[MK3] Niema ładowania ? |
Autor |
Wiadomość |
Longer_007
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 13:25 [MK3] Niema ładowania ?
|
|
|
Witam, niedawno wymienilem akumulator na nowy, przy zakladaniu w sklepie powiedziano mi, ze przy obciążeniu (czyli światla mijania, dmuchawa na 3 biegu, na max, grzanie i wyzsze obrot) niema ladowania. Jezdze juz tak od miesiaca, i narazie nie widze różnic, tym bardziej ze lampka od ladowania ladnie gaśnie a podczas jazdy nie mruga a tym bardziej sie nie zapala na dluzszay czas. Wiec pytanie do Was czy to mozliwe ze niema ladowania przy obciazeniu mimo ze nic na to nie wskazuje ?? |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 14 Lis 2008, 14:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 16:10
|
|
|
Skoro jeździsz od miesiąca (w warunkach jakie są ) i nie musisz doładowywać akumulatora nocami to świadczy ,że ładowanie jest . W innym przypadku rozrusznik rano by nie obrócił. Sprawdź sobie - napięcie ładowania (niezależnie od ilości odbiorników) powinno być w okolicach 14V (ok.14,4 V). A swoją drogą ciekawy jestem , jak sprzedawca doszedł do wniosku, że nie ma ładowania ... |
|
|
|
|
Longer_007
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 16:48
|
|
|
Stwierdzil to na takiej podstawie, podpial sie miernikiem i powiedzial ze niemam ladowania, i dzisiaj odpalil no.....troche niemrawo. |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 17:07
|
|
|
No, to bolesne bo teraz musisz sobie zlokalizować uszkodzenie ( regler , szczotki , diody w mostkach , uzwojenie wzbudzenia ) albo śmigać do elektryka . . Miałem w ubiegłą zimę taki przypadek i uratował mnie znajomy , który woził stary alternator w bagażniku. 60 zł mnie to kosztowało. |
|
|
|
|
Longer_007
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 19:15
|
|
|
Kurcze a teraz jak wracalem do domu to juz w ogole powariowalo, odpalil nawet ok, lepiej niz rano, ale po odsniezeniu auta radio gaslo na niskich obrotach a tylko dodalem gazu bylo ok, pare razy jak stalem na swiatlach zapalala sie kontrolka od poduszki.......czemu akurat ona to nie wiem.....i jeszcze jedno wycieraczki chodzily mi na czasowym i w momencie jak przekaznik dawal napiecie silnika swiatla lekko przygasały. Czy moze tez to miec cos wspolnego z wilgocia ? |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 19:34
|
|
|
Jeżeli nie jesteś elektrykiem to będziesz miał problem . Ja w takiej sytuacji sprawdzam napięcie ładowania , dalej szczotki w reglerze , przewód do wzbudzenia . To praktycznie wszystko co można sprawdzić z zewnątrz . Reszta jest w alternatorze . Nie są to skomplikowane sprawy ale trza być elektrykiem . Mam nadzieję ,że sprawdzałeś pasek od alternatora bo to jest tak oczywiste , że nawet o tym nie mówiłem . |
|
|
|
|
Longer_007
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 20:07
|
|
|
Jutro sie wszystko okarze czy wyjde rano i odlale, bo w sumie ładowanie moze byc, ale poprostu dzisiaj mialem prawie wszystko powlanczane w aucie, ogrzewanie szyby, swiatla, radio, dmuchawa na drugim biegu, przeciwmgielne....jutro sie wszystko okarze. |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 20:10
|
|
|
Z tego co piszesz na na bank nie ma ładowania a poduszk zaświeca sie jesli jest spadek napiecia ponizej jakiegos pozimu tak dla bezpieczenstwa zeby nie wystrzeliła przypadkiem ale to normalny obiaw w takich przypadkach. Najpier wymien regulator napiecia bo jest z tego najtanszy i jestes napewno w stanie zrobic to sam a jak to nic nie da to do elektryka. powodzenia. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
Longer_007
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 20:21
|
|
|
to czemu mi sie nie swieci kontrolka ? |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 20:28
|
|
|
Longer_007 napisał/a: | to czemu mi sie nie swieci kontrolka ? | to tez wskazuje na regulator jak sie szczotki skonczą i obwód sie nie zamknie to kontrolka nie zaswieci tylko wtedy nie powinna tez świecić po włączeniu zapłonu jeszcze zanim uruchomisz silnik. |
|
|
|
|
Longer_007
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 20:31
|
|
|
No wlasnie ona sie pieknie swieci przy przekreceniu kluczyka dwa razy a jak sie zapali to po chwili ladnie gasnie. A tak przy okazji ile kosztuje regulator ?? |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 21:29
|
|
|
Jeśli to tylko szczotki , to można je wymienić samemu . Tylko nie na byle jakie , to są szczotki grafitowe z dodatkiem miedzi . Co do ceny reglera-w Katowicach jest tani sklep z dobrymi częściami tel. 32/256-45-45- czynny od 8:00. Albo szrot w Siemianowicach przy Śmiłowskiego tel. 32/220-47-50 . Nie znam nic bliżej Oświęcimia bo mieszkam w Sosnowcu , sorki. Jutro się zorientuję, czy ten mój znajomy nie ma jeszcze alternatorów . Odpiszę Ci koło południa. |
|
|
|
|
Longer_007
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 24 Sty 2007, 19:23
|
|
|
I oto diagnoza:
Padnięty regulator, dawal jakies 13V a powinien ponad 14V, teraz powinno byc OK, elektryk założył mi jeszcze jakas dodatkowa mase do korygowania spadków napięc. Cala naprawa wyszla mnie 100 zł, 45 regulator reszta robicizna....czy duzo? Moze i tak, ale przynajmniej glowa spokojna |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 24 Sty 2007, 20:05
|
|
|
A nie mówiłem Pozdrawiam. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 17:58
|
|
|
Siemka, nie chcę zakładać nowego tematu, więc tu się podłącze. Pojawił się u mnie problem z ładowaniem. Na włączonym silniku bez świateł i bez żadnego obciążenia miernik pokazuje mi 14,5 V, jak już włącze radio, swiatła mijania, awaryjne, podgrzewanie szyby, dmuchawę x3 to miernik pokazuje już 12,2 V, na samych włączonych światłach 12,9 V. Dziś zauważyłem jak się ściemniło, żę podświetlenie zegarka zaczyna pulsować delikatnie po włączeniu kierunkowskazów. Po odpaleniu silnika zawsze świeci mi się kontrolka z akumulatorem, dopiero po lekkim przygazowniu na ok 1300obr gaśnie. Dodam, że akumulator i pasek był wymieniany na nowy około miesiąc temu. Przyczyn mam szukać w padniętym regulatorze napięcia? czycoś jeszcze sprawdzić? z góry dzięki za jakieś podpowiedzi |
_________________ Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu |
|
|
|
|
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 18:27
|
|
|
A moje pytanie jest następujące:
jakie powinno byc prawidłowe ładowanie??
A konkretnie jaki zakres? |
_________________ |
|
|
|
|
polo1976
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 21:02
|
|
|
kllimek napisał/a: | A moje pytanie jest następujące:
jakie powinno byc prawidłowe ładowanie??
A konkretnie jaki zakres? |
Według mojej wiedzy zakres pomiędzy 13,7 a 14,4V. |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 21:19
|
|
|
tarantino, to może być regulator - do alternatora Boscha kosztuje 20 pln, wymiana w 15 minut. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 21:23
|
|
|
Też bym zaczął o regulatora choć by z tego powodu że jest najtańszy tak jak piszebidżej86, a poza tym objawy tez wskazują na niego.
Sprawdź jeszcze przewody które dochodzą do alternatora czy sie przypadkiem nie trzymają na włosku. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 21:45
|
|
|
Dzięki bidżej86 i anjko za podpowiedzi. Powiedzcie mi jeszcze jakiej firmy może to być alternator:
mam nadzieje, że przyczyną będzie ten regulator napięcia, nic więcej |
_________________ Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu |
|
|
|
|
|