Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:09 |
Silnik 1300 mk1 a inne fordy |
Autor |
Wiadomość |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 21:02 Silnik 1300 mk1 a inne fordy
|
|
|
już zgłupiałem
jaki silnik 1300 siedzi w mk1 ? kent, ohv
czy jakiś ford miał taki sam, może podobny albo chociaż gaźnik w czymś był montowany jeszcze(chyba w 1.6 ?) |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 21:31
|
|
|
1300 był bodajże Kent,,, co do gaźnika to Ford kładł wszystkie wszędzie zależnie od specyfikacji samochodu na dany rynek,,, nie jest powiedziane że na 1300 ma być konkretnie taki a taki gaźnik (to się wyczyta chyba z kodu silnika) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 21:48
|
|
|
Oznaczenia silników są gdzieś na forum.
J3E to 1300
L3E to 1600 chociaż mogę się mylić, może być na odwrót
Gaźnik Weber 32/34 DFT przynajmniej taki był w fieście.
Silnik montowany był jeszcze w Escortach mk2 i mk1 (chyba) ale tam gaźnik był inny. |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 10:29
|
|
|
2 gardzielowy gaźnik z automatycznym ssaniem . |
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 10:48
|
|
|
Tak, we Fieście mk1 1300 siedział OHV Kent Crossflow
Ten silnik był także w Escortach mk1 i mk2, capri i cortninie
Kent 1300 na 5 podporach, ten dłuższy od valencii
co do gaźników, to wychodziły na weberze 1v, motorcraft`cie vv
lub weberze 32DFT (dwugardzielowy) |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 13:27
|
|
|
W fiestach zdaje sie tylko ten ostatni, ze ssaniem na bimetal ( zmora) |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 14:31
|
|
|
1300 jest bardziej podobny konstrukcją do 1.1 czy do 1.6 ? Kolektory dolotowe i wydechowe są jakoś zamienne z innymi silnikami ?
Sorry że zadaję kupę idiotycznych pytań ale ten silnik to dla mnie istna nowość |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 14:42
|
|
|
ta sama konstrukcja, co 1600, różnią się układem korbowodowym i wysokością bloku,
kolektory wymienne między 1300 a 1600, od 1.1 nie podpasujesz (inne wymiary), w związku z inną wysokością bloku mogą być różne przeszkody np.
wstawienie kolektora pod dwie poziomki z 1600 do 1300 wymaga zastosowania kopułki z wyjściami pod kątem. |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 17:46
|
|
|
hmm a ja tyle lat myślałem, że podobnie jak w mk3 1.3 to takie rozwiercone 1.1
zasmuciłeś mnie trochę tym że do takiego silnika nie uda się założyć kolektora z 1.1 :( |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 18:16
|
|
|
van, wiem kto ma kolektor i gaźnior DFT do 1.3 (aktualnie u mnie w kuchni leży ),
a sam mam jeszcze 2 kolektory z gaźnikami weber 1v
a co do kolektorów wydechowych, to mam 2 żeliwne i jeden rurowy 4->2->1
kup escorta ode mnie a dostaniesz to wszystko w gratisie |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 19:27
|
|
|
Flonder napisał/a: | kup escorta ode mnie a dostaniesz to wszystko w gratisie | tyle aut w tym miesiącu nie kupię
ale o te kolektorki, gaźniki itp to się może będę odzywał |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 21:37
|
|
|
Qba1983 napisał/a: | W fiestach zdaje sie tylko ten ostatni, ze ssaniem na bimetal ( zmora) | Ja mam VV van81 napisał/a: | a ja tyle lat myślałem, że podobnie jak w mk3 1.3 to takie rozwiercone 1.1 | To raczej można powiedzieć chyba ze 1,6 to takie rozwiercone 1,3 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10 Lis 2010, 21:54
|
|
|
JoeMix napisał/a: | o raczej można powiedzieć chyba ze 1,6 to takie rozwiercone 1,3 |
Chyba raczej 1.3, to takie obniżone 1.6 |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 00:50
|
|
|
1600 przy poziomych gaźnikach niestety też wymaga w Fieście obniżonej kopułki lub kopułki z wyjściami z boku. |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 08:34
|
|
|
Flonder, chodzi po prostu o to że jak HCS'y 1,1 i 1,3 to bliźniacze silnik to tak samo Kenty 1,3 i 1,6 mają podobnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 08:43
|
|
|
JoeMix ok, rozumiem
HCS nie mieści się w ramach czasowych moich zainteresowań, więc mało o nim wiem |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 09:45
|
|
|
JoeMix napisał/a: | HCS'y 1,1 i 1,3 to bliźniacze silnik |
A nie jest tak że 1,1 jest na 3 podporach, a 1,3 już na 5? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 10:00
|
|
|
,,,chyba nie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 16:22
|
|
|
wszystko się obija właśnie o chyba ... a nie chce kupować silnika tylko po to by dowiedzieć się że jest zupełnie inny
Flonder wyślij mi na PW jakie gaźniki i kolektory posiadasz do kenta, może będę zainteresowany, najlepiej z jakimiś cenami chociaż przybliżonymi abym zbadał teren |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|