Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: PumaRST
10 Cze 2008, 06:53
xr2i by O.B.R. Niestachów for LUKESK
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Maj 2006, 22:16   xr2i by O.B.R. Niestachów for LUKESK

Witam
Jakiś czas temu zwrócił sie do nas kolega Lukesk (Łukasz) z proźbą odzyskania utraconych koników w jego silniku. Po krótkich rozmowach dogadaliuśmy sie i zabraliśmy sie do roboty. Silnik został nam przywieziony, wyglądał raczej typowo jak na motor 1,6 8v CVH.
Po rozbiórce okazało sie że nadaje sie wzasadzie do całowitego remontu.
Jako naprawa zostanią wymienione panewki, pierścienie, tuleje w bloku (taniej niż kupowac tłoki nadwymiare), zrobiona cała głowica. Oprócz naprawy głowicy będą zrobione kanały, przerobione prowadnice, spassowane kanały z kolektorami, wypolerowana komora spalania i zawory.

To tak po któtce ma sie przedstawiać ten projekt. Pisze o nim tu nie z racji przerabiani głowicy ale dlatego że dużo ludzi pyta jak poprawić ten silnik, a moim skromnym zdaniem trzeba zacząć od gruntownego remontu silnika. Żeby był w stanie fabrycznym a potem myśleć o bardziej sprotowych zabawkach, typu wałek, poważny wydech, czy chip.

Pierwsze fotki:
Tłoki z korbowodami:

Wał:


wszystko to przygotowane do skąłdania.

C.D.N.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 24 Lip 2006, 23:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
lukesk 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Maj 2006, 08:11   

no co mogę powiedzieć przócz : :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

może nie będzie to Michale to samo co 1.8 16v ale cóż :)
_________________
była Biała PaDaCzKa powered by OBR Niestachów
a teraz skazany na gimbusa

poszukiwań kupa a z marzenia dupa :(
 
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 8 Maj 2006, 08:21   

lukesk cos Ci powiem... ja tam wole nasze CVH niz Zetec-i bigok a najbardziej ich zdoolnosc do bujania calum autem na niskich obrotach :-D

qrka... gdzies mam tloki do 1,6... tylko gdzie ja je wsadziłem :?
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 8 Maj 2006, 08:44   

Kontynując wywód Intrudera to jesli twój walek i szklanki okażasie takie jak mówiłeś to śmiem twierdzić że 105KM 1,8 16v bedzie dostawać od ciebie ;) ( a przynajmniej powinno). I musze sie zgodzić z przedmówcą CVH są znacznie przyjemniejsze niz 16v do jazdy na codzień. bo moment jest dostepny na niskich obrotach.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 9 Maj 2006, 06:47   

Warto się zastanowić nad oddaniem wału korbowego do ponownego
wyważania dynamicznego. Może kiedyś zachce się obrotów nieco wyższych.
Poza tym wszystkie czopy w osi obrotu wału można lekko przeszlifować.
Jak będziesz wymieniał pierścienie uszczelniające na głównych łożyskach
to przylegające powierzchnie po szlifowaniu wydłużą ci życie kolejnych
pierścieni uszczelniających (sprawdź czy są dołki wyrobione po starych uszczelnieniach).
Koło zamachowe np do frezowania w celu lekkiego odchudzenia. Sam
o tym myślę. Przy okazji taki układ ma lepsze wyważenie po tych
zabiegach.
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Maj 2006, 07:25   

jeśli chodzi o wyważenie wały to fakt można by ale to koszt około 500zł (nie wiem dokładnie bo to wawie najbliżej robią), a jesli chodzi o koło zamachowe to dla mnie ma to sens kiedy odzyskasz stracone Nm w inny sposób a nie poprawiasz tylko fabryki. Swoją drogą auto ma byc typowym autem do codziennego urzytku wiec nie idziemy w żadne poważniejsze modyfikacje. Gdzyby przeznaczeniem była jakaś farma sportu to fakt i lekkie zdjecie z koła oraz wyważenie było by na miejscu. Ale w tedy ostry wałek , program i mechaniczena rególacja zaworów .

Ale to inna bajka 8)

Tak jak powiedziałem to jest remont połączony z poprawą niedorubek fabrycznych, nic wiecej, ale zarazem ąż tyle! Tu nawet nie bedzie niewiadoma jak bardzo planowana głowica, żeby wraxie czego dąło sie ją jeszcze "liznąć" kiedyś, i żeby nie było konieczności jazdy na 98.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 9 Maj 2006, 08:33   

Ja tylko dodam swoje piec groszy jezeli ten temat juz byl poruszony - jezeli wywazac dynamicznie to najlepiej caly komplet - stoczony zamach i wal - tak przynajmnije mi doradzali fachowcy (tacy raczej profesjonalni) ale niestety finanse zmusily mnie do zaniechania poprawy dolu. Moze w pozniejszej czesci sezonu pojdziemy w strone wyzszych obrotow i wywazymy dol i zalozymy twarde sprezyny.
Pumak Lukesk wietna robota :) Jak na auto do jazdy na codzien to bedzie to sliczna igielka jesli chodzi o mechanike :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Maj 2006, 12:35   

Qzyn napisał/a:
Jak na auto do jazdy na codzien to bedzie to sliczna igielka jesli chodzi o mechanike :)

I oto w tym tak naprawde chodzi. A jesli chodzi o wał to dobrze ci doradzali. Wyważa sie cały układ korbowo-tłokowy (wał korby tłoki) wraz z zamachem.


Niestey okazło sie ze pompa oleju jest już zajechana i zabrakło mi Nowych pierścieni oporowych na wale, wiec prace z blokiem staneły do czasu nabyć ich i przywiezienia mi auta przez Łukasza żeby zobaczyć drugą pompe oleju. Wzawiąsku z tym zabraliśmy sie za robote głowicy i kolektorów. Foto później.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Maj 2006, 23:24   

Ford od nowości zalecął półsyntetyk do tego silnika wiec nie widze powodu dla którego mielibyśmy to zmieniać. Skoro silnik bedzie praktycznie nowy to nie widze sensu używania czego kolwiek innego niż to na cyzm wyjechał z fabryki.
No chyba że właściciel bedzie chciał co innego :D
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Maj 2006, 22:14   Re: silnik z XR

RKRman napisał/a:
.....wiadomo że konkretna robota kosztuje ...ale dobrze wiedzieć że mamy w klubie zaufanych mechaników do których bez obaw odstawaimy nasze toczydełka :yes:


A dziekuje :D

Wracając do tematu wiodącego, głowica jest w trakcie roboty, a wzasadzie pojechał na planowanie. zabrałęm sie za doprowadzenie niektórych elementów do jakiego kolwiek stanu wizualnego.
Oto fotki:




Coraz bliższe jest to że kolekga Lukesk bedzie musiał przywieść auto aby zacząć skałdać silnik i wkałdać go do nadwozia ;)



C.D.N.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
lukesk 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Maj 2006, 22:54   

gdyby nie uszy to bym się uśmiechał dookoła głowy :hihihi: :hihihi: :hihihi:

Ty Pumex siedź i knuj bo ja przyjechać to mogę ;) ... tylko gdzie... bo blaszki już kompletuję
_________________
była Biała PaDaCzKa powered by OBR Niestachów
a teraz skazany na gimbusa

poszukiwań kupa a z marzenia dupa :(
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Maj 2006, 18:27   

Głowica
Przed:



W trakcie:




No i silniczek w połowie złożony i głowica pojechała do splanowania:


A to kolektor, oczywiście w typowych dla OBR-u kolorach:


upDate

Nadszedł czas na wymiane skrzyni i silnika:



Myśle ze w środe auto bedzie już jeździć fajka
C.D.N.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Lip 2006, 23:52   

no w końcu jakis ruch . już zacząłem myśleć że życie pokonało ten projekt a tu taka niespodzianka :brawo:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
lukesk 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Lip 2006, 00:35   

no omal nie pokonało. ale powoli , powoli bo się wszystko Pop...suje :P zmana pracy, na dniach mały fiestomaniak więc cóż trochę się odwlekło... . projekt PaDaKa by O.B.R. Niestachów wznowiony choć nie nabierze takiego tempa jak pierwotnie zakładałem.. bo poza silnikiem miał być remont blachy a niestety będzie tylko dalsze łatanie..
_________________
była Biała PaDaCzKa powered by OBR Niestachów
a teraz skazany na gimbusa

poszukiwań kupa a z marzenia dupa :(
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Lip 2006, 08:47   

O! Coś ciekło ;)
Cieszę się, że prace idą dalej!
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 25 Lip 2006, 09:32   

PUMA- czym malowałeś kolektory i pokrywe głowicy?? Fajnie to wygląda ale osobiście bym sobie walnął na niebiesko albo czerwono ;]
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 25 Lip 2006, 09:58   

Arkadius3 napisał/a:
PUMA- czym malowałeś kolektory i pokrywe głowicy?? Fajnie to wygląda ale osobiście bym sobie walnął na niebiesko albo czerwono ;]


kolektor "snieżką " taką jak Hameraid pendzlem a dekiel podkładem i sprajem normalnym, odrazu mówie że farba nie bedzoe odchodzić
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 25 Lip 2006, 13:51   

a ja chciałem do pokrywy zaworów kupować jakieś specjalne farby (80zł) ale skoro nie odchodzi to po co przepłacać :D
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 25 Lip 2006, 20:23   

Łiiii Puma uważaj bo ci moją fieste odwloke do roboty 8)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 25 Lip 2006, 21:40   

upDate

No i silnik siedzi wraz ze skrzynią :D



Jutro odpalamy :D

C.D.N.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów KOLEJNY PROJEKT - OBR Niestachów
Nie fiesta ale też fajne autko ;) UpDate 03-II-2007 wykres z Hamowni
PumaRST Tuning mechaniczny 29 20 Lut 2007, 18:41
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Ford Fiesta RS ZetecTurbo - OBR Niestachów
UPdate 18/05/2009 - 207KM 250Nm
PumaRST Archiwum 776 19 Wrz 2009, 07:35
PumaRST
Brak nowych postów XR2i
Mafios Aukcje i ogłoszenia internetowe 0 2 Sty 2018, 11:03
Mafios
Brak nowych postów Xr2i 5d c.d..
virus2 Tuning mechaniczny 27 30 Maj 2006, 20:23
virus2


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.