| przekłamania obrotka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | obal   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 04 Kwi 2006
 Posty: 60
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2006,  23:46   przekłamania obrotka | 
 |  
               | 
 |  
               | mam fieste jak w podpisie zamontowałem do niej zegary z obrotkiem z symbolem "V" poprowadziłem dodatkowy przewód obrotek ożył tylko jego wskazania są dyskusyjne a mianowicie na jałowym obrotek pokazuje ok1100 dodatkowo mam wrażenie ze wraz z mocniejszym wciśnieciem gazu wskazania są coraz bardziej zawyżone sądze tak bo gdy wcisne gaz do dechy wskazówka obrotka jest grubo poza skalą-7000
 jest jeszcze 2 problem ktory nie trapi mnine już tak jak tem wyżej a mianowicie chodzi o to że jak włączam kierunkowskaz jego praca ma wpływ na wskazania obrotka- skacząca wskazówka w "rytm" wybijany przez przerywacz kierunków
 pomocy co zrobić aby wskazania były bardziej miarodajne macie na wyzej opisane problemy jkąś metodę jezeli tak to proszę zdradźcie mi ją
 doczytałem sie o wlutowaniu rezystora ale wszystkie linki odsyłające do schematów lub dokładniejszych wiadomości na ten temat już ni działają
 pomocy proszę
 
 dodam ze jak sie zatrzymuje to obrotek pokazuje niby 900 ale po chwili słysze ze obroty wzrastająi obrotek pokazuje 1100,1200 a czasem 1400
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radziu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: Inny
 Imię: Radek
 Wiek: 39
 Dołączył: 19 Wrz 2005
 Posty: 105
 Skąd: Nakło n/ Not.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Gru 2006,  17:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja podlacze sie pod Twoj temat bo mam taki sam problem jak Twoj pierwszy tez mi zawyza obroty, mam obrotek od EFI i tez szukalem  o zmianie rezystora ale tak jak pisze kolega dokladniejsze informacje juz nie dzialaja :-( . |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
 
 Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
 
   I Kaczka 99' 1.3
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawloplus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 24 Kwi 2006
 Posty: 297
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Gru 2006,  23:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja miałem podobny problem... Podobno żeby obrotek nie kicał w rytm kierunków trzeba dac przewód ekranowany i musi być dobra masa. Rezystorek standardowy ma chyba 274 kOma i trzeba dac 2 razy mniejszy. Jest to rezystor R7 ja u siebie to zrobiłem i powiem ze mi to nie pomogło bo mam teraz obroty zamałe... Najlepszym sposobem podobno jest zamiast rezystora wlutować potencjometr i wyregulować go tak by wskazania były mnieje wiecej oki. Następnie miernikiem mierzymy rezystancje i kupuje najbardziej zbliżony opornik lutujemy i cieszymy sie z obrotka
 
 [ Dodano: Czw Gru 21, 2006 22:49 ]
 pamiętać że rezystor musi miec skale od 100 kOma do jakiś 600 kOma
 |  
				| _________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
 Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
 
 THE END
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | anjko   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 45
 Dołączył: 25 Lis 2006
 Posty: 421
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2006,  00:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | obal ty masz z tego co widze silnik z wtryskiem a obralek z litera V do silnika na gazniku a Radziu pisze że ma obrotek od EFI a prawdopodobnie ma gaznik to moze sie zamiecie i wszyscy  bedą zadowoleni :lol: |  
				| _________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
 obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
 strach pomyśleć co będzie dalej ???
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2006,  00:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wtrysk wtryskowi nie równy - od EFI czyli pełnego wtrysku, w normalny sposób nie pasuje do jednopunktu - będzie miał tak samo przekłamania jak teraz ma przy obrotku "gaźnikowym" 	  | anjko napisał/a: |  	  | obal ty masz z tego co widze silnik z wtryskiem a obralek z litera V do silnika na gazniku a Radziu pisze że ma obrotek od EFI a prawdopodobnie ma gaznik to moze sie zamiecie i wszyscy  bedą zadowoleni :lol: | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawloplus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 24 Kwi 2006
 Posty: 297
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2006,  17:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja mam obrotek z oznaczeniem V i tez mi nie pasił... Powiem nawet to że zegary były z auta o pojemności 1.3 i na mono wtrysku. |  
				| _________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
 Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
 
 THE END
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parch   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 06 Lip 2006
 Posty: 234
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2006,  20:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja też mam trochę kłopotów z obrotomierzem. 
 Też mam "V" (wymontowany z 1.3i), podpięty na kablu ekranowanym i problemy są takie:
 
 - jak auto jest zimne (tzn. włączone jest "pełne" ssanie), to są delikatne przekłamania w wysokich zakresach obrotów oraz delikatnie skacze wskazówka w rytm kierunkowskazów (skakanie wzmaga się wraz ze wzrostem obrotów). Wszystko ustępuje po rozgrzaniu auta (wyłączeniu się ssania).
 
 - po całkowitym opuszczeniu lub podniesieniu szyb (elektryczne), wzrasta bardzo wskazanie obrotomierza. Wzrost jest tym większy im większa jest rzeczywista ilość obrotów silnika, np. jak jest 900 obr/min. to wzrasta do 950, a gdy jest 3000 obr/min. to wzrasta do 5000. Takie coś mam cały czas.
 
 Też nie wiem jak wyeliminować problem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radziu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: Inny
 Imię: Radek
 Wiek: 39
 Dołączył: 19 Wrz 2005
 Posty: 105
 Skąd: Nakło n/ Not.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2006,  17:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czyli jakbym mial obrotek "V" to by nie bylo zadnych przeklaman? |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
 
 Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
 
   I Kaczka 99' 1.3
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2006,  09:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie powinno być, bo "V" jest do gaźnika - chyba że ktoś go kiedyś przerabiał. 	  | Radziu napisał/a: |  	  | Czyli jakbym mial obrotek "V" to by nie bylo zadnych przeklaman? | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomwal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2006,  12:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wg tego co widze na stronce http://www.fiestaguides.c...ter_wo_sup.html to V jest do silników zarówno z wtryskiem jednopunktowym jak i gaźnikowych. Więc jak to w końcu jest? Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2006,  09:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1E - wiem, bo sam mam oryginalny 	  | tomwal napisał/a: |  	  | Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku? | 
   |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Noc   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 41
 Dołączył: 03 Wrz 2006
 Posty: 44
 Skąd: Szczecinek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2006,  19:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | a ja jaki powinienem mieć symbol na obrotku żeby było dobrze? mam na monowtrysku i na obrotku jest litera V, a przekłamania są duże, przynajmniej tak mi się zdaje bo na wolnych obrotach nigdy na obrotku mi nie zszedł poniżej 1100. |  
				| _________________ Nowy nabytek: Skoda Octavia 2004r.
 Fiestą śmiga żonka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parch   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 06 Lip 2006
 Posty: 234
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2006,  19:18 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | 1E - wiem, bo sam mam oryginalny 	  | tomwal napisał/a: |  	  | Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku? | 
   | 
 
 
 Ja wyciągałem licznik z Fiesty Calypso 1.3i i jest "V". Sprawdzałem VIN tamtej Fiesty i miała licznik z obrotomierzem zamontowany fabrycznie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2006,  07:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | Byc może rocznik też miał coś z tym wspólnego... 	  | Parch napisał/a: |  	  | Ja wyciągałem licznik z Fiesty Calypso 1.3i i jest "V". Sprawdzałem VIN tamtej Fiesty i miała licznik z obrotomierzem zamontowany fabrycznie. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ziomo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sty 2007,  11:06   Jaki obrotek | 
 |  
               | 
 |  
               | Podepne sie pod temat. Jestem tu nowy i poczytałem wiele na forum, ale postanowiłem napisać. Może ktoś mi doradzi. Mam fieste MK3 '93 (parametry jak za zdjęciu)
 
 
   
 Z tego co wyczytałem wnioskuję, że silnik jest na wtrysku, a nie na gaźniku. Chyba, że się mylę?
 Chciałbym do niej zakupić zegary z obrotkiem, ale nie wiem jakie wybrać :(
 Jedni piszą, że ma być ze znaczkiem "V"
 
  	  | tomwal napisał/a: |  	  | Wg tego co widze na stronce http://www.fiestaguides.c...ter_wo_sup.html to V jest do silników zarówno z wtryskiem jednopunktowym jak i gaźnikowych. Więc jak to w końcu jest? Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku? | 
 
 Inni, że ma być ze znaczkiem "1E"
 
 Czy mógłby mi ktoś coś doradzić? Jakie zegary mam kupić?
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sty 2007,  13:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1E, ja mam dwie fiesty na jednopunkcie i do obu podchodzi 1E,  z tego co wiem V jest do gaźników. Oczywiście każdy mozna przerobić i podejdzie... |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radziu   
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: Inny
 Imię: Radek
 Wiek: 39
 Dołączył: 19 Wrz 2005
 Posty: 105
 Skąd: Nakło n/ Not.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sty 2007,  17:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | A 1E czasami tez nie jest do disla? |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
 
 Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
 
   I Kaczka 99' 1.3
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2007,  00:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie, chyba że ktoś przerabiał. W sumie w dieslu widziałem V jak w gaźniku, ale widziałem też bez żadnego oznaczenia. A zresztą w sumie, to niczego pewny nie jestem, bo ford czasami potrafił nawywijać. 	  | Radziu napisał/a: |  	  | A 1E czasami tez nie jest do disla? | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | iroon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lut 2007,  16:58   Licznik | 
 |  
               | 
 |  
               | Hej! A ja mam fieste Classic 1.118 cm z 1996 roku. Mam obrotek z literką V. mam go wymienić czy nie? Czy można stworzy jakś instrukcje z tymi literkami?
 Pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parch   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 06 Lip 2006
 Posty: 234
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lut 2007,  17:34 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | iroon napisał/a: |  	  | Czy można stworzy jakś instrukcje z tymi literkami? | 
 
 Raczej nie można, bo - jak widzisz na przykładzie tego tematu - każdy twierdzi co innego.
 
 Czasem mam wrażenie, że "Ford" wpychał to, co akurat było na magazynach. I bynajmniej nie chodzi tu tylko o liczniki z obrotomierzem.
 
 Tu:
 
 http://www.fiestaguides.c...ter_wo_sup.html
 
 gość próbował trochę usystematyzować, ale nie do końca się mu udało.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |