[MK3] Mineralny, półsyntetyk czy syntetyk ? |
Autor |
Wiadomość |
binek [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 16:33 [MK3] Mineralny, półsyntetyk czy syntetyk ?
|
|
|
Witam chciałem zaciągnąć waszej rady mianowicie mam Fiestę MK3 Rok 91 i wlany to niej olej Lotos Mineralny 15W40 czy zostać przy takim oleju czy zmienić na syntetyk proszę o opinie na ten temat dziękuje |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Kwi 2010, 22:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
madek
![](http://images44.fotosik.pl/560/10c5da9a354daf89m.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 16:39
|
|
|
jak bys zmienil na syntetyk to prawdopodobnie bys tego bardzo zalowal
wlej porzadny mineralny (np. elf sporti sri) albo polsyntetyk valvoline maxlife
i szukaj, na forum bylo o tym wiele |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
binek [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 16:43
|
|
|
słyszałem ze powinno się zostać przy takim oleju jaki był lany z tym że nie wiem dokładnie po poprzedni właściciel nalał mineralny jak sprowadził auto z niemiec i teraz nie wiem czy przejście na pół syntetyk będzie dobry i czy coś nie zaszkodzi |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
madek
![](http://images44.fotosik.pl/560/10c5da9a354daf89m.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 16:46
|
|
|
binek napisał/a: | nie wiem czy przejście na pół syntetyk będzie dobry i czy coś nie zaszkodzi |
przy zmianie na porzadny polsyntetyk nie powinno zaszkodzic, a taki ci napisalem.
pod warunkiem ze silnik nie jest mocno zajezdzony, bo wtedy nawet mineralny mu za wiele nie pomoze. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Brook
Klubowicz
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://i62.tinypic.com/j5dz5v.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Wioletta
Wiek: 44 Dołączyła: 18 Lis 2006 Posty: 799 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 17:05
|
|
|
Jak zmienisz na półsyntetyk możesz mieć rozszczelnienia, bo ten olej zawiera dodatki które wypłukują zebrany nagar z mineralnego. 8)
Nie powinno się zmieniać oleju mineralnego na pół czy syntetyk. ;-)
Chociaż mój kumpel zmienił z minerała na półsyntetyk i nic się nie stało.
Najlepiej jak wlejesz jakiś dobry mineralny madek napisał/a: | (np. elf sporti sri) |
|
_________________ www.geodetachelm.pl
www.geodezja-chelm.pl
Kiedy umierasz, nie wiesz o tym. Tylko innym jest ciężko. Tak samo jest jak jesteś debilem.
FKP RACE&RALLY TEAM
www.automobilklub.chelm.pl
www.ptg-org.pl
www.ewmapa.pl |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 17:07
|
|
|
Brook napisał/a: | en olej zawiera dodatki które wypłukują zebrany nagar z mineralnego. 8) | yhm... myślisz że mineralne nie mają srodków czyszcząco - myjących... ? :-/ |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
binek [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 17:08
|
|
|
no właśnie czytałem o tym oleju Elf Sporti SRI to ma fajna opinie chyba właśnie taki wleje a co do filtru oleju to macie może jakieś propozycje ?? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
madek
![](http://images44.fotosik.pl/560/10c5da9a354daf89m.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 17:37
|
|
|
Cytat: | Jak zmienisz na półsyntetyk możesz mieć rozszczelnienia, bo ten olej zawiera dodatki które wypłukują zebrany nagar z mineralnego. |
dlatego napisalem ze nie polecam zmiany w takim przypadku na byle jaki polsyntetyk "z beczki", bo jest duze prawdopodobienstwo ze cos sie rozszczelni. natomiast przy zmianie na cos konkretnego, przeznaczonego do duzych przebiegow, i przy zalozeniu ze silnik to nie kopcąca padaka, nie powinno byc zle. chociaz to dalej tylko teoria, tyle ze udowodniona kilkoma przypadkami na forum
binek napisał/a: | a co do filtru oleju to macie może jakieś propozycje ?? |
to raczej nie ma wiekszego znaczenia. ale jak masz dostep to najlepiej oryginał motorcrafta. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
binek [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 18:07
|
|
|
Motocraft na allegro kosztuje 16zł to nie żaden wydatek dziękuje za pomoc w podjęciu wyboru |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Noc
![](http://img227.imageshack.us/img227/5186/obraz144ln4.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 44 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 19:03
|
|
|
binek napisał/a: | mam Fiestę MK3 Rok 91 i wlany to niej olej Lotos Mineralny 15W40 czy zostać przy takim oleju czy zmienić na syntetyk proszę o opinie na ten temat dziękuje |
moim skromnym zdaniem zmień lotos mineralny na jakiś inny mineralny, nie zmieniaj na pół syntetyka, auto masz z 91 r to masz zrobione coś koło 180 tys to jak zalejesz pół syntetykiem to ci nagar wypłucze i będzie brał olej, ja tak zrobiłem i żałóje, wróciłem do mineralnego ale nie lotosa tylko fuchs i na razie tyle mi oleju nie bierze |
_________________ Nowy nabytek: Skoda Octavia 2004r.
Fiestą śmiga żonka... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 19:13
|
|
|
Nie wiem co Wy o tym sadzicie ale mialem minerala lotosa 15w40 i palil mi olej a teraz mam Fordowski olej 15w30 Pólsyntetyk i nie pali ani grama a silnik byl uszczelniany bo wczesniej byla tragedia ale po uszczelnieniu tez palił olej a teraz nie pali nic a mam przejechane od tamtego czasu 4000 km i nie pali nic spec zaznaczylem Jak to wyjasnic? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Paweł F
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 48 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 71 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 19:14
|
|
|
jeśli już koniecznie chcecie oszczędzać to proponuję olej fordowski 10W40 FORMUŁA XR+ za 81 zł z przesyłką z allegro (5 litrów) choć Valvoline MaxLife 10W40 to balsam dla naszych nowoczesnych silniczków - na forum to chyba juz milion razy było. Chyba że na 1000 km litr oleju lejesz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
binek [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 23:23
|
|
|
no tak na tym oleju to może przez 8000km wzioł mi z 2,5 litra ale problem może być tez taki
ze olej juz przejechane ma około 14 000km wiec pora go zmienić |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jackrzec
Klubowicz
![](http://forum.fordclubpolska.org/customavatars/avatar4694_2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 12:00
|
|
|
kazi napisał/a: | Nie wiem co Wy o tym sadzicie ale mialem minerala lotosa 15w40 i palil mi olej a teraz mam Fordowski olej 15w30 Pólsyntetyk i nie pali ani grama a silnik byl uszczelniany bo wczesniej byla tragedia ale po uszczelnieniu tez palił olej a teraz nie pali nic a mam przejechane od tamtego czasu 4000 km i nie pali nic spec zaznaczylem Jak to wyjasnic? | Nic dziwnego, bo lotos jak się rozgrzeje to się robi z niego woda i dlatego brał silnik brał olej, dobry olej pod wpływem temp nie powinien za bardzo zmieniać swoich właściwości. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|