| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
		| Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006,  10:03
 | Silnik : wysokie spalanie , przyczyny |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lis 2005,  23:55   Silnik : wysokie spalanie , przyczyny | 
 |  
               | 
 |  
               | Poniższy tekst ma zastosowanie do silników zasilanych gaźnikiem gdyż w układach wtryskowych ilością podawanego poliwa steruje elektronika a nie fizyka... 
 Jeśli zauważasz fakt iż od odtatniech 2-3 tankowań auto pali więcej... to rozejrzyj się za przyczyną:
 
 1. Automatyczne ssanie - nadchodzi okres zimowy, temperatury spadają, co powoduje iż silnik dłużej się nagrzewa, a urządzenie rozruchowe pozostaje dłuzej włączone - sprawdz dokłądnie jego działanie by się nie okazało że połwę trasy z powodu przycinanaia się przepustnicy silnik jest zasilany mieszanką przeznaczoną do rozruchu...
 
 2. Wstępne podgrzewanie zasysanego powietrza - już od około 10 stopni termastat na dolocie przełacza zasilanie silnika ciepłym powietrzem z nad kolektora wylotowego - taka sytuacja powinna występowac tylko na biegu jałowym, przy prędkości powużej 2tyś silnik powinien być już zasilnay tylko zimnym powietrzem z przed auta - sprawdz działanie przepony termostu i ukladu zterującego przełaczniam zasysanego powietrza...
 
 3. Filtr powietrza - wilgoć w poetrzu sprawia iż filtr zaczyna stawiać coraz większe opory dla zasysanego powietrza co powoduje iż silnik bedziej zasysa paliwo - wymień wkład filtra na nowy...
 
 4. Przewody zapłonowe - poświęć się i ić do auta póżnym wieczorem około 22-23 kiedy na dworze jest wilgotno (jak rosa bedzie na aucie to już dobrze jest) ważne jest aby komora silnika była w nieoświetlonym miejscu - ma być ciemno - uruchom silnik i pozostaw na biegu jałowym... otwórz maskę w zajrzyj w ciemnośc - kakiekolwiek niebieskie iskierki, mrożenie, czy inne rozbłyski świadczą o przebiciach na przewodach VN które nalezy wynienić gdyż moga one utrudniać rozruch silnika a napewno osłabiają iskrę na swiecach...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 12 Kwi 2009,  20:16, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |