Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Otwarty przez: PumaRST
13 Kwi 2006, 20:19
Filtr powietrza
Autor Wiadomość
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2006, 22:38   Re: dolot powietrza

RKRman napisał/a:
..gdzieś wyczytałem że karby na gumie łączącej wprowadzają zasysane powietrze w rodzaj pulsacji co jest również wskazane przy całym napełnianiu układu...... ;-) ..


coś w tym co wyczytałeś jest ... dokładniej to chodzi o wykorzystanie rezonansu powierza i całego układu co jest bardzo pozytywnym zjawiskiem tylko cała sztuka polega na tym żeby osiągnąć ten rezonans... niektórzy nazywają to "doładowaniem rezonansowym" pozdro dla całej "sekty"
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Kwi 2006, 09:05   

Puma mądrze prawisz ale kolega chyba poszedł głowąw do przodu i najpierw zakupił stożek a teraz siemartwi jak go założyć .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:47   

Piotrek, moze cos w tym rezonansie karbowanej ryru i jest, natomiast nie spotkalem karbowanych rur w zadnym sportowym dolocie - mowie o autach uzywanych w sporcie. Co do sportowej wkladki to jest to rozwiazanie dobre ale mi zalezy na jak najwiekszej powierzchni filtra - wkladka nie ma tu niestety szans w porownaniu ze stozkiem. A skoro juz zamowilem walek ktory ma wznios zaworow 12,4mm i ma zarowno na ssaniu jak i wydechu 290 stopni to musi byc on nakarmiony dosc duza dawka powietrza. Natomiast jesli chodzi o przeliczanie ilosci powietrza w ukladzie dolotowym to nie mam zbyt duzego pola manewru. Dlugosc rury jest ograniczona miejscem w ktorym chcialbym zamontowac stozek, a jej srednica chociazby miejscem pod maska czy srednica przepustnicy.

Pozdrawiam
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Kwi 2006, 23:43   

Przeczytaj moje uwagi odnośnie założenia filtra który proponujesz jeszcze raz i postaraj sie wyłowić z nich rady które Ci dałem .

Silnik 1.6 przy 6 tyśobr na min zasysa około 70 - 80 litrów mieszanki na sekundę , nie wiem jaką masz średnicęprzepustnicy ale jeżeli takąjak moje dwie do qpy ( czyli 2razy 35 ) to prędkość przepływu strugi jest coś około 160 km/h - jeżlei spieprzysz dolot powietrza z którego głównie skłąda sie ta struga ( u ciebie praktycznie tylko z niego bo wtryskiwacze sa w głowicy praktycznie ) poprzez założenie rury " takiej co to stożek ma byćw odpowiednim miejscu " nie policzysz pojemności i nie weźmiesz pod uwagękształtu i średnicy orygionalnego dolotu to otrzymasz Gówniane Doładowanie . Silnik będzie jeździł głośniej ale nie lepiej . Koniec i kropka .

Powyższy wywód pokazuje dlaczego tzw pasywne turbo ( zwane turbem dla ubogich ) działą dopiero przy większych prędkościach . Większych czyli 170 i więcej a nie 120 jak ktoś pisał . po prostu dopiero wtedy pęd powietrza spowodowany ruchem auta jest większy niższybkość zasysanego powietrza przez silnik czyli przy odpowiednim ustwieniu dolotu może natąpićefekt " wtłaczania " powietrza w dolot
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Kwi 2006, 00:09   

Ja chce stozek zastosowac z powodu jaki juz wymienilem, natomiast sama rure aby wymusic przeplyw laminarny dla jak najwiekszych predkosci przeplywu, czyli podwyzszyc mozliwie liczbe Reynoldsa dla mojego dolotu. Z tego co mi mowiono samo ulatwienie zasysania powietrza (filtr o duzej powierchni aktywnej) i maksymalne "uspokojenie" czy "wygladzenie" dolotu przy zmodyfikowanej glowicy da swoje. Nie doda samo w sobie konikow ale pomoze wycisnac wszystko z reszty glowicy. Jesli uwazasz inaczej przykro mi.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Kwi 2006, 05:23   

Odemnie to skoro chcesz już prubować z stozkiem to zostaw koniecznie ten plastikowy odcinek układu dolotowego i do niego dokładaj filtr w zamknietej (oddzielonej) przestrzeni od ciepłego powietrza znajdującego sie pod maską.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
hans666
[Usunięty]

Wysłany: 18 Kwi 2006, 13:14   

podepne sie pod temat, zastanawiam sie nad wymianą standardowego filtra powietrza na "sportowa wkladke" (myslalem o K&M ..ale nie jestem pewien czy nie przeplace z powodu znaczka firmowego) + wybebeszenie kata (pozstawienie tylko obudowy) i moje pytanie:
-czy warto "inwestowac" w K&M ..nie ma innych ...dobrych odpowiednikow pasujacych do zeteca jak w podpisie?
-czy taka wkladka sportowa nie bedzie stwarzac problemow (mam LPG 2gen..zwezka w dolocie) ...i czy cokolwiek to da biorac pod uwage ze mam LPG..przez co silnik jest zdlawiony na benie
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 18 Kwi 2006, 13:24   

A wiec tak. K&N a nie k&M ;) ale to tylko taka mala dygresja. Po drugie filtry K7N sa faktycznie uwazane za jedne z najlepszych. Jednakze nie wiem jak to sie bedzie mialo odnosnie gazu - tutaj musisz poczekac na wypowiedz doswiadczonych w tej materii. To jest troche tak jak ze sportowymi sprezynami - liderami sa Eibach i H&R ale niestety lideruja i cenowo, wiec wielu decyduje sie na produkty typu JAMEX czy WEITEC i rowniez sa zadowoleni.
Co do osiagow - oprocz subiektywnych odczuc zwiazanych z ciutke moze innym odglosem pracy czy sama swiadomoscia posiadania takiego filtra jakichs ogromnych przyrostow nie bedzie ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
hans666
[Usunięty]

Wysłany: 18 Kwi 2006, 13:38   

jasne, ze k&n :ups: ciagle to myle..nie wiem czemu :D
wiele sobie nie obiecuje po tym zabiegu..jak dorzuce 5 - 7 KM to bedzie ok..nie bylem jeszcze z nim na hamowanku ale mam wrazenie (poparte porownaniami :lol: ), ze jest slabszy od podobnych samochodow (nawet biorac pod uwage zagazowanie i wiek auta) ..jezeli tym prostym "zabiebiem" odzyskam troche mocy i zblize sie odrobine wynikiem do serii czyli powiedzmy ok 120 KM to bede bardzo szczesliwy
tak czy siak...shamowac go musze...bo nie lubie zyc w nieswiadomosci :hihihi:
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18 Kwi 2006, 14:02   

jesli chcesz uzyskac 5- 7 koni po zabiegu z filtrem i wywaleniu kata to zapomnij!!!

wg. mnie a moze tak, na wlasnym przykladzie jednya zecz jaka uzyskalem montujac stozek to bardziej "basowy dzwiek silnika" i slychac jak ładni zasysa powietrze....

co do braku mocy to niestety albo woz albo przewoz... zwezka skutecznie zmniejsza srednice przepustu powietrza... i nic z tym nie zrobisz;/

jedyna rada na poprawe osiagow: ja załtwilem sobie drugi dolot bez zwezki!! i jak mam ochote sobie poszalec lub jade na "strefe" wlasnie sobie go zakładam!! roznica jest znaczna!!

pozdrawim
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 18 Kwi 2006, 14:21   

hans666 napisał/a:
zastanawiam sie nad wymianą standardowego filtra powietrza na "sportowa wkladke" (myslalem o K&M ..ale nie jestem pewien czy nie przeplace z powodu znaczka firmowego) + wybebeszenie kata (pozstawienie tylko obudowy)


jeszcze jedno. w którym miejscu zeteki maja sonde? przed katem jak 1.6? jeśli za, to katalizatora nie ruszaj bo będziesz się przemieszczał w trybie awaryjnym :)
 
 
hans666
[Usunięty]

Wysłany: 18 Kwi 2006, 14:27   

Daras84 napisał/a:
jesli chcesz uzyskac 5- 7 koni po zabiegu z filtrem i wywaleniu kata to zapomnij!!!


dlaczego zapomnij? kat po 13 latach ma prawo byc zapchany..poza tym...pamietaj, ze nie chodzi mi o dodanie do 130KM ..7 dodatkowych koni...tylko o odzyskaniu chociaz czesci tych utraconych..
shamuje przed i po...zobaczymy..mam nadzieje, ze sie mylisz i ze oprocz ladnego dzwieku uzyskam cos jeszcze..okaze sie..co by nie wyszlo .. podziele sie na forum wykresem

pozdro
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19 Kwi 2006, 00:24   

hans666 napisał/a:
Daras84 napisał/a:
jesli chcesz uzyskac 5- 7 koni po zabiegu z filtrem i wywaleniu kata to zapomnij!!!


dlaczego zapomnij? kat po 13 latach ma prawo byc zapchany..poza tym...pamietaj, ze nie chodzi mi o dodanie do 130KM ..7 dodatkowych koni...tylko o odzyskaniu chociaz czesci tych utraconych..
shamuje przed i po...zobaczymy..mam nadzieje, ze sie mylisz i ze oprocz ladnego dzwieku uzyskam cos jeszcze..okaze sie..co by nie wyszlo .. podziele sie na forum wykresem

pozdro


dokładnie wiem ze chodzi Ci o odzyskanie utraconych koni :) ale nie takie wartosci takim zabiegiem..... zreszta zycze powodzenia i czekam na wykresy!!!
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 19 Kwi 2006, 02:43   

pablonas napisał/a:
w którym miejscu zeteki maja sonde? przed katem jak 1.6? jeśli za, to katalizatora nie ruszaj bo będziesz się przemieszczał w trybie awaryjnym :)


..spokojnie ;-) ...w zetykaczu 1800 sonda jest przed katem więc jego pominęcie nie popitoli odczytów na kopa ;-)
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Kwi 2006, 08:51   

Daras84 ma racje- odzyskanie straconych qcy może nastąpićtylko tam gdzie zostały one stracone ( nadszarpnięte wałki , zawory , pierścienie itd ) Wkądka filtra nie ma właściwości naprawiających cześci mechanicznych silnika .

poza tym przyrost mocy rzędy 7 KM to by było około 5 % mocy - przy pomocy wkłądki i kata ? hmm może byc trudno ( to wolnossąca seria więc o każdego dodatkowego kuca trzeba sie nieźle bić )

Jeżeli chodzi o zakończenie tematu wkłądki - to poszukaj raczej takiej o największym zatrzymywaniu cząstek stałych ( najbardziej zbliżonym do filtra papierowego ) - marka nie powinna mieć tu znaczenia . Jeżeli chodzi o LPG - zależy jaką masz zwężke i jak ustawiony gaz ( znam auta które po zdjęciu obudowy filtra trzymają obroty na LPG co wydaje sieprawie niemożliwe ) .
Poza tym w seeryjnym silniku głównym powodem zaożęnia wkłądki powinna być ekonomia ( wkłądka to jednorazowy wydatek - później jątylko czyścisz i konserwujesz , filtry musisz wymieniaćwięc jak chcesz dłuzej tym autem pojeździć to warto ) , poprawa mocy , momentu lub elastyczności to bedzie raczej psychotuning ( no może nie do końca ale w głównej mierze )


ps : słyszałęm kiedysże czołowi polscy tunerzy oferująusługę ustawienia auta na hamowni i że w starszych motorach w samym ustawieniu , regulacji i materiałach eksploatacyjnych silnika może byćukryte nawet do 5 - 10 % mocy :? heh może faktycznie wykresy będąsie różnicale w jakim stopniu będzie to zasługa SAMEJ wkładki ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Filtr powietrza ST
kamil208 Mechanika silnika 1 2 Sie 2016, 22:07
Jondi
Brak nowych postów [MK3] Filtr powietrza
kyosti Przed zakupem 2 11 Mar 2014, 21:25
Marcinowaty
Brak nowych postów jaki filtr powietrza
dawid s Przed zakupem 1 14 Lip 2015, 23:48
dawid s
Brak nowych postów Filtr powietrza , Turbo , n/a
czyli filtr powietrza filtrowi nierówny
LOY Tuning mechaniczny 1 28 Cze 2005, 06:43
GienekWichura
Brak nowych postów Filtr kabinowy powietrza.
murgrabia Mechanika ogólna 1 28 Cze 2015, 00:59
kuuk


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.