| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| moduł zapłonowy ?? Pali na dwa gary.... |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | telnap [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2007,  12:39   moduł zapłonowy ?? Pali na dwa gary.... | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam zacne grono Fiestolubów  :lol: 
 Opiszę problem.
 
 Fiestka 1.1 z gaźnikiem 1991 rok i modułem zapłonowym 89FB-12A297-EA z czujnikiem podciśnienia.
 
 Rano po odpaleniu.....lipa.
 Trzęsie silnikiem i aby nie zgasł muszę podtrzymywać pedał gazu.
 Pierwsza rzecz to sprawdzenie iskry.I tu moim zdaniem,dziwna sprawa.
 
 Licząc od lewej strony,zdejmowałem kolejno fajki.
 Z pierwszej i trzeciej waliły do masy iskry o dł.ok 1.5 do 2cm.
 Z drugiej i czwartej iskra dużo mniejsza,ale po założeniu fajki bardziej wyczuwałem poprawę obrotów silnika.
 
 Przewody WN raczej wykluczam,bo mam praktycznie nówki SENTECH-a.
 Zestaw świec też podmieniałem.
 Zdążyłem tylko podmienić cewkę WN,w powietrzu,bez odkręcania poprzedniej.
 Niestety dalej bez zmian.
 Oczyściłem też zaśniedziałe styki gniazdo/wtyk modułu zapłonowego.
 
 Czy ktoś spotkał się z uszkodzeniem modułu zapłonowego,który powodował takie objawy ??
 Pytam,bo trafienie takiego graniczy z cudem i boję się,że będę Fiestkę sprzedawał na części
   
 Nie sprawdziłem jeszcze czujnika położenia wału,ale czy on może być winowajcą ?
 
 Bardzo proszę o podpowiedzi.
 
 PS.Pytanie laika.Czy kolejność cylindrów liczy się od lewej do prawej,jako 1234?
 Nie mam pewności,czy kable są prawidłowo podłączone  :lol:
 
 Pozdrawiam
 
 Dziś mimo świąt nie dałem za wygraną
   Podregulowałem parownik i samochód zaczął jeździć.
 Wygląda na to,że ostatnio nalali mi do zbiornika jakiegoś badziewia LPG.
 Mimo wszystko jest coś nie tak z iskrą.Obroty nie są równe.
 Wygląda na to,że do wymiany kwalifikują się też wszystkie przewody podciśnieniowe.
 Muszę zrobić dokłany przegląd okolic silnika.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2007,  18:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | ustaw auto tak zeby na benzynie miało 1100 obrotów . Jeśli bedzie równo palić na wszystkie gary zabieraj sie dopiero za LPG . Jak jest źle ustawiony (za uboga dawka biegu jałowego) to nie pali dobrze 1 i 4 cylinder. Kolejność cylindrów jest od napędu rozrządu czyli tam gdzie jest alternator jest 1 cylinder a tam gdzie skrzynia 4 . Wykręć filtr gazu i go zmień . Do do samego modułu istnieje taka możliwość ze połówka cewki gożej pali . Czasami pomaga ustawienie zaworów na lpg to bardzo ważne . PRzewody zapłonowe masz bardzo dobre i beda długo służyć . |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | telnap [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2007,  19:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za odpowiedź. 
 Do do samego modułu istnieje taka możliwość ze połówka cewki gożej pali .
 
 O to mi właśnie chodziło.Wymienię moduł profilaktycznie.Już rozesłałem wici po necie i znalazł się ktoś,kto ma taki,ale musi sprawdzić końcówkę oznaczenia tj.EA.Gdzieś czytałem,że jest to ważne jak i kolory pasków tj.czarny-pomarańczowy-zielony.
 
 Ze sprawdzeniem na benzynce też będzie problem,bo tarpie w czasie jazdy.
 Czas zająć się gaźnikiem ?
 
 Filterek gazowy i filtr powietrza niedawno wymieniałem.
 
 Sprawdzę jeszcze przewody zasilające cewkę 3 pin.Może tutaj też jest coś nie bardzo OK.
 
 Wszystko jednak po świętach.
 
 Pozdrawiam
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |