Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
30 Sty 2009, 21:16
kolektor rurowy <4-2-1> do ZETEC 1.8
Autor Wiadomość
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sty 2006, 00:21   kolektor rurowy <4-2-1> do ZETEC 1.8

hej

Nasz wybitny monter rst :) podrzucił mi pomysł adaptacji kolektora rurowgo z escorta rs2000 ...

poszperałem poszukaem i znalazłem za marne pieniadze...
problem polega w tym ze posiada on 2 sondy....
i tu jest pytanie jak go rozwiazac, czy sonda musi byc w fabrycznym miejscu, czu moze byc przesunieta "głebiej " w ukł. wydechowy???

_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 3 Sty 2006, 06:27   

jeśli sonda jest podgrzewana to może byś jak najdalej kolektora.....
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sty 2006, 07:02   

Podłacz tylko jedna sonde i pewnie też bedzie dobrze... no chyba że akurat ta para cylindrów gdzie bedzie sonda zacznie strasznie walić sprawe, to pociągnie za sobą reszte ;-) ale elektronika chyba się nie pokapuje że beda spaliny z 2 cylindrów a nie z 4... jej chyba wszystko jedno... a jak nie to wsadz sonce tuż za miejscem gdzie się ukląd łaczy w jedną rure...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 3 Sty 2006, 08:44   

widze że naraxie każdy myśli tak jak ja, nie zapomnij że bedziesz musiał przerobić szpilki w głowicy do podłączenia kolektora, (raczej),

jeszcze wymyśliłem zebyś poszukał na stronach angielskich gotowych kolektorów dedykowanych do Zeteca i sprawdził gdzie jakaś firma wpina sonde.

ja znalazłem coś takiego na fotce

_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sty 2006, 16:15   

No, czyli mialbym racje - na fotce co dałeś sonda jest wkręcona tak ze bada spaliny tylko z jednego cylindra - więc skoro masz kolektor co ma wkrecony 2 dondy - po jednej na każda parę, to jedną podłacz, a drugą zostaw niepodłączoną albo wykręc i wkręć zaślepke...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sty 2006, 20:10   

moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem było by podłaczyc sonde dalej w układzie w pojedynczej rurze...
bo odczyt z 1 lub 2 garow moze byc "niedokładny" tymbardziej ze auto jest zagazowane...
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 4 Sty 2006, 00:43   sonda w ZETKU

CZE :P

dla mnie sprawa jest jasna i ......raczej bym nie kombinasił..............masz ZETKA........oryginalnie jest zsądowany jedną sztuką która czyta z wszystkich cyl.........oczywiście tą sonde zostawiasz bo przeciez silnika nie zmieniasz tylko jego początek układu wylotowego :P ..........czyli innymi słowy ..zasada pracy i "okoliczności" sądy powinna być niezmienione...olej oryginalne punkty dla "bliźniaczek" , zaślep je....a dalej ..to już masz gotowca żeby podglądnąć :ok:

POZDRAWIAM ;-)
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2006, 06:59   

Problem w tym iz w zetecu sonda jest chyba zaraz za silnkiem, więc odsuwając ją od silnika juz zmieniasz jej warunki pracy... więc trzeba znaleść jakiś kompromis...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 4 Sty 2006, 07:04   

JoeMix napisał/a:
Problem w tym iz w zetecu sonda jest chyba zaraz za silnkiem, więc odsuwając ją od silnika juz zmieniasz jej warunki pracy... więc trzeba znaleść jakiś kompromis...

Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana wiec równie dobrze może być na samym końcu układu wydechowego. To ze ford umieścią ją powiedzmy na pocxzątku to wynikało to z tego zeby była dobrze zabezpieczona przed uszkodzeniami a nie ze względu na jej warunki pracy. Jeśli sonda byłaby nie podgrzewana to wtedy faktycznie ze względu na warunki pracy musiałaby być faktycznie jak najbliżej cylindrów....
_________________
 
 
 
adamuus
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2006, 07:21   

no tak tylko lokmen nie wiem czy kolega przewiduje miec tam katalizator bo jesli nie to rzeczywiscie jest to obojetne.
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 4 Sty 2006, 07:42   

raczej zakładam ze ze względu na osiągi i moc kata tam nie będzie - a jeśli bedzie to faktycznie musiałaby być sonda przed katem.....
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2006, 13:52   

Łokmen napisał/a:
Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana

Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 4 Sty 2006, 15:47   

JoeMix napisał/a:
Łokmen napisał/a:
Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana

Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...

...ale wytłumacz mi co ma alkomat do sondy? :-P
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Sty 2006, 18:33   

katalizatora rowniez nei bedzie... takze sprawa wydaje mi sie wyjasniona.... czas pokarze jak to wyjdzie w praktyce...

pozdrawiam
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2006, 22:25   

Darekmk3 napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Łokmen napisał/a:
Joe ocknij sie - sonda ma swą grzałkę i jest podgrzewana

Kazdy czujnik tego typu ma grzałkę,,, czujnik dymu też i czujnik alkoholu też - dlatego zanim dmuchniesz a alkotest trzeba poczekać aż sięc czujnik rozgrzeje...

...ale wytłumacz mi co ma alkomat do sondy? :-P

Nic, przeczytaj dokłądnie kawałek posta który zacytowałem i bedziesz wiedział, kazano mnie się ocknąc bo sonda ma swoją grzałke i jest podgrzewana, więc twierdze że to zadna rewalecja i na takeije zasadzie do działa ze musi być podgrzane do wysokiej temperatury i temperatura ta musi byc utrzymana aby to działało, i grzłąka nie jest po to zeby sonda mogła nyć dalej czy blizej od silnika... Skoro ktoś gdzieś zrobił tak ze wstawił sonde któa zalicza tylko jeden cylinder i to mu dobrze chodziło, to skoro kolega ma kolektró który ma 2 sondy, to niech nie kombinuje tylko podłaczy jedną a druką zaslepi i też pewnie bedzie gut...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 5 Sty 2006, 01:03   sonda

HEJ :P

czyli Daras będzie pewno pierwszy w klubie który sprawdzi zasadność zamontowania tego dziadostwa w danym miejscu.....

.....taaaaak warto tutaj zaglądać :yes: - za niedługi czas góral bedzie miał gotowca :lol: hehe ..bo RS-owski kolektor już w garażu :ok:

POZDRAWIAM ;-)
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Sty 2006, 17:10   Re: sonda

piotr-RKRmann napisał/a:
HEJ :P

czyli Daras będzie pewno pierwszy w klubie który sprawdzi zasadność zamontowania tego dziadostwa w danym miejscu.....

.....taaaaak warto tutaj zaglądać :yes: - za niedługi czas góral bedzie miał gotowca :lol: hehe ..bo RS-owski kolektor już w garażu :ok:

POZDRAWIAM ;-)


mam taka nadzieje :) poki co ktos juz mi go zawinął z przed nosa....

Piotrek porownywałes juz kompy ten z rs i 1.8 wtyke maja taka sama??
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 6 Sty 2006, 01:48   Re: sonda

Daras84 napisał/a:


Piotrek porownywałes juz kompy ten z rs i 1.8 wtyke maja taka sama??


.... :D siuuuuuuuuuure :ok: jest OK bo takie samo zapięcie...ale wszystko wyjdzie w praniu ..jak przełoże silniki i pozmieniam pare klamotów przy ZETETCu to go sprawdze " na chama " :-) hehe..jakiś wykres będzie........jeśli nie będzie za ciekawie..........zmapuje oryginalny z wersi 105 KM .......a co , w końcu może na coś sie komuś przyda ten mój stracony czas :lol:

POZDRAWIAM ;-) ...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą :yes: ....już widze minę JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach " ........ " :hahaha:
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Sty 2006, 10:27   Re: sonda

piotr-RKRmann napisał/a:
...coś mi sie widzi że Grupa Zetec to raczej nie będzie tylko slogan .......zalatuje jakąś bliższą współpracą :yes: ....już widze minę JOE ..." zaraz będą marudzili żeby w technicznym zrobic zakładke pt . " Dużo, prawie wszystko o Zetykaczach " ........ " :hahaha:


Dobrze że mam 2,0 16v zetec w garażu :hahaha: :hahaha:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 6 Sty 2006, 15:12   

hmmm a 2,0 16V oplowskie też sie liczy :?: 8)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.