| Tania reanimacja elektrozaworu nagrzewnicy Mk4 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Lesiu   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 01 Lut 2008
 Posty: 6
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2008,  11:40   Tania reanimacja elektrozaworu nagrzewnicy Mk4 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Z tego co wiem wiele osób ma problem z elektrozaworem nagrzewnicy w Mk4. Ja też miałem ten problem.Elektrozawór poprostu nie reagował na nic. Cena nowego w sklepie to 280 pln używany troszkę mniej bo 150 pln. Ale znalazłem inny sposób na rozwiązanie tego problemu.Rozebrałem ten elektrozawór ( 4 wkręty typu torx) i okazało sie że jest tam tylko elektoromagnes.Cewka była uszkodzona ( przepalona w 4 miejscach).Pojechałem do sklepu i kupiłem ok 4 deko przewodu nawojowego 0,35 mm zapłaciłem nie całe 1.6 pln. Po przewinięciu cewki i wyczyszczeniu styków oraz trzpienia elektrozawór zaczął ponownie działać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arkadius   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Arek
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Lip 2006
 Posty: 637
 Skąd: Sępólno Kraj.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2008,  12:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak to mówią dla chcącego nic trudnego   
 mogłeś jeszcze zrobić jeszcze jakąś fotorelacje dla mniej rozgarniętych i potomnych
   |  
				| _________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2008,  13:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | raczej miałeś farta, że to była wina przepalonej cewki, ja ze swoim walczyłem różnymi sposobami i ostatecznie kupiłem nowy za 150pln ( nie za 280  :yyy: ) 
 gdzieś w archiwum leży temat z moją fotorelacją jak on wygląda od środka.
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lesiu   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 01 Lut 2008
 Posty: 6
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Maj 2008,  23:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli cewka jest ok a zawór i tak nie działa to może to być przyczyna sterownika który znajduje się za przełącznikami.Jeśli orginalny już nie nadaje sie do reanimacji wystarczy zbudować prosty sterownik PWM oparty np. na kostce 555.Koszt to zaledwie kilka złotych. 
 Pozdrawiam Lesiu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2008,  01:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | w oryginalnym pada tylko klucz tranzystorowy . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.