| 
		Tania reanimacja elektrozaworu nagrzewnicy Mk4 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Lesiu  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 6 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2008,  11:40   Tania reanimacja elektrozaworu nagrzewnicy Mk4
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
 
Z tego co wiem wiele osób ma problem z elektrozaworem nagrzewnicy w Mk4. Ja też miałem ten problem.Elektrozawór poprostu nie reagował na nic. Cena nowego w sklepie to 280 pln używany troszkę mniej bo 150 pln. Ale znalazłem inny sposób na rozwiązanie tego problemu.Rozebrałem ten elektrozawór ( 4 wkręty typu torx) i okazało sie że jest tam tylko elektoromagnes.Cewka była uszkodzona ( przepalona w 4 miejscach).Pojechałem do sklepu i kupiłem ok 4 deko przewodu nawojowego 0,35 mm zapłaciłem nie całe 1.6 pln. Po przewinięciu cewki i wyczyszczeniu styków oraz trzpienia elektrozawór zaczął ponownie działać. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arkadius  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Arek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2008,  12:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak to mówią dla chcącego nic trudnego   
 
 
mogłeś jeszcze zrobić jeszcze jakąś fotorelacje dla mniej rozgarniętych i potomnych    | 
             
						
				_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 
Blue Fiesta xr1800 - SOLD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2008,  13:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               raczej miałeś farta, że to była wina przepalonej cewki, ja ze swoim walczyłem różnymi sposobami i ostatecznie kupiłem nowy za 150pln ( nie za 280  :yyy: )
 
 
gdzieś w archiwum leży temat z moją fotorelacją jak on wygląda od środka. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lesiu  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 6 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2008,  23:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli cewka jest ok a zawór i tak nie działa to może to być przyczyna sterownika który znajduje się za przełącznikami.Jeśli orginalny już nie nadaje sie do reanimacji wystarczy zbudować prosty sterownik PWM oparty np. na kostce 555.Koszt to zaledwie kilka złotych.
 
 
Pozdrawiam Lesiu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2008,  01:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w oryginalnym pada tylko klucz tranzystorowy . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.