Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Przymulone auto
Autor Wiadomość
jogar26 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Wysłany: 18 Kwi 2006, 23:57   [MK3] Przymulone auto

Krótko: Zmuliło mi fiestę :(
Dłużej: Moją Fiestą jeżdzę od lipca, zrobiłem prawie 20 tys km. Łącznie ma już ponad 200 kkm lub coś około (kto to wie?)
Początek OK wszystko fajnie, wymiany oleju, itp.
Teraz normalny muł: na czwórce 120 km/h to sukces, przy piątce spada do 110km/h
przyspieszenie- takie, że na światłach oglądam tył cinquecento (700-tki i to mnie denerwuje :-/ )
Nie zrobiłem wymiany: świec, rozrządu i kabli WN

Teraz pytania: 1. Mam to zrobić już i poczekać z generalką, czy od razu wszystko (szlify, itp.)
Mam bardzo dobrego i taniego mechanika.
2. Warto jechać na pomiar ciśnienia?
3. Ile będą kosztować mnie części, jakie najlepiej - czyli wszystko na temat generalny.
do użytkowników: proszę nie piszcie, że silnika 1100 nie opłaca się remontować, że nic z niego nie wycisne, lepiej kupić używkę, itp. - ja chcę mieć po prostu dobry (w sensie technicznym) motor
W lipcu szykuje się mała trasa (2000km) i chciałbym jechać fiestką (moją ;) nie sąsiada )
To na razie tyle-dzięki
_________________
mk3---->mk7 :D
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 19 Kwi 2006, 00:25   Re: Panowie "mechanikowie" do dzieła!

jogar26 napisał/a:

Nie zrobiłem wymiany: świec, rozrządu i kabli WN

to wymień świece i kable ;)
jogar26 napisał/a:

2. Warto jechać na pomiar ciśnienia?

warto :!:
a do tego przeregulowałbym zawory i wymienił filtr paliwa :)
_________________
 
 
 
patrik2
[Usunięty]

Wysłany: 19 Kwi 2006, 22:33   

Świece i kable to podstawa. Ja bym się zastanawiał czy nie masz przypadkiem zapchanego kata... Może oprócz tego mulenia masz jeszcze jakieś inne objawy?
 
 
DARIUSZLEGAT
[Usunięty]

Wysłany: 19 Kwi 2006, 23:10   

to widze ze nie tylko ja mialem taki problem. mi na 4 szedl 110km/h, na 5 szedl tyle samo. wymienilem swiece troszke lepiej, po 2 miesiacach skusilem sie na kable WN i autko idzie 140km/h. tyle ze silnik malo co nie wyskoczy przy tej predkosci he he, poprzednicy dobrze pisza swiece i kable to podstawa. nie zabieraj sie za remont dopoki tego nie wyeliminujesz!!!
 
 
jogar26 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Wysłany: 20 Kwi 2006, 00:18   

Dzięki.
@patrik2
Inne objawy to straszne klekotanie podczas ruszania z jedynki, przy niskim gazie (ostatnio coraz większe, przy coraz bardziej wciśniętym pedale gazu)
_________________
mk3---->mk7 :D
 
 
 
Jaro
[Usunięty]

Wysłany: 20 Kwi 2006, 09:21   

Hej

Sądząc po objawach, uwzględniając porady klubowiczów, sugeruję:
1. Sprawdzić obwód wysokiego napięcia cały (przewody cewka, świece)
2. Sprawdzić stan przewodów i styków od niskiego napięcia na elementach odpowiedzialnych za prace silnika.
3. Sprawdzić ciśnienie na tłokach. W przypadku nieprawidłowości wiesz co robić.
4. Regulacja rozrządu. Jak masz hydro to sprawdzić stan popychaczy i całej reszty.
5. Sprawdzić doływ powietrza i paliwa (pompa, filtry, odma).
6. Reset kompa.

Kolejność czynności dowolna.
Mi pomogło czyszczenie styków i odmy, mała regulacja obrotów na krokowcu, czeka jeszcze zmiana filtra paliwa i czyszczenie klawiatury.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Jaro 20 Kwi 2006, 14:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 20 Kwi 2006, 12:49   

Jaro napisał/a:

4. Regulacja rozrządu.

co masz na myśli bo jakoś nie zabardzo kumam :fox:
_________________
 
 
 
Jaro
[Usunięty]

Wysłany: 20 Kwi 2006, 14:16   

dday napisał/a:
. Regulacja rozrządu.

co masz na myśli bo jakoś nie zabardzo kumam


Miałem na myśli regulacje zaworów, co proponowałeś wcześniej :)

Podparte zawory osłabiają troche silnik bo nie pozwalają mu oddychać tak jak należy. Ale nie aż do takiego stopnia. Osłabienie silnika wynika z wielu przyczyn, żadko jest to tylko jeden powód.
Pozdrawiam
 
 
jogar26 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Wysłany: 20 Kwi 2006, 20:17   

OK zmieniłem świece
czekam aż się ściemni i idę zobaczyć kable :D
Nie chciałem kupować z Janmora, a z NGK nie mieli. Może stare są OK? Jak je sprawdzić jak nie będą świecić?
160 zeta to trochę dużo jak za cztery nitki.
Jeśli uda się jeszcze trochę pojeździć, to przed czerwcem chyba zrobię generalkę - tak do świętego spokoju, jednak najpierw sprawdzę ciśnienie, zresztą i tak czeka mnie wymiana uszczelniaczy i coraz bliższa jest konieczność wymiany rozrządu.
Zapomniałem o filtrze paliwa - też wymienię.

[ Dodano: Czw Kwi 20, 2006 21:23 ]
Jestem po jeździe próbnej.
Kable "nie świeciły" więc je zostawiłem.
Auto widocznie zyskało na mocy - mogę się już rozpędzać na piątce :D
_________________
mk3---->mk7 :D
 
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 21 Kwi 2006, 00:54   

jogar26 napisał/a:
mogę się już rozpędzać na piątce :D

skoro kable "na oko" (to umrzeć podobno można) ale są ok to poważnie wymień filtra i kiedy zawory regulacje miały :fox:
bo to są pierdułki ale mają wpływ na prace silnika ;)
_________________
 
 
 
jogar26 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Wysłany: 21 Kwi 2006, 01:06   

Zaworki miały regulację jakieś 11kkm temu więc chyba warto zrobić to jeszcze raz. Tym bardziej w Funi :)
_________________
mk3---->mk7 :D
 
 
 
Jaro
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2006, 07:05   

Hej

Regulacja zaworków wskazana.
Sprawdź filtr powietrza i paliwa.

Pozdrawiam
 
 
jogar26 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Wysłany: 25 Kwi 2006, 20:10   

No i byłem u sojego mechanika.
Powiedział, że silnik pracuje bardzo dobrze ;/
Już sam nie wiem- pojade na to mierzenie ciśnienia - nie chce mi się wierzyć, że to tylko mój wymysł.
Prośba- swego czasu na formu ktoś podawał namiary na mechaników z Mikołowa z serwisu Forda- teraz nie potrafię znaleźć. Pamięta ktoś?

[ Dodano: Czw Maj 18, 2006 22:55 ]
Odpowiedź na pytania z tego wątku:
1. Wymieniłem świece
2. Ustawione zawory
3. Zmierzone ciśnienie (paliwa też ;) )
i co?...
wszystko OK po tygodniu zdechł (a)
straciła moc
diagnoza?
pompa paliwa, filtr paliwa, katalizator, tłumik???
wymiana- tłumika (był total syf)
- katalizatora (lepiej nie mówić)
wreszcie mam swoją Funię :)
_________________
mk3---->mk7 :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.