| [MK3] Wymiana tulei wahacza | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  08:00   [MK3] Wymiana tulei wahacza | 
 |  
               | 
 |  
               | witam, wiem ze byly juz tematy o wahaczach i tulejach itd. ale nikt nie pisal ile czasu to zajmuje.
 fajnie jakby tez ktos zrobil zdjecia podczas roboty, chyba bede to musial zrobic ja.
 
 pytanie mam takie: jak bardzo zapieczone sa sruby mocujace oslone wahacza i sam wahacz? czy duzo trzeba rzucic qrw zeby wymienic wahacz? na co zwrocic uwage podczas roboty?
 
 jak bede robil to, to zrobie zdjecia i wrzuce to zeby inni mogli zobaczyc jak to robic.
 
 jeszcze jedno, co myslicie o wymianie calego wahacza zamiast wymiany samych tuleji? na alegro sa dostepne nowe wahacze z tulejami i sworzniem za 65 zeta a komplet tulej i sworznia to ok 48 pln.
 
 pozdrawiam.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2010,  11:31, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | thomasg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 48
 Dołączył: 16 Wrz 2006
 Posty: 79
 Skąd: Jastrzębie Z
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  08:04   Re: Wymiana wahacza w MK3 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | stafcio napisał/a: |  	  | ............. 
 jeszcze jedno, co myslicie o wymianie calego wahacza zamiast wymiany samych tuleji? na alegro sa dostepne nowe wahacze z tulejami i sworzniem za 65 zeta a komplet tulej i sworznia to ok 48 pln.
 
 pozdrawiam.
 | 
 
 jesli rzeczywiscie tak to wygląda cenowo to nawet się nie zastanawiaj
 |  
				| _________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
 Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
 
 
   
 Fofka sprzedana
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radziu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: Inny
 Imię: Radek
 Wiek: 39
 Dołączył: 19 Wrz 2005
 Posty: 105
 Skąd: Nakło n/ Not.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  11:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak sa wachacze za taka cene to lepiej wymien cale. Ja tydzien temu wymienialem tuleje i w trakcie prac sie okazalo ze wachacze juz tez sa do  ass bo mialy wyrobione gniazda do tulei. |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
 
 Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
 
   I Kaczka 99' 1.3
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | QBOSS   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Bożydar
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Kwi 2006
 Posty: 510
 Skąd: Rawa Mazowiecka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  11:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak nie będziesz miał problemów z śrubami to ok 3 godzin ale jak możesz cały wahacz kupić to lepiej tak zrób bo tuleje często nie chcą sie wybić ja np: musiałem jechać na prasę  i wyciskać ale mimo tego zewnętrzna tuleja i tak została i trzeba było ją rozcinać |  
				| _________________ 
   
 FUTURA DIESEL RS PROJECT
  - in 60% complete  - still under construction http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | thomasg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 48
 Dołączył: 16 Wrz 2006
 Posty: 79
 Skąd: Jastrzębie Z
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  12:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | bez prasy ( dostępu do prasy ) to nawet nie ma co podchodzić do wymiany tuleji , kilkanaście tuleji w życiu sp....em az w końcu znalazłem warsztacik ( kowal ) gdzie za 'butelkę' wycisną ( to można akurat samemu zrobić) , oczyszcza gniazdo , i wprasują nową w komplecie czyli dwóch wachaczach - nie jest to wydatek a pranie młotem w tuleje przez deski, gumy itd jest o dupę ........   |  
				| _________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
 Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
 
 
   
 Fofka sprzedana
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  12:58 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | thomasg napisał/a: |  	  | bez prasy ( dostępu do prasy ) to nawet nie ma co podchodzić do wymiany tuleji | 
 
 co ty za glupoty wypisujesz ja jakos bez prasy wymienam sobie tuleje juz nie pierwszy raz .... troszke glowa wystarczy ruszyc
 |  
				| _________________ RS TURBO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | thomasg   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 48
 Dołączył: 16 Wrz 2006
 Posty: 79
 Skąd: Jastrzębie Z
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  14:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mafios, rozpisz się o imadle ( lewarach itp.) i nic więcej nie trzeba , po co mam kupowac imadło za 200- 300 zeta jak dam na flaszkę ( albo zgrzewke ) 14 zeta i mam 4 tuleje wprasowane. Na imadle byle jakim to można boazerie albo gwożdzie przytrzymać przy docinaniu. Tuleja za lekko nie wchodzi , chyba że do wydupanego wahacza . ;-) |  
				| _________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
 Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
 
 
   
 Fofka sprzedana
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  14:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | czy po wymiane wahaczy trzeba ustawiac zbieznosc? |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  14:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bez imadla,palnika czy tez innych wynalazkow... kazdy na swoj sposob na wymiany i naprawy... ja to wymienilem na starej feldze wybilem obie tuleki i wbilem nowe... ale jak wiadomo kazdy ma swoj sposob... Polecam od razu wymienic oba wachacze z tulejami oraz koncowkami wahaczy bedziesz mial przynajmniej spokuj na dlugi czas...   
 [ Dodano: Wto Mar 27, 2007 16:34 ]
 
  	  | madek napisał/a: |  	  | czy po wymiane wahaczy trzeba ustawiac zbieznosc? | 
 Nie
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sowa   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: joanna
 Wiek: 42
 Dołączyła: 09 Sie 2005
 Posty: 2844
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  21:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | ...nie? u mnie zawsze po grzebaniu w wahaczach ustawiają zbiezność? ...przynamnej sama kontrola chyba powinna być zrobiona?? |  
				| _________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 
   siekierap
 s'klarnia
 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  21:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dday   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Gru 2004
 Posty: 390
 Skąd: wawa-anin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Mar 2007,  23:52 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Fordon napisał/a: |  	  | Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam... | 
 ja też zaryzykowalem i nie zrobilem
   okolo 20 tysiaczków za mną, opony nie pościnane, nie ściąga w żadną stronę, kiera prosto...
 więc chiba szwystko gra
   to jest dmuchanie na zimne - nie zaszkodzi ale nie jest potrzebe
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Mar 2007,  10:15 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Fordon napisał/a: |  	  | Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam... | 
 
 casami trzeba chodz nie zawsze ;-)
 |  
				| _________________ RS TURBO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | QBOSS   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Bożydar
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Kwi 2006
 Posty: 510
 Skąd: Rawa Mazowiecka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Mar 2007,  10:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja wymieniłem tylko jeden wahacz bo przy wymianie tulei okazało się że jeden z nich jest oryginalny a drugi jest na 2 śruby czyli od wersji z słabszym (czyt. lżejszym) silnikiem, przy okazji wymieniłem też sworznie , teraz fofi prowadzi się równo ,do tego przestała zjadać  opony co było efektem różnych wersji wahacza   |  
				| _________________ 
   
 FUTURA DIESEL RS PROJECT
  - in 60% complete  - still under construction http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Mar 2007,  11:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeszcze mam pytanie odnosnie mocowania sworznia, poniewaz sa mocowane na 2 lub 3 sruby, czy ma to jakies znaczenie jak mam na 2 a zaloze na 3? chyba nie ma? hmmm.... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Mar 2007,  22:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na trzy śruby wprowadzili od 94 roku. Niewiem jak pasuje ten na dwie śruby, ale wg mnie powinien. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | QBOSS   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Bożydar
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Kwi 2006
 Posty: 510
 Skąd: Rawa Mazowiecka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Mar 2007,  23:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie pasuje , jak masz wahacze na 2 śruby to tylko takie sworznie ci będą pasowały , po za tym na 3 śruby sworznie wcale nie od 94 roku są , takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle |  
				| _________________ 
   
 FUTURA DIESEL RS PROJECT
  - in 60% complete  - still under construction http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Mar 2007,  07:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | I zwykłe fiesty od 94... ( o to mi chodziło. bo ona ma 1,3) 	  | QBOSS napisał/a: |  	  | takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sorbi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Mar 2007,  07:41 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | I zwykłe fiesty od 94... ( o to mi chodziło. bo ona ma 1,3) 	  | QBOSS napisał/a: |  	  | takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle | 
 | 
 
 ja mam na trzy śruby, a fiesta 91
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | QBOSS   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Bożydar
 Wiek: 43
 Dołączył: 14 Kwi 2006
 Posty: 510
 Skąd: Rawa Mazowiecka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Mar 2007,  07:46 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Sorbi napisał/a: |  	  | ja mam na trzy śruby, a fiesta 91 | 
 
 Bo już ktoś wymieniał całe wahacze ,oryginalnie miał byś na 2 śruby
 |  
				| _________________ 
   
 FUTURA DIESEL RS PROJECT
  - in 60% complete  - still under construction http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |