Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014,  08:49		 | 
	
			[MK3] Bierze olej | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 razmoos [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lip 2007,  12:54   [MK3] Bierze olej
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam wszystkich posiadaczy FIESTKI.
 
mam Fiestkę MK3 z 94r (1.3 jednopunkt). otóż problem jest następujący - ginie mi olej z silnika nawet 0.4L/400km. auto ma przejechane 197tys.km, silnik zalewam olejem MOBIL 1 15W/40. Ciśnienie trzyma ok. 13-14. silnik jest suchy bez wycieków no jedynie pokrywa zaworów troszkę jest zapocona. czy pomoże tu wymiana pierścieni i uszczelniaczy na zaworach? jakie mniej więcej byłyby to koszty?- oczywiście bez robocizny. pozdrawiam! | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sie 2010,  22:34, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gizmo xr2 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  12:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | razmoos napisał/a: | 	 		  | zy pomoże tu wymiana pierścieni i uszczelniaczy na zaworach? jakie mniej więcej byłyby to koszty?- oczywiście bez robocizny. pozdrawiam | 	  
 
To zależy pierścienie jak są do wymiany objawiają się tym iż ginie olej w ten sposób że jest spalany.Musisz to sprawdzić na rozgrzanym silniku powinien ci dymić na siwo i powinno śmierdzieć coś jakbyś smażył frytki. Ale przy takim ciśnieniu to wątpie żeby były to pierścionki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kuzyn  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 46  Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No ciśnienie wysokie    Nie wiem ile ma być we fiestkach 1,3 bo do książki nie zaglądałem ale sprawdził bym poprawność wskazań manometru.
 
Mi zjada też duże ilości oleju i zalałem motodoktora bo nie mam czasu na wymianę uszczelniaczy. A raczej klucza do napinania sprężyn zaworów. Do tego zalałem silnik jeszcze ceramizerem i za tydzień będzie jak z fabryki  ;-)  ;-)  ;-) | 
             
						
				_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
 
Miłośnik Trabantów. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SpiderMAN  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  13:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A ja Ci powiem jeszcze tak... 
 
U mnie znikał olej, no nie tyle co u Ciebie, ale co sie okazało, korek oleju był pęknięty i spod niego wylewał się olej zwracany odmą do silnika... 
 
Wymieniłem korek. Co prawda na zamiennik, bo za oryginał w sklepie facet szalony powiedział 80zł netto, a zanmiennik kupiłem za 20zł brutto.
 
Teraz autko pali olej w normie... nie kopci na zimnym więc chyba jest dobrze.
 
No i jeszcze będę zalewał silnik Militeciem... Tak profilaktycznie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Toshio  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 34 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  18:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moja FoFi kopciła jak smok przy odpalaniu i olej znikał z prędkością światła.Dodatkowo zarzucało mi świece i co jakiś czas nie chodził na któryś "gar".Wymieniłem uszczelniacze zaworów (bo ich tam nie było) i zupełnie inny samochód. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  18:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Skoro masz takie ciśnienie, to pierścienie są ok (choć podejrzewam że manometr oszukuje). Wymień uszczelniacze i będzie git. Nie lej żadnego motodoktora czy innego podobnego syfu bo szkoda silnika - takie dziadostwo leje się do zajechanego silnika który idzie na sprzedaż, a nie do swojego jak tylko usczelniacze ma padnięte (a zresztą na uszczelniacze i tak nie pomoże). | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  18:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Nie lej żadnego motodoktora czy innego podobnego syfu  | 	  motodoktorom i innym zagęszczaczom mówimy zdecydowane nie
 
 
 	  | Kuzyn napisał/a: | 	 		  | Do tego zalałem silnik jeszcze ceramizerem  | 	 
  	  | SpiderMAN napisał/a: | 	 		  | No i jeszcze będę zalewał silnik Militeciem... Tak profilaktycznie. | 	  to można stosować ale tylko profilaktycznie w celu przedłuzenia żywotności silnika - nie nalezy sie po tym spodziewać cudow typu przywrócenie padniętego silnika do parametrów fabrycznych | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 razmoos [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  20:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dzięki za pomoc drodzy forumowicze ale zapomniałem dodać że fietka dymi tulko na zimnum silniku na rozgrzanym nawet chmurki nie zostawia | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SpiderMAN  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  20:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łokmen napisał/a: | 	 		   	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Nie lej żadnego motodoktora czy innego podobnego syfu  | 	  motodoktorom i innym zagęszczaczom mówimy zdecydowane nie
 
 
 	  | Kuzyn napisał/a: | 	 		  | Do tego zalałem silnik jeszcze ceramizerem  | 	 
  	  | SpiderMAN napisał/a: | 	 		  | No i jeszcze będę zalewał silnik Militeciem... Tak profilaktycznie. | 	  to można stosować ale tylko profilaktycznie w celu przedłuzenia żywotności silnika - nie nalezy sie po tym spodziewać cudow typu przywrócenie padniętego silnika do parametrów fabrycznych | 	  No dlatego napisalem, ze profilaktycznie, bo przyczyna brania oleju znaleziona... Korek wlewu oleju do silnika wypuszczal spore ilosci... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  22:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | SpiderMAN, jak wywala olej przez odme to tylko i wylacznie dlatego ze ma przedmuchy na pierscieniach, co nie swiadczy dobrze o stanie silnika | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SpiderMAN  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  22:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | madek napisał/a: | 	 		  | SpiderMAN, jak wywala olej przez odme to tylko i wylacznie dlatego ze ma przedmuchy na pierscieniach, co nie swiadczy dobrze o stanie silnika | 	  
 
No to dziwne jest bo franca nie kopci i kompresje ma w normie... Nie pamiętam już ile, bo mierzone było jakiś czas temu, niedługo po zakupie, nie u przypadkowego mechanika naciągacza...
 
Swoją drogą to jak kiedys pisałem... Jak ta menda 1.1i padnie, to kupie 1.3i i po ptokach...
 
Nie zanosi się na pad raczej, więc nie przejmuję się tym...
 
To co ma największy wpływ na bezpieczną jazdę, t.j. hamulce oraz zawieszenie jest zrobione, to co trzeba było. A to, że bierze troszkę oleju... no nowego auta nie kupiłem...
 
Nie stresuje mnie to wcale. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kuzyn  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 46  Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  22:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dokłądnie. Jak dmucha i kopci zbyt mocno do odmy to pierścionki słabe.
 
Co do motodoktora to dla czego nie stosować?    Silnik jeszcze poooooooojeeeździ a pojeździ. Jak się skończy to "nowy" za pare setek się kupi i znowu jazda   
 
Jeżeli chodzi o ceramizery to zastosowałem w trzech samochodach z podpisu u dołu i jestem zadowolony. Super efektów nie ma ale jest ciszej. Szczególnie jestem zadowolony z ceramizera zaaplikowanego do tylnego mostu w Scorpio. Wcześniej lekko pohukiwał a teraz trzeba mieć wyczulone ucho żeby załapać ten dźwięk.
 
 	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Nie lej żadnego motodoktora czy innego podobnego syfu bo szkoda silnika - takie dziadostwo leje się do zajechanego silnika który idzie na sprzedaż, a nie do swojego jak tylko usczelniacze ma padnięte | 	  
 
Będę ostrożny, jeśli przyjdzie mi coś od Ciebie kupować  ;-)      :lol: | 
             
						
				_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
 
Miłośnik Trabantów. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  22:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kuzyn napisał/a: | 	 		  | Będę ostrożny, jeśli przyjdzie mi coś od Ciebie kupować    | 	  on nawet jakby miał dobry silnik to by ci nie sprzedał - ale powiem ci jedno z moich obserwacji widze ze coraz więcej ludzi ma takie podejscie w tym punkcie jak ty, czyli:
 
 	  | Kuzyn napisał/a: | 	 		  | zjada też duże ilości oleju i zalałem motodoktora | 	  i są w stanie sprzedać taki silnik jako nówka igła  - wiadomo silnik z takim specyfikiem dobrze chodzi tylko do pierwszej wymiany oleju a potem to jest kłopot kupującego co z tym fantem zrobić... | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  22:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Generalnie lekkie przedmuchy to ma kazdy silnik (mowie o 1.1/1.3) zwlaszcza jak jest zimny, gorzej jak zaczyna naprawde zawalac olejem gardziel wtrysku
 
 	  | SpiderMAN napisał/a: | 	 		  | A to, że bierze troszkę oleju... no nowego auta nie kupiłem... | 	  
 
Wiesz, ja bym sie zdziwił jak by nie brało     a i tak te silniki sie niezle trzymaja, bo moje oryginalne 1.1 mialo prawdopodobnie 310 tys. przebiegu i fakt ze oleju pozerał sporo, ale zapalał bez problemu i jezdzil calkiem zwawo. | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez madek 9 Lip 2007,  22:40, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SpiderMAN  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  22:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja nie zamierzam auta poki co sprzedawac... jak pisalem... padnie, to sie kupic 1.3i z pewnego zrodla i sie swapnie... zamiast kapitalki... mysle, ze tansze rozwiazanie...
 
Sa w aucie wazniejsze podzespoly, ktore musza byc sprawne, a to ze silnik mi troszke bierze oleju, to nie jest jakas tragedia, to w koncu 13-latek.
 
I sie pewnie do Ciebie usmiechne... Bo z tego co juz kojarze przekladales do siebie 1.3i z 1.1i. jakbys mogl mi napisac na PW co podeszlo, a co musiales kupic.
 
Taka wiedze na zas musze magazynowac    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kuzyn  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 46  Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  22:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  zjada też duże ilości oleju i zalałem motodoktora
 
 
i są w stanie sprzedać taki silnik jako nówka igła - wiadomo silnik z takim specyfikiem dobrze chodzi tylko do pierwszej wymiany oleju a potem to jest kłopot kupującego co z tym fantem zrobić... | 	  
 
Ale ja dopiero co tą fiestkę kupiłem i zrobiłem dopiero 10 tysięcy    Zamierzam jeszcze z 200 na motodoktorze naczaskać i nie sprzedawać   :D:D
 
Na liczniku mam teraz 14 i chyba jest to 214kkm.
 
Lubię to autko bo ceny części mnie uspokajają. Jedynie nie potrafię zrozumieć ceny przegubu wewnętrznego :/ | 
             
						
				_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
 
Miłośnik Trabantów. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 anjko  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.8i16V/105KM 
                  Imię: Mariusz 
                  Wiek: 45  Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  23:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | razmoos napisał/a: | 	 		  |  fietka dymi tulko na zimnum silniku na rozgrzanym nawet chmurki nie zostawia | 	   Wymień uszczelniacze zaworów i wszystko bedzie ok. | 
             
						
				_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
 
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r. 
 
strach pomyśleć co będzie dalej ???    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kuzyn  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 46  Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  23:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | anjko napisał/a: | 	 		   	  | razmoos napisał/a: | 	 		  |  fietka dymi tulko na zimnum silniku na rozgrzanym nawet chmurki nie zostawia | 	   Wymień uszczelniacze zaworów i wszystko bedzie ok. | 	  
 
A to nie jest właśnie oznaka słabych pierścieni? Tak się pytam bo nie wiem. | 
             
						
				_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
 
Miłośnik Trabantów. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 anjko  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.8i16V/105KM 
                  Imię: Mariusz 
                  Wiek: 45  Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  23:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kuzyn napisał/a: | 	 		  | [quote="anjko"][quote="razmoos"] fietka dymi tulko na zimnum silniku na rozgrzanym nawet chmurki nie zostawia | 	   Wymień uszczelniacze zaworów i wszystko bedzie ok.[/quote]
 
A to nie jest właśnie oznaka słabych pierścieni? Tak się pytam bo nie wiem.[/quote]
 
 
Nie bo jak by to były pierścienie to ciśnienie spręzania było by marne i dymienie pojawiało by sie w czasie jazdy na wyzszych obrotach wtedy pierścieni "pompują" olej czyli w dużym uproszczeniu są wyrobione i przesuwają sie w rowkach tłoka góra dół.
 
 A jesli dymi tylko po odpaleni to znaczy ze jak silnik stoi to olej powoli sobie scieka przez uszczelniacze. I efekt jest własnie taki ze po odpaleniu chwile zakopci a potem jest ok. Zwłaszcza widać to jak odpalamy rano. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kuzyn  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 46  Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2007,  23:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A mi lekko kopci cały czas. No nie wiem jak teraz po motodoktorze. Nie jechałem za swoją fiestką po zalaniu tym mazidełkiem | 
             
						
				_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
 
Miłośnik Trabantów. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |