| Przesunięty przez: PumaRST 10 Cze 2008,  05:53
 | xr2i by O.B.R. Niestachów for LUKESK | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Maj 2006,  21:16   xr2i by O.B.R. Niestachów for LUKESK | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam Jakiś czas temu zwrócił sie do nas kolega Lukesk (Łukasz) z proźbą odzyskania utraconych koników w jego silniku. Po krótkich rozmowach dogadaliuśmy sie i zabraliśmy sie do roboty. Silnik został nam przywieziony, wyglądał raczej typowo jak na motor 1,6 8v CVH.
 Po rozbiórce okazało sie że nadaje sie wzasadzie do całowitego remontu.
 Jako naprawa zostanią wymienione panewki, pierścienie, tuleje w bloku (taniej niż kupowac tłoki nadwymiare), zrobiona cała głowica. Oprócz naprawy głowicy będą zrobione kanały, przerobione prowadnice, spassowane kanały z kolektorami, wypolerowana komora spalania i zawory.
 
 To tak po któtce ma sie przedstawiać ten projekt. Pisze o nim tu nie z racji przerabiani głowicy ale dlatego że dużo ludzi pyta jak poprawić ten silnik, a moim skromnym zdaniem trzeba zacząć od gruntownego remontu silnika. Żeby był w stanie fabrycznym a potem myśleć o bardziej sprotowych zabawkach, typu wałek, poważny wydech, czy chip.
 
 Pierwsze fotki:
 Tłoki z korbowodami:
 
    Wał:
 
   
 wszystko to przygotowane do skąłdania.
 
 C.D.N.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez PumaRST 24 Lip 2006,  22:10, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukesk   
  
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 37
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Maj 2006,  07:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | no co mogę powiedzieć przócz :                       
 może nie będzie to Michale to samo co 1.8 16v ale cóż
   |  
				| _________________ była Biała PaDaCzKa powered by OBR Niestachów
 a teraz skazany na gimbusa
 
 poszukiwań kupa a z marzenia dupa :(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Intruder [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Maj 2006,  07:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | lukesk cos Ci powiem... ja tam wole nasze CVH niz Zetec-i  bigok  a najbardziej ich zdoolnosc do bujania calum autem na niskich obrotach  :-D 
 qrka... gdzies mam tloki do 1,6... tylko gdzie ja je wsadziłem  :?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Maj 2006,  07:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kontynując wywód Intrudera to jesli twój walek i szklanki okażasie takie jak mówiłeś to śmiem twierdzić że 105KM 1,8 16v bedzie dostawać od ciebie  ( a przynajmniej powinno). I musze sie zgodzić z przedmówcą CVH są znacznie przyjemniejsze niz 16v do jazdy na codzień. bo moment jest dostepny na niskich obrotach. |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2006,  05:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Warto się zastanowić nad oddaniem wału korbowego do ponownego wyważania dynamicznego. Może kiedyś zachce się obrotów nieco wyższych.
 Poza tym wszystkie czopy w osi obrotu wału można lekko przeszlifować.
 Jak będziesz wymieniał pierścienie uszczelniające na głównych łożyskach
 to przylegające powierzchnie po szlifowaniu wydłużą ci życie kolejnych
 pierścieni uszczelniających (sprawdź czy są dołki wyrobione po starych uszczelnieniach).
 Koło zamachowe np do frezowania w celu lekkiego odchudzenia. Sam
 o tym myślę. Przy okazji taki układ ma lepsze wyważenie po tych
 zabiegach.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2006,  06:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli chodzi o wyważenie wały to fakt można by ale to koszt około 500zł (nie wiem dokładnie bo to wawie najbliżej robią), a jesli chodzi o koło zamachowe to dla mnie ma to sens kiedy odzyskasz stracone Nm w inny sposób a nie poprawiasz tylko fabryki. Swoją drogą auto ma byc typowym autem do codziennego urzytku wiec  nie idziemy w żadne poważniejsze modyfikacje. Gdzyby przeznaczeniem była jakaś farma sportu to fakt i lekkie zdjecie z koła oraz wyważenie było by na miejscu. Ale w tedy ostry wałek , program i mechaniczena rególacja zaworów . 
 Ale to inna bajka 8)
 
 Tak jak powiedziałem to jest remont połączony z poprawą niedorubek fabrycznych, nic wiecej, ale zarazem ąż tyle! Tu nawet nie bedzie niewiadoma jak bardzo planowana głowica, żeby wraxie czego dąło sie ją jeszcze "liznąć" kiedyś, i żeby nie było konieczności jazdy na 98.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2006,  07:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja tylko dodam swoje piec groszy jezeli ten temat juz byl poruszony - jezeli wywazac dynamicznie to najlepiej caly komplet - stoczony zamach i wal - tak przynajmnije mi doradzali fachowcy (tacy raczej profesjonalni) ale niestety finanse zmusily mnie do zaniechania poprawy dolu. Moze w pozniejszej czesci sezonu pojdziemy w strone wyzszych obrotow i wywazymy dol i zalozymy twarde sprezyny. Pumak Lukesk wietna robota
  Jak na auto do jazdy na codzien to bedzie to sliczna igielka jesli chodzi o mechanike   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2006,  11:35 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Qzyn napisał/a: |  	  | Jak na auto do jazdy na codzien to bedzie to sliczna igielka jesli chodzi o mechanike   | 
 I oto w tym tak naprawde chodzi. A jesli chodzi o wał to dobrze ci doradzali. Wyważa sie cały układ korbowo-tłokowy (wał korby tłoki) wraz z zamachem.
 
 
 Niestey okazło sie ze pompa oleju jest już zajechana i zabrakło mi Nowych pierścieni oporowych na wale, wiec prace z blokiem staneły do czasu nabyć ich i przywiezienia mi auta przez Łukasza żeby zobaczyć drugą pompe oleju. Wzawiąsku z tym zabraliśmy sie za robote głowicy i kolektorów. Foto później.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Maj 2006,  22:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ford od nowości zalecął półsyntetyk do tego silnika wiec nie widze powodu dla którego mielibyśmy to zmieniać. Skoro silnik bedzie praktycznie nowy to nie widze sensu używania czego kolwiek innego niż to na cyzm wyjechał z fabryki. No chyba że właściciel bedzie chciał co innego
   |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2006,  21:14   Re: silnik z XR | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | RKRman napisał/a: |  	  | .....wiadomo że konkretna robota kosztuje ...ale dobrze wiedzieć że mamy w klubie zaufanych mechaników do których bez obaw odstawaimy nasze toczydełka   | 
 
 A dziekuje
   
 Wracając do tematu wiodącego, głowica jest w trakcie roboty, a wzasadzie pojechał na planowanie. zabrałęm sie za doprowadzenie niektórych elementów do jakiego kolwiek stanu wizualnego.
 Oto fotki:
 
 
     
 
 Coraz bliższe jest to że kolekga Lukesk bedzie musiał przywieść auto aby zacząć skałdać silnik i wkałdać go do nadwozia
   
 
 
 C.D.N.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukesk   
  
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 37
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2006,  21:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | gdyby nie uszy to bym się uśmiechał dookoła głowy       
 Ty Pumex siedź i knuj bo ja przyjechać to mogę
  ... tylko gdzie... bo blaszki już kompletuję |  
				| _________________ była Biała PaDaCzKa powered by OBR Niestachów
 a teraz skazany na gimbusa
 
 poszukiwań kupa a z marzenia dupa :(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2006,  17:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Głowica Przed:
 
 
     
 W trakcie:
 
 
      
 
 No i silniczek w połowie złożony i głowica pojechała do splanowania:
 
    
 A to kolektor, oczywiście w typowych dla OBR-u kolorach:
 
    
 upDate
 
 Nadszedł czas na wymiane skrzyni i silnika:
 
 
       
 Myśle ze w środe auto bedzie już jeździć  fajka
 C.D.N.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lip 2006,  22:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | no w końcu jakis ruch . już zacząłem myśleć że życie pokonało ten projekt a tu taka niespodzianka   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukesk   
  
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 37
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lip 2006,  23:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | no omal nie pokonało. ale powoli , powoli bo się wszystko Pop...suje  zmana pracy, na dniach mały fiestomaniak więc cóż trochę się odwlekło... . projekt PaDaKa by O.B.R. Niestachów wznowiony choć  nie nabierze takiego tempa jak pierwotnie zakładałem.. bo poza silnikiem miał być remont blachy a niestety będzie tylko dalsze łatanie.. |  
				| _________________ była Biała PaDaCzKa powered by OBR Niestachów
 a teraz skazany na gimbusa
 
 poszukiwań kupa a z marzenia dupa :(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maerik   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/71KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Kwi 2005
 Posty: 722
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2006,  07:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | O! Coś ciekło   Cieszę się, że prace idą dalej!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arkadius   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Arek
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Lip 2006
 Posty: 637
 Skąd: Sępólno Kraj.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2006,  08:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | PUMA- czym malowałeś kolektory i pokrywe głowicy?? Fajnie to wygląda ale osobiście bym sobie walnął na niebiesko albo czerwono ;] |  
				| _________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2006,  08:58 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Arkadius3 napisał/a: |  	  | PUMA- czym malowałeś kolektory i pokrywe głowicy?? Fajnie to wygląda ale osobiście bym sobie walnął na niebiesko albo czerwono ;] | 
 
 kolektor "snieżką " taką jak Hameraid pendzlem a dekiel podkładem i sprajem normalnym, odrazu mówie że farba nie bedzoe odchodzić
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arkadius   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Arek
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Lip 2006
 Posty: 637
 Skąd: Sępólno Kraj.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2006,  12:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | a ja chciałem do pokrywy zaworów kupować jakieś specjalne farby (80zł) ale skoro nie odchodzi to po co przepłacać   |  
				| _________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2006,  19:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Łiiii Puma uważaj bo ci moją fieste odwloke do roboty  8) |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2006,  20:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | upDate 
 No i silnik siedzi wraz ze skrzynią
   
 
    
 Jutro odpalamy
   
 C.D.N.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |