Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: bezpieczniki, bledy, faq, komputer, mk5, odczytanie bledow, przekazniki

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 11:40
[MK5] Kwestie elektryczne
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:06   

bo Cie zle zrozumialem, tez bede mial, taka bankowo



_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
11kuba11 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 40
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 128
Skąd: Legnica/Lubin
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:21   

no i :gitarzysta:
dzięki
_________________

 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:23   

zeby mi to bylo ostatni raz ozor , daj znac jak juz zepsujesz wszystko czy bedzie :gitara:
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
11kuba11 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 40
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 128
Skąd: Legnica/Lubin
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:35   

no to teraz pytanie za 100 pkt..bo mój humanistyczny rozum nie zawszy za tym nadąza..wdług schematu który mi przesłałeś są dwa bezpieczniki odpowiedziałne za układ chłodzenia silnika (51 i 52) i przekaźnik k46-którego z resztą nie mam..jakie jest prawdopodobieństwo ze brak przekaźnika i bezpiecznika 52 wpływa na niedziałający wentylator chłodnicy?
pewnie bez elektryka i tak się nie obejdzie ale wole najpierw wykluczyć sprawę bezpieczników..
pozdr
_________________

 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:39   

wytez humanistyczny rozum i odnajdz k45
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
11kuba11 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 40
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 128
Skąd: Legnica/Lubin
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:40   

a tak poza tym jakbys dorzucił schemat dla skrzynki z kabiny to tez się na pewno kiedys przyda :-P

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 18:41 ]
heh..racja :ups:
_________________

 
 
 
Reader 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Błonie
Wysłany: 15 Wrz 2010, 15:50   

Witam

Poszukuję informacji na temat modułu centralnego zamka / alarmu 96 FG 15K600 FA

Moduł znajduje się z przodu z prawej strony w nogach pasażera.

Dochodzą do niego dwie wtyczki, które roboczo nazwałem sobie:

Prądowa:



Na chwilę obecną rozpoznałem:
P1 - masa
P2 - +12V po stacyjce (2)
P3 - +12V stałe
P5 - +12V zamykające CZ
P6 - +12V otwierające CZ
P7 - ??
P9 - +12V czasowo 2-3s otwierające bagażnik

Sygnałowa:


S1 - ?
S2 - ?
S3 - +5V zasilanie czujnika IFR
S10 - masa gdy klucz w drzwiach kierowcy w pozycji O
S11 - masa gdy klucz w drzwiach kierowcy w pozycji Z
S13 - masa gdy klucz w drzwiach pasażera w pozycji O
S14 - masa gdy klucz w drzwiach pasażera w pozycji Z
S15 - ?
S16 - sygnał z czujnika IFR
S17 - ?
S18 - masa czujnika IFR
S20 - ??
S22 - masa po naciśnięciu przycisku otwierania bagażnika

Mam pytanie czy sygnały S10-S14 służą jedynie do wykonania przez moduł podwójnego ryglowania, czy również do "wspomagania" sterowania CZ ?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
zaan
[Usunięty]

Wysłany: 20 Wrz 2010, 23:00   

RAV4 napisał/a:
Witam..Właśnie sie zarejestrowałem:)tak sobie czytam o tych elektrycznych sprawach i postanowiłem cos wrzucić..Mam fiestkę 1.25 16 V ZETEC 99' (Ambiente) Kupiłem ją(właściwie to brat ją kupił ale teraz jest w moich zwinnych łapkach;P)w 2002 w komisie(auto miało wtedy 42k teraz jest 72k)i od samego poczatku tuż po przekreceniu kluczyka i odpaleniu nie fungują wskaźniki na desce:( tzn. nie działaja przez pierwsze 15 sek. bo potem wszystko startuje:)Cos mi mówi że chyba geniusze z komisu bawili sie w tuning tej zabaweczki i z deczka im nie poszło(przy okazji też"naprawili zegar"i terz np.zeby ustawić godz.albo zmienic czas na letni trzeba isć do garazu przed półnącą, odłączyc aku.i punkt 00:00 wł.go z powrotem:)W serwisie forda mówią ze te pózno startujące wskażniki to pryszcz i że nie warto w sumie się tym zajmować(wg.nich"NA PEWNO"klej lub cos innego dostało sie na styki i temu wszystko działa z takim opóźnieniem:)Po tym"krótkim"wstępie pytanko: miał ktoś coś podobnego z fiestką albo może słyszał o czymś takim lub wie co jest"temu misiu"?? Warto sie w tym"grzebać"skoro tyle lat wszystko funguje b.z(denerwujący jest tylko ten zegar, a właściwie brak jego podświetlenia nocą a le w serwisie chce ponad 500 PLN za nju łan zegarek wraz z robocizna wiec nie dam im chyba na razie zarobić:)??



witam, dawno mnie tutaj nie było, zapomniałem nawet swojego starego loginu więc nadają z utworzonego na chybcika konta. Miałem dokładnie to samo, dość długo przeczesywałem forum za rozwiazaniem problemu a sprawa z zegarami wyjaśniła mi sie dzisiaj bardzo przypadkowo. Kolega RAV4 wspomniał w którymś z kolejnych postów, że w danym egzemplarzu była jakas historia z radiem, które wyszło przez zbita szybkę :) . U mnie przypadkiem też historia "radiowa" wygladął podobnie (tzn u poprzedniego właściciela od którego kupiłem samochód), potem zostało założone jakieś przypadkowe radyjko. W miejsce zdewastowanej kostki fordowskiej została założona kostka ISO. Ale...... no i tutaj dziwna sprawa, co ma radio do wiatraka, wróć - do zegarów i zegarka. Otórz ma - w oryginalnej instalacji w kostce fordowskiej jest kilka dodatkowyc przewodów z różnymi dziwnymi prądami. Jest tam taki cienki pomarańczowo czarny przewód, do którego musi wracać prąd. Od razu nam się podświetla zegarek (to zwróciło moją uwagę jak szukałem masy w przewodach) no i da się go nastawić. Od razu spróbowałem włączyc zapłon - uwaga - zegary działają od razu. To tyle tak na gorąco, jutro skladam wszystko do kupy, dzieki szwagrowi mam oryginalne radyjko i oryginalna kostkę do instalacji fordowskiej, podpinam po Bożemu i zobaczymy jak to funguje. porobięę zdjęcie, opisze dokładnie co i jak było.

PS - co to za nie podpięta szara złączka po lewej w tej wnęce do której wkładamy radio? może ktoś wie? - jutro zapodam fotę i wskażę to co mnie zastanawia.
 
 
Resiu
[Usunięty]

Wysłany: 15 Sty 2011, 00:44   

Witam posiadam fieste mk5 1,8l TDdi Endura-DI 2002 rok. Mam problem z bezpiecznikiem
o nr 32 i wartości 60 A w skrzynce pod maską z tego co wyczytałem jest on odpowiedzialny za układ sterowania pracy silnika, dmuchawę, pompę paliwa,świece żarowe co jakiś czas wywala go podczas jazdy i powoduje efekty podobne do wyładowanie akumulatora co na początku podejrzewałem dopiero po jakimś czasie wpadłem że to ten bezpiecznik dodam ze mam urwaną jedną świece żarową w sumie od jej urwania zaczęły się takie jaja ,ale nie wiem czy może mieć ona coś wspólnego z wywalaniem tego bezpiecznika. Może ktoś miał podobny problem i wie co to może być???/
 
 
ff1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 5 Mar 2011, 09:25   

Witam! podepnę się do tematu licznika fiesty mk5 2001 r silnik 1.25, mam pytanko, kilka razy gdy były wysokie mrozy przy odpalaniu wszystkie wskazówki (obrotka,prędkościomierza, paliwa i temp.)wychyliły się max na ok.sekundę, komputer test przeprowadza?z góry dziękuję za odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez bidżej 5 Mar 2011, 09:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Mar 2011, 09:30   

ff1980, to znaczy, że masz niedoładowany albo zdechły akumulator. coś, co w sportowych samochodach jest celowe i nazywa się bodajże dial-test (albo coś w ten deseń), w fiestach MK4 na elektronicznych zegarach i MK5 oznacza niedostatek prądu (w ostatnich esiokach pewnie też) :(
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2011, 10:00   

ff1980, normalka mam tak już trzecią zimę i nawet aku nie doładowuję.
A wygląda to tak http://www.youtube.com/watch?v=2E8f0hIlrZg
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Mar 2011, 17:58   

Ja raz spojrzałem na termometr, wskazywał -19°C, a wskazówki mi nie latały po desce :F To nie do końca jest normalne, zwłaszcza jak auto normalnie odpala :F
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2011, 21:16   

Pufcio, ale jaki Ty masz akumulator :) Pewnie STARA mógłbyś nim odpalać :hahaha:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Mar 2011, 21:25   

Taa :P Weź tylko pod uwagę to, że takim "kle kle" dużo ciężej zakręcić, a każdy akumulator traci (teoretycznie) tyle samo % energii w czasie przy ujemnych temperaturach. Ty stracisz 50% i nie ruszysz, i ja stracę 50% i nie ruszę. Fizyka lubi równouprawnienie ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2011, 21:31   

Pufcio, jak Cię kocham za twoje wypowiedzi, zawsze musi coś dopowiedzieć :-)
Skoro Tobie wskazówki nie ruszają się przy starcie to chyba wystarczający dowód, że Twój aku ma sporo większy zapas prądu ?
Druga sprawa to Twój "traktor" myślę że kręci się tak samo trudno jak moja benzyna albo porównywalnie z tą różnicą że Ty musi nagrzać świeczki a ja nie. I właśnie po to masz większe aku :-)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Mar 2011, 22:15   

MARIUSZ.B - bo ja nie trawię niedopowiedzeń i na wpół zamkniętych kwestii :P

Co do "zapasu prądu" - miałem jedną sytuację, kiedy wskazówki zaczęły mi "latać" (chwilę przed tym zaczęła się palić kontrolka poduszek) - tyle, że wtedy spadł mi pasek osprzętu i kompletnie nie miałem ładowania. Po tym jak wskazówki zaczęły świrować, zdążyłem przejechać może z 1-2 km. Auto zwyczajnie umarło. Kontrolka świec po włączeniu zapłonu ani nie mrugnęła, nadmuch nie chciał zbytnio działać, radio umarło. Energii wystarczyło jedynie na włączenie "awaryjnych" (to i tak cud, bo one przecież impulsowo pobierają 7A prądu!). Tak czy owak - gdybym zgasił auto, kiedy kontrolka poduch się zapaliła, to już bym go nie odpalił, bo akumulator był praktycznie "pusty".

A jeśli mowa o odpalaniu... oj tu się nie zgodzę. Gdybyś spróbował diesla odpalić z akumulatora 40Ah z benzyniaka, to jest spora szansa, że by Ci się nie udało (a w zimie to już w ogóle zapomnij). Przede wszystkim kompresja. W benzyniaku liczmy te 10:1. W dieslu >30:1. Benzyniakowi lata jaka jest temperatura, bo zapłon jest wymuszany iskrą. W dieslu - wiadomo. Większy skok tłoka (od 1.6 niewiele, ale jednak), cięższe koło zamachowe... pewnie dałoby się jeszcze coś wymienić :) A rozrusznik też nie może być 3x większy niż do benzyny :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2011, 22:54   

Pufcio, niech Ci będzie :yes:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 39
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 5 Mar 2011, 23:11   

JA mam aku, z którym wyjechała z fabryki (przyszłej zimy już chyba nie przeżyje) i nic mi nie lata...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
ff1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 6 Mar 2011, 12:46   

dzięki za odpowiedź, zgadza się, mam aku nie najlepszej jakości i też brałem to pod uwagę...stało się to właśnie tej zimy, zwykłe niedopatzrenie i cały elektrolit...wyparował...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Poradnik - elektryczne otwieranie bagażnika w mk5
Puff Elektryka 43 14 Cze 2012, 16:41
JoeMix
Brak nowych postów [MK5] elektryczne szyby
Lisek1100 Elektryka 1 4 Lut 2013, 22:30
Puff
Brak nowych postów Lusterka elektryczne mk5
modell1 Kupię 0 14 Maj 2018, 22:52
modell1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.