| Centralny zamek.. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | stefan86   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 10 Cze 2006
 Posty: 34
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2007,  22:46   Centralny zamek.. | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam MK4 z oryginalnym centralnym zamkiem. Jakimś dziwnym cudem nie mam pilota do centralnego zintegrowanego z kluczykiem tylko jest on w formie breloczka. A raczej był bo poprzedni właściciel zapodział gdzieś te breloczki (starszy Pan nie lubił używać pilotów :? ) 
 Centralny zamek cały działa jak należy ale niestety nie można go obsługiwać zdalnie bo nie ma wyżej wspomnianego pilota.
 
 Orientowałem się w serwisie Forda ile kosztuje dorobienie pilota i jak mi zaśpiewali 400 zł + programowanie to od razu im podziękowałem... Szukałem na allegro i również kiepsko z tym..
 
 Co mi proponujecie?
 |  
				| _________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2007,  12:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | To może kup na allegro uniwersalną centralkę sterującą, koszt ok 90-100zl, i ją zamień. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stefan86   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 10 Cze 2006
 Posty: 34
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2007,  23:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam jeszcze inny pomysł. 
 Kolega jest w stanie załatwić mi pilota od innej fiesty, takiego jak ma więszkość MK4 czyli ze zintegrowanym pilotem do centralki.
 
 i Tu pytanie.
 
 Czy programowanie kluczyka polega na programowaniu immobilisera czy rownież i na programowaniu aby obsługiwał centralny zamek, czyli działał ten zintegrowany pilot w kluczyku. Chodzi o ten sposób programowania opisany gdzie indziej:
 
 W tym celu należy przekręcić kluczyk w
 stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
 lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
 pozycji 0. Lampka kontrolna świecić się
 będzie przez 30 sekund i w tym czasie
 należy dokonać programowania.
 Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
 należy go skierować w kierunku oświetlenia
 wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
 przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
 kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
 wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
 zwolnić przycisk >
 Potwierdzeniem zaprogramowania jest
 równoczesne rozbłyśnięcie lampek
 kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
 zaprogramowania kolejnych pilotów należy
 postępować wg powyższych wskazówek.
 Programowanie można zakończyć
 przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II
 
 Inna sprawa to taka czy da się go w ogóle zaprogramować skoro to od innego forda - czy da się go w ogóle włożyć do stacyjki..
 |  
				| _________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez stefan86 12 Lut 2008,  11:31, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mistrz2000 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2007,  00:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | no wlasne - da się tak zrobic aby używany kluczyk od innego forda miec w pelni dzialajacy (immo, central) w swojej fiestce? 
 Jak tak to jak? Da się go programować tak jak zacytowal stefan?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2007,  07:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie da się. To jest układ programowalny "w jedną stronę". 
 Małe OT - większość fiest posiadających centralny nie ma pilota, tylko zwykły central "na kluczyk". Na pilota były na zamówienie i za dopłatą - ja w sumie tylko dwa razy widziałem taka fiestę z oryginalnym pilotem.
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mistrz2000 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2007,  10:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | czemu nie da sie? 
 A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować?
 
 
  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | Małe OT - większość fiest posiadających centralny nie ma pilota, tylko zwykły central "na kluczyk". Na pilota były na zamówienie i za dopłatą - ja w sumie tylko dwa razy widziałem taka fiestę z oryginalnym pilotem. | 
 
 Czasem nie mówisz o mk3? W mk4 to chyba już standard a na pewno w wersji ghia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2007,  07:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!. 	  | mistrz2000 napisał/a: |  	  | A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować? | 
 
 Oczywiście że piszę o mk4 - czytać potrafię. Nawet Ghia nie zawsze miała centralnego na pilota, a jeśli już to nie był to central radiowy, tylko na podczerwień. Wtedy odbiornik sygnału jest koło lampki sufitowej. Jeśli central na pilota był w standardzie wyposażenia, to pilot był w kluczyku, a jeśli był zakładany jako dodatek, to dostawałeś breloczek - oczywiście w serwisie dopisywali do bazy VIN i po wpisaniu nr w jakimś nowszym microcacie pokazuje że ma central na pilota. Jako daodatek, to możan założyć do każdej wersji - nie tylko Ghia. 	  | mistrz2000 napisał/a: |  	  | Czasem nie mówisz o mk3? W mk4 to chyba już standard a na pewno w wersji ghia | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2007,  16:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków . Specjalistami od takich zabiegów są zakłady zajmujące sie elektronika radiowa do bram i zabezpieczeń . w 90 % centralnych zamków alarmów ect głowica jest oddzielna częścią płytki . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stefan86   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 10 Cze 2006
 Posty: 34
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2007,  19:28 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!. | 
 
 hmmm.. w takim razie jak rozumieć to:
 
 http://forum.fordclubpols...719eed100cf86dd
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków . | 
 
 Dość ciekawie to brzmi.. powiesz troszkę więcej o tym? Może masz jakieś linki do kupna tej głowicy radiowej.
 |  
				| _________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2007,  21:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | wszystkim zajmuja sie goście od automatyki przemysłowej . Ich pytaj . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Greg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Grzesiek
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Maj 2007
 Posty: 56
 Skąd: Rydułtowy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2007,  22:06 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | stefan86 napisał/a: |  	  |  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!. | 
 
 hmmm.. w takim razie jak rozumieć to:
 
 http://forum.fordclubpols...719eed100cf86dd
 
 | 
 
 ano pewnie tak, że jest to jakiś eprom/eeprom z kilkoma(dziesiątkami?setkami?) cykli programowania.. tylko zgaduje
 |  
				| _________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stefan86   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 10 Cze 2006
 Posty: 34
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2007,  22:55 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków . | 
 
 diodalodz rozwiń w detalach tą myśl.
 
 
 
 |
 |  
				| _________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2007,  01:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | powiem ci tak . na twoim miejscu kupił bym nowy uniwersalny sterownik centralnego zamka i stary bym odłączył . i podłączył pod tego . ingerencja w instalacje mała bo raptem 2 przewody trzeba odnaleźć a koszt centralnego na pilota to ok 60 zł . Taka jest moja koncepcja i jej bede sie trzymał . jedynie nie przywrócisz ryglowania . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stefan86   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 10 Cze 2006
 Posty: 34
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2007,  19:56 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | powiem ci tak . na twoim miejscu kupił bym nowy uniwersalny sterownik centralnego zamka i stary bym odłączył | 
 
 Ktoś już tak robił albo chociaz bardziej praktycznie wie jak to wykonać?
 
 Da się w ogóle tak wyjąć stary sterownik i wpiąć nowy od tak? To jest jak wymiana jakiegoś podzespołu w komputerze PC?
  Czasem nie jest on częścią jakiegoś zespolonego modułu? Gdzie on w ogóle jest? 
 Proszę o odpowiedzi.
 
 Chodzi o taki zamienny sterownik:
 
 http://www.allegro.pl/ite...mw_magicar.html
 
 ?
 |  
				| _________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 43
 Dołączył: 23 Wrz 2005
 Posty: 176
 Skąd: Rumia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2007,  20:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na 90% procent bedziesz musiał kable lutować bo stara wtyczka nie bedzie pasowała do tego cuda z allegro  ale to żaden problem dostaniesz schemat od tego cuda z allegro i schemat od mk4 i sobie poradisz !1 |  
				| _________________ Model:  Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja:  Inna 3d
 Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stefan86   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 10 Cze 2006
 Posty: 34
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2007,  20:44 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Czasem nie jest on częścią jakiegoś zespolonego modułu? Gdzie on w ogóle jest? | 
 
 A odnośnie tego co powiecie?
 
 Szczerze to już nie wiem co mam z tym zrobć - wywalić oryginalny sterownik i dać ten z allegro czy może pod ten oryginalny co mam obok podpiać ten z allegro.
 
 Wy piszecie o podmianie sterowników a zobaczcie do napisali mi na elce:
 
 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic768425.html
 
 [ Dodano: Sob Cze 02, 2007 00:28 ]
 
 Czy ktoś wiec czy ten pilot jest na podczerwień czy może na fale radiowe?
 
 
  |  
				| _________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2007,  02:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | dokładnie patrzysz w sterowniku czym jest wyzwalane zamknięcie i otwarcie . czy plusami czy minusami . Jeśli minusami jesteś w domu jeśli plusami trzeba troszke pokombinować  . Każdy centralny zamek działa na podobnej zasadzie i albo wstawisz sterownik centralnego zamka i wytniesz orginał albo dołożysz alarm sam i podłączysz go pod orginalny sterownik . To jest rozwiązanie za 100 zł a nie za 400 co proponuje nam serwis . A podłączenie jest banalne jeśli ma sie choć troche zmysłu orientacji w przewodach . Podstawa to zobaczyć w drzwiach jakie kolory przewodów idą do centralnego i zobaczyć które kolory sa od sterowania a które zasilaja silniczki . To nie jest VW po 2000 roku zeby centralny był sterowany cyfrowo . możesz sobie zafundować coś takiego i też bedzie dobrze http://www.allegro.pl/ite...ka_zobacz_.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2007,  08:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tu są dwa schematy instalacji centralnego w mk4/5 http://jackrzec.republika...ralny_zamek.jpg jeden z ryglowaniem, drugi bez. Może coś to pomoże przy  myśleniu nad przeróbką.
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stefan86   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 10 Cze 2006
 Posty: 34
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Cze 2007,  21:27 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mistrz2000 napisał/a: |  	  | no wlasne - da się tak zrobic aby używany kluczyk od innego forda miec w pelni dzialajacy (immo, central) w swojej fiestce? 
 Jak tak to jak? Da się go programować tak jak zacytowal stefan?
 | 
 
 
  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | Nie da się. To jest układ programowalny "w jedną stronę". | 
 
 
  	  | mistrz2000 napisał/a: |  	  | czemu nie da sie? 
 A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować?
 | 
 
 
 
  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!. | 
 
 Skąd Ty takie rzeczy bierzesz? Wyczytałeś to gdzieś czy po prostu wziąłeś na logikę? :>
 
 Sądzę iż na logikę bo w tym temacie: http://www.fiestaklubpols...p=239542#239542
 
 tak napisaleś:
 
 
  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | Są programowalne, ale tylko "surowe" - pomyśl, jeśli by tak można programować kluczyki, to jaki by to było ułatwienie dla złodziei?! | 
 
 A zamiast tak "absrachować" wystarczyło by zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu... albo chociaż wziąć to na logikę ale pod innym kątem. np. pod tym co zrobić jak rozładuje nam się bateria w pilocie i wymienimy ją?...
 
 
  	  | z instrukcji napisał/a: |  	  | Kodowanie nadajnika 
 W tym celu należy przekręcić kluczyk w
 stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
 lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
 pji oz0y. c Lampka kontrolna świecić się
 będzie przez 30 sekund i w tym czasie
 należy dokonać programowania.
 Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
 należy go skierować w kierunku oświetlenia
 wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
 przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
 kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
 wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
 zwolnić przycisk >
 Potwierdzeniem zaprogramowania jest
 równoczesne rozbłyśnięcie lampek
 kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
 zaprogramowania kolejnych pilotów należy
 postępować wg powyższych wskazówek.
 Programowanie można zakończyć
 przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II.
 | 
 
 A wiec można programować. A złodziei w tej kwestii nie ma co się bać bowiem aby zainicjować proces programowania się pilota (tak pilota - nie sterownika w samochodzie jak to niektórzy pisali) trzeba się wpierw posłużyć oryginalnym pilotem od samochodu. Dopiero po takiej inicjacji samochód staje się "otwarty" na obce kluczyki - daje się zaprogramować aby nim otwierać samochód..
 
 Czemu nie wziąłeś tego na logikę w tą stronę? Bo to też jest logiczne..
 
 Aaa, żeby nie było, że i jak "czukiereczek" i opieram się na logice i tylko opieram się na tym co piszą w instrukcji, postanowiłem sprawdzić czy oby mam rację. Wraz z Marcinem dokonaliśmy programowania (postępując w/g wyżej zacytowanej instrukcji). Uaktywniliśmy tryb programowania i zaprogramowaliśmy jego kluczyk w mojej fieście. A wiec dowód mamy - UŻYWANY KLUCZYK DAJE SIĘ PROGRAMOWAĆ!!
  Koleją rzecz jaką staraliśmy się udowodnić to, to iż to centralka programuje kluczyk a nie kluczyk centralkę. No i również w tym mieliśmy rację bowiem po czynności programowania Marcina pilota w mojej fieście przestał on otwierać jego samochód. Potem aby wszystko wróciło do normy musieliśmy przeprowadzić analogicznie proces programowania kluczyka w jego samochodzie. 
 Dodam jeszcze od siebie iż wszystkie oryginalne kluczyki forda dają się programować (ta instrukcja dotyczy tych na podczerwień) z tym, że radiowe nieco inną metodą. Jak będzie potrzeba to napiszę.
   
 Koleją sprawą (aby mieć już w 100% jasną sprawę) programowanie kluczyka aby obsługiwał zdalnie centralny zamek nie ma nic wspólnego z programowaniem immobilisera - jego również da się programować ale to już całkiem inna bajka. Immo i central to są dwa niezależne układy w jednym pilocie..
 
 Mam nadzieję iż ten temat czegoś nas nauczy. Choćby tego aby nie wszystko brać na logikę i od razu tak pisać w miejscu publicznym. No i.. aby bardziej zastanowić się nad zamykaniem tematów bo...
 
 ... Najgorsze było to iż właśnie jeden z moich tematów gdzie starałem się przeforsować to iż te kluczyki muszą być programowalne nawet został zamknięty.. :-( bo JEDNA osoba (tylko jedna - nawet moderator nie czekał aby ktoś inny potwierdził iż nie da się rozwiązać problemu którego dotyczy temat. Co więcej ta jedna osoba wzięła to tylko na logikę.. a wiec nie podała żadnych dowodów) powiedziała iz problem jest nie do rozwiązania - nie da się programować używanych kluczyków... trzeba było przeprowadzić test i udowodnić aby temat został otworzony (oto temat o który chodzi: http://www.fiestaklubpols...=239542#239542)
 
 Swoja drogą zamykanie tematów to nic innego jak kneblowanie komuś ust. Gdyby nie dobra wola Marcina i użyczecznie kluczyka oraz jego "wstawiennictwo" aby  odblokować temat dalej ludzie z FKP żyli by w przekonaniu iż kluczyki są nie programowalne. Nie chcę tu nikogo uczyć moderacji forum ale tematy blokuje się tylko wtedy gdy: 1) Problem z którego powodu został założony został już rozwiązany i dalsze dyskusje w tym temacie nie są już na temat; 2) Pojawia się w nim off-topic - choć jeśli problem dla którego został założony nadal nie jest rozwiązany to temat jednak nie powinien być zamykany. Tylko powinna być napisana prośba aby nie off-topicować i ewentualnie usuwać takie posty..
 
 To tyle.. Mam nadzieje iż moimi wypocinami pomogłem paru osobom.
   |  
				| _________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Cze 2007,  22:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sorry, miałeś rację - jeśli chodzi o pilota do zamka. Jakoś się uparłem na immo. Mam tą instrukcję o której piszesz no i jest tam napisane że można programować. O ile wiem z immo już tak nie idzie, a wiem to z tąd iż posiadam cały komplet kluczyków czyli 3 sztuki w tym jeden "matka" - czerwony i niestety z innej fiesty immo nie szło zaprogramować. A jak dorobiłęm "surowy" klucz, tzn gości mi dorobił, to w ciągu paru sekund zaprogramowałem. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |