| Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008,  20:17
 | światła | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | spider009 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2005,  07:55   światła | 
 |  
               | 
 |  
               | witam mam problem jak zdejme noge z gazu to swiatła zaczynaja mi przygasac  (robia sie ciemniejsze) jaka moze byc tego przyczyna? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2005,  08:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | jest to generalnie stan normalny w miare . Pod warunkiem ze świeca pełna moca przy 800-1000 obrotów na min . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2005,  11:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | masz pewnie padniety akumulator albo obroty za niskie mozliwe ze ci sie slizga pasek od alternatora sprawdz go   |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spider009 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2005,  12:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | jest to generalnie stan normalny w miare . Pod warunkiem ze świeca pełna moca przy 800-1000 obrotów na min . | 
 obroty mam  ustawione tak na 1000-1100 i wlasnie na takich obrotach tak sie dzieje a do kolegi nizej pasek musze sprawdzic  a akumulator z rana kreci wiec chyba nie jest zle
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | edit [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2005,  17:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Po mojemu jesli swiatla reaguja na obroty, to masz jak nic trzasniety regulator napiecia przy alternatorze. Mialem cos takiego kiedys w Omedze. Cholernie irytujaca sprawa. No a na dodatek mozna niezle rozwalic akumulator. 
 edit
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2005,  23:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak padaja szczotki to zazwyczaj jest efekt ze światła zaczynaja migać .tzn na wolnych obrotach jest ciemniej jaśniej ciemniej jaśniej . Hm ale co ci szkodzi wydłubać regulator to tylko 2 śrubki . HM co do paska to dobry trop i tu bravo dla przedmówcy . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | edit [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2005,  01:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | z uporem maniaka stawiam na regulator napiecia! Gdyby byl to pasek, to bylyby i inne objawy np. swist lub gwizd, klopoty z chlodzeniem silnika itp (chyba nie ma wiecej
  ) Sprawdz regulator - sporadycznie upieram sie z takim maniactwem, ale jestem tego pewien
 
 
   
 edit
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2005,  08:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ja stawiam żebyś wzioł miernik napięcia i zmierzył napięcie na akumulatorze jak silnik stoi i jak pracuje na wolnych i na podwyższonych, bo się może okazać że jak stoi bedzie 12V, na wolnych bedzie 13V a na podwyższonych 14,4V... i wtedy bedzie padniety / rozładowany akumulator... sprawdz te 3 napięcia bedziemy gadać dalej... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spider009 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2005,  12:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | edit napisał/a: |  	  | z uporem maniaka stawiam na regulator napiecia! Gdyby byl to pasek, to bylyby i inne objawy np. swist lub gwizd, klopoty z chlodzeniem silnika itp (chyba nie ma wiecej
  ) Sprawdz regulator - sporadycznie upieram sie z takim maniactwem, ale jestem tego pewien
 
 
   
 edit
 | 
 a powiedz mi gdzie mozna znalezc regulator napiecia? i jak go mozna sprawdzic
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | counterpart [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2005,  12:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym raczej nie stawiał na akumulator. Właśnie wczoraj przez swoją głupotę kompletnie go rozładowałem (a akumulator mam już do bani) i byłem zmuszony odpalać samochód na pych, lecz nawet na całkowicie wyładowanym akusiu moje światełka w ogóle nie przygasały. Stawiam na regulator napięcia 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | edit [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2005,  13:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | gdzie jest regulator, to juz troche gorzej ... Fieste mam od 3 dni ... ale przewaznie montowany jest on bezposrednio na alternatorze ... sprawdze pozniej i pstrykne zdjecie Jak sprawdzic? najprosciej sprawdzic miernikiem na akumulatorze napiecie  - oczywiscie dodajac i ujmujac gazu - jesli trzyma ok 14 V, to jest ok, jesli plywa to padl regulator
 zdjecie regulatora pozniej
   
 edit
 
 [ Dodano: Nie Paź 16, 2005 13:17 ]
 Teraz zwiatpilem co do napiecia jakie powinien wskazywac miernik - w posicie wyzej pojawilo sie 12 V - Z tego co pamietam, to gdy mialem ten problem i mechanik sprawdzal napiecie, to mialem ok 14 V - i to by mi na logige podchodzilo - zeby doladowac dobrze baterie, trzeba ja potraktowac delikatnie wyzszym napieciem (straty i takie tam elektryczne sprawy)
 Takze mysle, ze miernik pokazuje ok 14, ale nie mam jak sprawdzic, bo nie mam miernika
 
 a to jest zdjecie - kable dochodza pod obudowe (czerwony prostokat) - mysle, ze wlasnie tam przykrecony jest regulator napiecia - wystarczy odkrecic
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2005,  19:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zostaw w spokoju ten regulator boi tak go nie sprawdzisz... hehehe, podaj te 3 napięcia o których pisałem i bedzie wiadomo... 
 
  	  | Cytat: |  	  | Ja bym raczej nie stawiał na akumulator. Właśnie wczoraj przez swoją głupotę kompletnie go rozładowałem (a akumulator mam już do bani) i byłem zmuszony odpalać samochód na pych, lecz nawet na całkowicie wyładowanym akusiu moje światełka w ogóle nie przygasały. | 
 Brawo, wiesz na jakiej zasadzie działą regulator napięcia i ukłąd ładowania akumulatora? Jeśli miałeś padnięty akumulator to normalne że światała nie przygasały bo regulator dawał fil mocy z alternatora i trzy,mał napięcie - problem pojawia się jak akumulator jest uszkopdzony a nie rozładowany - wtedy regulator wariuje gdyż np. akumulator daje proprawne napiecie ale nie przyjmuje prądu łądowania... np. w  wyniku zwarcia w celi czy czegos innego... a nie zwykłego rozładowania...
 
  	  | Cytat: |  	  | Teraz zwiatpilem co do napiecia jakie powinien wskazywac miernik - w posicie wyzej pojawilo sie 12 V - Z tego co pamietam, to gdy mialem ten problem i mechanik sprawdzal napiecie, to mialem ok 14 V - i to by mi na logige podchodzilo - zeby doladowac dobrze baterie, trzeba ja potraktowac delikatnie wyzszym napieciem | 
 To prxzeczytaj to raz jeszcze to może twoje zwątpienie się rozwieje...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomeka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 49
 Dołączył: 29 Wrz 2005
 Posty: 48
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2005,  20:25 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | ale nie mam jak sprawdzic, bo nie mam miernika | 
 
 tani miernik cyfrowy mozna kupic za 15 zl i napiecie bedzie mierzyl proponuje kupic kiedys sie jeszcze na pewno przyda (np omomierz do przedzwonienia kabli itp.)
 a poza tym przy wielu przypadkach zaczyna sie mierzyc od napiecia na akumulatorze
 
 pozdrawiam
 Tomek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spider009 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2005,  08:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeszcze dzis postaram sie sprawdzic te trzy napiecia i wam podac 
 [ Dodano: Pon Paź 17, 2005 13:33 ]
 
  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | A ja stawiam żebyś wzioł miernik napięcia i zmierzył napięcie na akumulatorze jak silnik stoi i jak pracuje na wolnych i na podwyższonych, bo się może okazać że jak stoi bedzie 12V, na wolnych bedzie 13V a na podwyższonych 14,4V... i wtedy bedzie padniety / rozładowany akumulator... sprawdz te 3 napięcia bedziemy gadać dalej... | 
 sprawdzilem napiecia a wie to bedzie tak
 na wył silniku 11,9v
 na wolnych obr13,5v
 na wyzszych 2000-2500 13,5v
 \i co to moze byc?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2005,  15:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Naładuj akumulator tak żeby na wyłączonym silniku było ponad 12,5 V bo 11,9 to trochę mało... i pomierz jeszcze raz,,, narazie wiamy ze akumulator nie jest naładowany jak trzeba i że regulator trzyma stałe napięcie (jest co prawda trochę niskie ale moze być to wina akusa, albo np. szczotek) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomeka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 49
 Dołączył: 29 Wrz 2005
 Posty: 48
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2005,  16:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to na prostownik z nim ... ale jest mala szansa ze pada akus. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spider009 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2005,  17:30 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Naładuj akumulator tak żeby na wyłączonym silniku było ponad 12,5 V bo 11,9 to trochę mało... i pomierz jeszcze raz,,, narazie wiamy ze akumulator nie jest naładowany jak trzeba i że regulator trzyma stałe napięcie (jest co prawda trochę niskie ale moze być to wina akusa, albo np. szczotek) | 
 \czyli dobrze by bylo takze wymienic szczotki na alternatorze?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2005,  19:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Szczotki na alternatorze = regulator napięcia bo to jeden i ten sam element i zazywczaj szczotek w regulatorze nie da sie wymienić... kończące się szczotki zazwyczaj owocują pulsowaniem napięcia tak jak pisał dioda, ale moze być np. że komutator na alternatorze sie starł, i np. szczotki nia pracują całą powieszchnią a jedynie wąskim paskiem... jak chcesz to mozesz wyjąc regulator i zobaczyć - trzeba wejśc pod auto, jest przykręcony na 2 śruby (w przypadku Bosha) z poku alternatorsa (z tej drugirej strony jak jest smigło) i cobzczyć jak sie wytarły i ile wysjają i jak pracują - warto też sprawdzis stan przewodó i wtyczki na alternatorze i rozruszniku.... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spider009 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2005,  05:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | .......cobzczyć jak sie wytarły i ile wysjają i jak pracują - warto też sprawdzis stan przewodó i wtyczki na alternatorze i rozruszniku....[/quote] z rozrusznikiempowinno byc wszystko oki bo okolo dwa tygodnie temu wymienialem sobie szczotkotrzymacz (53zł) i wtedy izolowalem wszystkie przewody na rozruszniku
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2005,  05:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | To dobrze wspomniałem o rozruszniku bo w nowszych fiestach przewody z alternatora na akumulator idą właśnie przez rozrusznik... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |