| Bardzo niska temperatura silnika. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zsedc   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Cze 2006
 Posty: 21
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2006,  20:37   Bardzo niska temperatura silnika. | 
 |  
               | 
 |  
               | Hej, 
 W mojej maszynie temperatura silnika nawet latem utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. Poza białe pole nie wychodzi praktycznie nigdy (czasami tylko w czasie postoju).
 
 Po odpaleniu autka węże do chłodnicy nagrzewają się tak jak silnik, a więc zakładam, że termostat jest na stałe otwarty.
 
 Samochód od kiedy go mam to tak ma - ale zbliża się zima i chyba trzeba się za to zabrac:). Mam w związku z tym wątpliwości - pytania:
 
 1. Czy możliwe jest, że ktoś specjalnie "zepsuł" termostat, aby silnik się za bardzo nie nagrzewał ? Czy jest możliwość, że miał ku temu jakiś cel. np. że silnik kiedyś się przegrzał? albo żeby nie palił więcej oleju?
 
 2. Czy możliwe, że z powodu niedogrzanego silnika autko właśnie bierze więcej oleju  (pół litra na 1000km)?
 
 3. Czy ma to znaczący wpływ na spalanie benzyny (gazu) ?
 
 Pozdrawiam
 i z góry dzięki za odpowiedź
 |  
				| _________________ Ford Fiesta 1.1 1994
 Suzuki GSX 750 2001
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 43
 Dołączył: 23 Wrz 2005
 Posty: 176
 Skąd: Rumia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2006,  20:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1.Raczej dziwne żeby ktoś termostat wyciągał zeby sie nie dogrzewał chyba że uszczelka po głowicą walnieta ale te silnik ciezko przegrac 
 2.Raczej nie pierscienie do roboty albo uszczelniacze zaworowe cyba ze sie myle to poprawcie
 
 3.Oczywiście że tak niedogrzany silnik pali wiecej
 
 Z tego co napisales to masz wszystkie weze cieple to znaczy ze termostat caly czas otwarty albo go brak wymien termostat i zobacz co bedzie.
 |  
				| _________________ Model:  Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja:  Inna 3d
 Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | machinesjb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 30 Sie 2006
 Posty: 50
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2006,  21:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | Panowie  chair , setki razy bylo o wymianie czujnika temperatury, poprostu sie zestarzał i trzeba go wymienic, a wiem to dlatego ze sam mialem dokladnie taki sam problem, ze stal na zimnym polu. Wymiana czujnika (20zl) i po problemie. Znajduje sie na obudowie termostatu na boku, tam nizej troche, wchodzi jeden przewod do niego. Przy kupowaniu czujnika zamow zielony. I po naprawie. Pozdro |  
				| _________________ Mała czarna 8)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zsedc   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Cze 2006
 Posty: 21
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2006,  21:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie sądze aby był to czujnik. 
 1. Wężę do chłodnicy są ciepłe w minute po odpaleniu samochodu.
 2. Gdy na dworze jest +5 stopni, włączam ogrzewanie na maxa i .... ? i w samochodzie ciągle zimniej niż w maluchu przy - 10 ! Oczywiście leci ciepłe powietrze, ale nie nazwał bym go takim jakie znam z innych tego typu urządzeń (samochodów).
 
 p.s.
 Rozumiem że czujnik temperatury odpowiedzialny jest tylko za jej prawidłowe wyświetlanie prowadzącemu pojazd?
 |  
				| _________________ Ford Fiesta 1.1 1994
 Suzuki GSX 750 2001
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2006,  21:53 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zsedc napisał/a: |  	  | Rozumiem że czujnik temperatury odpowiedzialny jest tylko za jej prawidłowe wyświetlanie prowadzącemu pojazd? | 
 
 Tak
 
 Ale dam głowę uciąć, że po wymianie termostatu wskazania wskaźnika temperatury nie będą jeszcze idealne. Więc radzę wymienić czujnik.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zsedc   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Cze 2006
 Posty: 21
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2006,  22:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | No ok! Na początek chciałem żeby silnik miał dobrą temperaturę.:)
 Może potem będę chciał aby została mi przedstawiona jego poprawna temperatura w środku:)
 |  
				| _________________ Ford Fiesta 1.1 1994
 Suzuki GSX 750 2001
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | machinesjb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 30 Sie 2006
 Posty: 50
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Gru 2006,  09:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak juz zagladasz pod maske wymien i termostat i czujnik, poco sie babrać dwa razy. Tym bardziej ze musisz upuscic plyn chlodzący. Zrob odrazu dwie wymiany i spokoj. Pozdro |  
				| _________________ Mała czarna 8)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zsedc   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Cze 2006
 Posty: 21
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2006,  17:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | no , zmieniłem termostat   
 hmmm, chyba ktoś miał rację z tym czujnikiem:) ale fakt taki, że czujnika nie miałem i tak, a wymiana termostatu to żadne babranie.
 
 tak z ciekawosci, jak już silnik się nagrzeje to wskazówka od temeperatury powinna być dokładnie w połowie pola NORM ?
 
 moja jest na samym dole pola NORM, ale jak np włącze ogrzewanie w aucie to ciepłe powietrze leci tak gorące, że nie da się ręki utrzymać, to już chyba ok?
 
 Dzięki
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Ford Fiesta 1.1 1994
 Suzuki GSX 750 2001
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2006,  18:02 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zsedc napisał/a: |  	  | tak z ciekawosci, jak już silnik się nagrzeje to wskazówka od temeperatury powinna być dokładnie w połowie pola NORM ? | 
 w 1.1 na pewno nie
 
 
  	  | zsedc napisał/a: |  	  | moja jest na samym dole pola NORM | 
 jak jest w okolicach M to normalka. jak postoisz troche w korkach to powinno sie podniesc na O/R (chociaz w zimie niekoniecznie)
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kang [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2006,  20:00 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | madek napisał/a: |  	  |  	  | zsedc napisał/a: |  	  | tak z ciekawosci, jak już silnik się nagrzeje to wskazówka od temeperatury powinna być dokładnie w połowie pola NORM ? | 
 w 1.1 na pewno nie
 
 
  	  | zsedc napisał/a: |  	  | moja jest na samym dole pola NORM | 
 jak jest w okolicach M to normalka. jak postoisz troche w korkach to powinno sie podniesc na O/R (chociaz w zimie niekoniecznie)
 | 
 
 
 u mnie to wyglada tak,mam pojemnosc 1.1 i wskaznik nigdy nie wychodzi poza biale pole,sprawdzilem węże i okazlo sie ze nie nagrzewaja sie obydwa jednoczesnie w zwiazku z czym wnioskuję,iż termostat sprawny...
 postanowilem wiec przysłonic chlodnice kawalkiem tektury co zaskutkowalo podniesieniem sie temperatury nawet w okolice literki r a co jest ciekawe jednoczesnie załaczyl sie wiatrak i wyłaczył dopiero gdy wskazowka opadla w okolice litery m..wniosek z tego jeden,ze normalna temperatura to ta w okolicach białej kreski a juz troche wyzej sie załacza wiatrak..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | machinesjb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 30 Sie 2006
 Posty: 50
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2006,  20:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pitu Pitu, zagotujesz wode nie potrzebnie. Chlodnicy sie nie zasłania, bo do dogrzewania słuzy własnie termostat - utrzymuje temperature na optymalnym poziomie. Co do pojemnosci 1.1 to wlasnie taki mam i mialem kiedys strzalke na polu bialym. Wymienilem czujnik i stoi w polowie - miedzy literą O i R. WIĘC WYMIEN CZUJNIK  hammer |  
				| _________________ Mała czarna 8)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kang [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2006,  20:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | spoko to byla tylko forma testu,karton wyjety:)dzieki temu dowiedzialem sie w ktorym miejscu załacza sie wiatrak i tym samym zauwazylem ze cos jest nie tak ze wskazaniami nie z temperatura bo juz sie chcialem brac za wymiane termostatu...zeby wymienic ten czujnik trzeba zlac plyn? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinus   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 43
 Dołączył: 23 Wrz 2005
 Posty: 176
 Skąd: Rumia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2006,  21:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie trzeba zlwac płynu zeby wyminic czujnik wykrecasz go a drugi trzymasz w pogotowiu jak sie odkreci zatykasz dziurke palcem  i wkładasz nowy i zakrecasz zadna filozofia ! |  
				| _________________ Model:  Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja:  Inna 3d
 Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | machinesjb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 30 Sie 2006
 Posty: 50
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2006,  21:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Gdy ja wymienialem to nawet nie zatykalem palcem hehe, po prostu troszke wyplynelo, ale tylko troche, wiec mozesz spokojnie wymieniac. Powodzenia |  
				| _________________ Mała czarna 8)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Viagra_XL [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2006,  14:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Hej. 
 A co wy na to, zmieniłem termostat i czujnik gdyż się zepsuł,był tylko mały obieg i się fofi grzała.
 Teraz jak piszecie wskaźnik jest na białej kostce(niby ok w 1.1).
 Ale ogrzewanie jak w maluchu muszę przynajmniej z 10 km przejechać żeby coś tam letniego zaczęło  dmuchać   :? i co jest grane????????????
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  09:53 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Viagra_XL napisał/a: |  	  | Hej. 
 A co wy na to, zmieniłem termostat i czujnik gdyż się zepsuł,był tylko mały obieg i się fofi grzała.
 Teraz jak piszecie wskaźnik jest na białej kostce(niby ok w 1.1).
 Ale ogrzewanie jak w maluchu muszę przynajmniej z 10 km przejechać żeby coś tam letniego zaczęło  dmuchać   :? i co jest grane????????????
 | 
 O co chodzi z tą białą kostką? A druga sprawa, to może być "zawalona" nagrzewnica...
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  10:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może włożyłeś jakiś trefny termostat albo faktycznie nagrzewnica jest przypchana. Sprawdz czy termostat poprawnie pracuje. |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  13:23 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jackrzec napisał/a: |  	  | O co chodzi z tą białą kostką? | 
 pewnie ta biała kreska przed M, jesli tak to silnik zdecydowanie niedogrzany
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  16:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja bym takich zdecydowanych  opinii nie wygłaszał na podstawie wskaźnika - we fordach te wskaźniki są niedokładne 	  | madek napisał/a: |  	  | pewnie ta biała kreska przed M, jesli tak to silnik zdecydowanie niedogrzany | 
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2006,  16:34 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Łokmen napisał/a: |  	  | ja bym takich zdecydowanych opinii nie wygłaszał na podstawie wskaźnika - we fordach te wskaźniki są niedokładne | 
 zgadza sie, ale pisał takze ze leci mu ledwo letnie powietrze wiec by sie zgadzalo. no chyba ze silnik ciepły a nagrzewnica jakas trafiona, albo zaworek.
 
 tak czy inaczej termostat mozna latwo sprawdzic na dotyk i bylo o tym nie raz na forum.
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |