Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Syntetyk po półsyntetycznym ?
Autor Wiadomość
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sty 2007, 18:15   [MK4] Syntetyk po półsyntetycznym ?

Witam,
Pytanie z tematu, dodam nieco tła. Wg instrukcji powinno się lać 5W-30 ew. 5W-40, czyli z tego co się orientuję syntetyki, natomiast w FoFi którą kupiłem jest zalany Shellowski 10W-40 półsyntetyk. I teraz pytanie, czy podobnie jak przy minerałach, jak już leje się minerał, to nie wolno nic lepszego bo się sito zrobi, czy w tej sytuacji nie ma takiego zastrzeżenia? I czy w ogóle warto wrócić np. do syntetyka czy ze względu na koszta darować sobie?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Maj 2010, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tymin
[Usunięty]

Wysłany: 27 Sty 2007, 18:22   

Moim zdaniem lanie syntetyka do tak archaicznego silnika jak 1,3 z fiesty jest kompletnie nieuzasadnione. Lej półsyntetyk i niech się cieszy. A jeszcze lepiej markowy minerał.
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sty 2007, 18:38   

Jakoś nie dociera do mnie archaiczność 10 letniej Fiesty Mk4 i jej silnika po korzystaniu z 25 letniej Fiesty Mk1 1.1 :) Ale dzięki za odpowiedź, jeśli nie ma różnicy, to po co przepłacać:D Minerałem jej nie będę lał, niech już ma to co jest, jakoś nie zgodzę się, że "markowy minerał" będzie tutaj lepszy. Z resztą kto powiedział, że półsyntetyk będę jakiś lewy lał ;)
 
 
tymin
[Usunięty]

Wysłany: 27 Sty 2007, 18:59   

Jeżeli masz silnik 1,3 OHV to znaczy, że masz taki sam silnik jak MK3 . Sam miałem fiestę 1,3 CVH (!) z 1984 roku i tamten silnik był o niebo bardziej zaawansowany technicznie od 1,3 OHV z '95 na którm jeżdżę. !,3 OHV to moim zdaniem g..o . Ale trza się cieszyć z tego , co się ma...
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sty 2007, 19:02   

Hm, taką kupiłem jaka była dostępna, a że na tym silniku przejechałem całą Polskę (nie swoją FoFi) i nie miałem problemów, to nadal nie widze przeszkód ;) Ważne, że nie pali jak smok ;) Jeszcze ją zagazuję i będzie ok (mam nadzieje:P).
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 27 Sty 2007, 21:44   

tymin, nie popadaj w pesymizm.. ja bym tak lekka reką nie rozsiewał takich opinii - a dlaczego to syntetyk nie nadaje sie do tej fiesty? a zresztą lejcie nawet kujawski :-(
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Sty 2007, 00:59   

szynszyl: mnie chodziło o to, czy po zmianie na syntetyk nie zacznie mi FoFi "przeciekać"?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Sty 2007, 01:24   

zasada jest taka ze nie zmienia sie oleju w góre . Można próbować ale gwarancji nikt nie da . A ten silnik naprawde przez całe jego życie prawie nie był modyfikowany . Każda modyfikacja prócz wtrysku obniżała jego trwałość :) . Jeśli chcesz nalać syntetyka i nie boisz sie zaryzykować to wlej wcześniej płukanke do silnika i dopiero syntetyk . Ja osobiście bym sie bał .
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Sty 2007, 01:36   

OK, czyli zostaje półsyntetyk, temat można zamknąć :)
 
 
Paweł F 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 48
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 71
Skąd: Międzychód
Wysłany: 28 Sty 2007, 12:19   

chwila - Formula E 5W-30 czyli olej fordowski to jest właśnie półsyntetyk :)
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Sty 2007, 12:41   

O, a tego to nie wiedziałem, to jeszcze lepiej ;) Ma lepszy zakres temperatur niż 10W-40 które mam teraz (oczywiście na duże mrozy).

[ Dodano: Nie Sty 28, 2007 15:56 ]
Kurde, teraz spojrzałem na opakowanie z bagażnika.
15W-40 Minerał :(
No to nic, nawet półsyntetyka nie wleję... :/
 
 
DERFORM
[Usunięty]

Wysłany: 28 Sty 2007, 19:52   

Ja przy 180.000km zmienilem z lotos mineralny na MAXLIFE polsyntetyk
oczewiscie najpierw plukanka. i jest ok juz 3500km i jak narazie jest ok.
zuzycie spadło znacznie. Martwiłem sie ze cos moze sie stac ale poki co jest ok.

Kozystajac z okazji chcialem sie zapytac
Jesli mam teraz polsyntetyk maxlife moge zmienic na fordowski polsyntetyk???
maxlife ma swoje odpowiednie wlasciwosci regeneruje uszczelki, uszczelnia itp..) a fordowski juz niema ale tez polsyntetyk.
czyli czy po polsyntetyku mozna wlac polsyntetyk?

Jakos o to mi chodzi hehh
 
 
Paweł F 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 48
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 71
Skąd: Międzychód
Wysłany: 28 Sty 2007, 20:05   

przy tym przebiegu raczej nie eksperymentował bym z olejem poniżej 10W40 zostać przy Valvolinie - fordowski 10W40 jest w podobnej cenie ( fakt że 5 litrów) a 5W30 to szkoda lać bo silnik może paść, po drugie szkoda kasy.
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Sty 2007, 20:40   

DERFORM, zużycie paliwka? Hm, czy ktoś może obiektywnie wymienić zalety półsyntetycznego oleju nad mineralnym (poza inną lepkością w niskich temperaturach)? Bo nie bardzo się na tym znam, poza tym, że synt lepszy od pół, a ten lepszy od minerału, ale nie powinno się zmieniać w górę...
 
 
DERFORM
[Usunięty]

Wysłany: 28 Sty 2007, 21:04   

Ja chce zmienic z polsyntetyka maxlife na tez polsyntetyk ale fordowski podobno on moze juz narobic krzywde.
niechce na syntetyk.
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Sty 2007, 21:11   

A po co chcesz zmieniać, tańszy jest, czy inne aspekty?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 29 Sty 2007, 22:45   

DERFORM napisał/a:
Ja chce zmienic z polsyntetyka maxlife na tez polsyntetyk ale fordowski
przeciez 4 l u mnie to 89 zł.. to co chcesz oszczędzac?
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] Mineralny, półsyntetyk czy syntetyk ?
Gość Mechanika 13 7 Sty 2007, 12:00
jackrzec
Brak nowych postów [MK4] Sprzedam silnik 1.25 oznaczenie dha i fiestę mk4 w cał
dreysmallard28 Sprzedam 0 18 Lut 2024, 18:48
dreysmallard28


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.