany... | 
 Kurcze... tak sobie posuwasz i tak nagle ni z tą ni z owoąd się pompa zjebawsze? - w/g mnie jest to tak samo prawdopodobne jak zapowietrzenie ukłądu...
 
 A Dlaczego sądze że się zapowietrzył... napisałes że szalałeś na placyku... tez nie raz szalałem... a potem widziałem rozlany płyn na pompie, jag szalejsz po placu na sniegu jeszcze to działają duże siły, na tryle duże żeby przelac płyn w zbiorniczku i na sekunde odsłonić otworek którym se powietrze wejdzie do układu....
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lis 2004,  07:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ehaer napisał/a: |  	  | kurde na 100%pompa ehhh a spróbuj popedalowac(popompowac) pedalem kilka razy i zobacz czy pedał pod stopa rosnie.(mam nadzieje ze zrozumiales o co mi chodzi)jak pedał urosnie to masz zapowietrzony uklad | 
 
 no to tak jak pisałem wcześniej pierwsze hamowanie w podłoge, ale potem już jest lepiej
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lis 2004,  09:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Joe popmpa mogla wlasnie tak od siebie walnac - popekaly te jej gumki co sa w srodku. Kurcze nie wiem jak to tam wyglada dokladnie ale wiem ze moze pasc jesli jest zuzyte a jesli sie mocno hamuje. To co ty napisalems Joe jest oczywiscie rowniez mozliwe pod warunkiem malej ilosci plynu. Serwo samo w sobie chyba ci nie walnelo bo wtedy pedal robi sie wysoki i twardy, po prostu hamujesz bez wspomagania. Wylacz sobie silnik i nacisnij z 10 razy pedal hamulca - identyczny jest objaw jak padlo sprzeglo. a zestaw gumek naprawczych na prawde nie jest drogi, a jak trafisz na uczciwego mechanika to nie powinien cie za duzo skasowac bo to nie jest jakos cholernie duzo roboty   Pozdrawiam
 |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |