[MK4] Syntetyk po półsyntetycznym ? |
Autor |
Wiadomość |
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 18:15 [MK4] Syntetyk po półsyntetycznym ?
|
|
|
Witam,
Pytanie z tematu, dodam nieco tła. Wg instrukcji powinno się lać 5W-30 ew. 5W-40, czyli z tego co się orientuję syntetyki, natomiast w FoFi którą kupiłem jest zalany Shellowski 10W-40 półsyntetyk. I teraz pytanie, czy podobnie jak przy minerałach, jak już leje się minerał, to nie wolno nic lepszego bo się sito zrobi, czy w tej sytuacji nie ma takiego zastrzeżenia? I czy w ogóle warto wrócić np. do syntetyka czy ze względu na koszta darować sobie? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Maj 2010, 13:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 18:22
|
|
|
Moim zdaniem lanie syntetyka do tak archaicznego silnika jak 1,3 z fiesty jest kompletnie nieuzasadnione. Lej półsyntetyk i niech się cieszy. A jeszcze lepiej markowy minerał. |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 18:38
|
|
|
Jakoś nie dociera do mnie archaiczność 10 letniej Fiesty Mk4 i jej silnika po korzystaniu z 25 letniej Fiesty Mk1 1.1 Ale dzięki za odpowiedź, jeśli nie ma różnicy, to po co przepłacać:D Minerałem jej nie będę lał, niech już ma to co jest, jakoś nie zgodzę się, że "markowy minerał" będzie tutaj lepszy. Z resztą kto powiedział, że półsyntetyk będę jakiś lewy lał |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 18:59
|
|
|
Jeżeli masz silnik 1,3 OHV to znaczy, że masz taki sam silnik jak MK3 . Sam miałem fiestę 1,3 CVH (!) z 1984 roku i tamten silnik był o niebo bardziej zaawansowany technicznie od 1,3 OHV z '95 na którm jeżdżę. !,3 OHV to moim zdaniem g..o . Ale trza się cieszyć z tego , co się ma... |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 19:02
|
|
|
Hm, taką kupiłem jaka była dostępna, a że na tym silniku przejechałem całą Polskę (nie swoją FoFi) i nie miałem problemów, to nadal nie widze przeszkód Ważne, że nie pali jak smok Jeszcze ją zagazuję i będzie ok (mam nadzieje:P). |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 21:44
|
|
|
tymin, nie popadaj w pesymizm.. ja bym tak lekka reką nie rozsiewał takich opinii - a dlaczego to syntetyk nie nadaje sie do tej fiesty? a zresztą lejcie nawet kujawski :-( |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 00:59
|
|
|
szynszyl: mnie chodziło o to, czy po zmianie na syntetyk nie zacznie mi FoFi "przeciekać"? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 01:24
|
|
|
zasada jest taka ze nie zmienia sie oleju w góre . Można próbować ale gwarancji nikt nie da . A ten silnik naprawde przez całe jego życie prawie nie był modyfikowany . Każda modyfikacja prócz wtrysku obniżała jego trwałość . Jeśli chcesz nalać syntetyka i nie boisz sie zaryzykować to wlej wcześniej płukanke do silnika i dopiero syntetyk . Ja osobiście bym sie bał . |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 01:36
|
|
|
OK, czyli zostaje półsyntetyk, temat można zamknąć |
|
|
|
|
Paweł F
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 48 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 71 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 12:19
|
|
|
chwila - Formula E 5W-30 czyli olej fordowski to jest właśnie półsyntetyk |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 12:41
|
|
|
O, a tego to nie wiedziałem, to jeszcze lepiej Ma lepszy zakres temperatur niż 10W-40 które mam teraz (oczywiście na duże mrozy).
[ Dodano: Nie Sty 28, 2007 15:56 ]
Kurde, teraz spojrzałem na opakowanie z bagażnika.
15W-40 Minerał :(
No to nic, nawet półsyntetyka nie wleję... :/ |
|
|
|
|
DERFORM [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 19:52
|
|
|
Ja przy 180.000km zmienilem z lotos mineralny na MAXLIFE polsyntetyk
oczewiscie najpierw plukanka. i jest ok juz 3500km i jak narazie jest ok.
zuzycie spadło znacznie. Martwiłem sie ze cos moze sie stac ale poki co jest ok.
Kozystajac z okazji chcialem sie zapytac
Jesli mam teraz polsyntetyk maxlife moge zmienic na fordowski polsyntetyk???
maxlife ma swoje odpowiednie wlasciwosci regeneruje uszczelki, uszczelnia itp..) a fordowski juz niema ale tez polsyntetyk.
czyli czy po polsyntetyku mozna wlac polsyntetyk?
Jakos o to mi chodzi hehh |
|
|
|
|
Paweł F
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 48 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 71 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 20:05
|
|
|
przy tym przebiegu raczej nie eksperymentował bym z olejem poniżej 10W40 zostać przy Valvolinie - fordowski 10W40 jest w podobnej cenie ( fakt że 5 litrów) a 5W30 to szkoda lać bo silnik może paść, po drugie szkoda kasy. |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 20:40
|
|
|
DERFORM, zużycie paliwka? Hm, czy ktoś może obiektywnie wymienić zalety półsyntetycznego oleju nad mineralnym (poza inną lepkością w niskich temperaturach)? Bo nie bardzo się na tym znam, poza tym, że synt lepszy od pół, a ten lepszy od minerału, ale nie powinno się zmieniać w górę... |
|
|
|
|
DERFORM [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 21:04
|
|
|
Ja chce zmienic z polsyntetyka maxlife na tez polsyntetyk ale fordowski podobno on moze juz narobic krzywde.
niechce na syntetyk. |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 21:11
|
|
|
A po co chcesz zmieniać, tańszy jest, czy inne aspekty? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 29 Sty 2007, 22:45
|
|
|
DERFORM napisał/a: | Ja chce zmienic z polsyntetyka maxlife na tez polsyntetyk ale fordowski | przeciez 4 l u mnie to 89 zł.. to co chcesz oszczędzac? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|