Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:40 |
[MK5] Kwestie elektryczne |
Autor |
Wiadomość |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:06
|
|
|
bo Cie zle zrozumialem, tez bede mial, taka bankowo
 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
11kuba11

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 40 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 128 Skąd: Legnica/Lubin
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:21
|
|
|
no i
dzięki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:23
|
|
|
zeby mi to bylo ostatni raz , daj znac jak juz zepsujesz wszystko czy bedzie :gitara: |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
11kuba11

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 40 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 128 Skąd: Legnica/Lubin
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:35
|
|
|
no to teraz pytanie za 100 pkt..bo mój humanistyczny rozum nie zawszy za tym nadąza..wdług schematu który mi przesłałeś są dwa bezpieczniki odpowiedziałne za układ chłodzenia silnika (51 i 52) i przekaźnik k46-którego z resztą nie mam..jakie jest prawdopodobieństwo ze brak przekaźnika i bezpiecznika 52 wpływa na niedziałający wentylator chłodnicy?
pewnie bez elektryka i tak się nie obejdzie ale wole najpierw wykluczyć sprawę bezpieczników..
pozdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:39
|
|
|
wytez humanistyczny rozum i odnajdz k45 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
11kuba11

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 40 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 128 Skąd: Legnica/Lubin
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 18:40
|
|
|
a tak poza tym jakbys dorzucił schemat dla skrzynki z kabiny to tez się na pewno kiedys przyda
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 18:41 ]
heh..racja |
_________________
 |
|
|
|
 |
Reader
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 5 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 15:50
|
|
|
Witam
Poszukuję informacji na temat modułu centralnego zamka / alarmu 96 FG 15K600 FA
Moduł znajduje się z przodu z prawej strony w nogach pasażera.
Dochodzą do niego dwie wtyczki, które roboczo nazwałem sobie:
Prądowa:
Na chwilę obecną rozpoznałem:
P1 - masa
P2 - +12V po stacyjce (2)
P3 - +12V stałe
P5 - +12V zamykające CZ
P6 - +12V otwierające CZ
P7 - ??
P9 - +12V czasowo 2-3s otwierające bagażnik
Sygnałowa:

S1 - ?
S2 - ?
S3 - +5V zasilanie czujnika IFR
S10 - masa gdy klucz w drzwiach kierowcy w pozycji O
S11 - masa gdy klucz w drzwiach kierowcy w pozycji Z
S13 - masa gdy klucz w drzwiach pasażera w pozycji O
S14 - masa gdy klucz w drzwiach pasażera w pozycji Z
S15 - ?
S16 - sygnał z czujnika IFR
S17 - ?
S18 - masa czujnika IFR
S20 - ??
S22 - masa po naciśnięciu przycisku otwierania bagażnika
Mam pytanie czy sygnały S10-S14 służą jedynie do wykonania przez moduł podwójnego ryglowania, czy również do "wspomagania" sterowania CZ ? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
 |
zaan [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 23:00
|
|
|
RAV4 napisał/a: | Witam..Właśnie sie zarejestrowałem:)tak sobie czytam o tych elektrycznych sprawach i postanowiłem cos wrzucić..Mam fiestkę 1.25 16 V ZETEC 99' (Ambiente) Kupiłem ją(właściwie to brat ją kupił ale teraz jest w moich zwinnych łapkach;P)w 2002 w komisie(auto miało wtedy 42k teraz jest 72k)i od samego poczatku tuż po przekreceniu kluczyka i odpaleniu nie fungują wskaźniki na desce:( tzn. nie działaja przez pierwsze 15 sek. bo potem wszystko startuje:)Cos mi mówi że chyba geniusze z komisu bawili sie w tuning tej zabaweczki i z deczka im nie poszło(przy okazji też"naprawili zegar"i terz np.zeby ustawić godz.albo zmienic czas na letni trzeba isć do garazu przed półnącą, odłączyc aku.i punkt 00:00 wł.go z powrotem:)W serwisie forda mówią ze te pózno startujące wskażniki to pryszcz i że nie warto w sumie się tym zajmować(wg.nich"NA PEWNO"klej lub cos innego dostało sie na styki i temu wszystko działa z takim opóźnieniem:)Po tym"krótkim"wstępie pytanko: miał ktoś coś podobnego z fiestką albo może słyszał o czymś takim lub wie co jest"temu misiu"?? Warto sie w tym"grzebać"skoro tyle lat wszystko funguje b.z(denerwujący jest tylko ten zegar, a właściwie brak jego podświetlenia nocą a le w serwisie chce ponad 500 PLN za nju łan zegarek wraz z robocizna wiec nie dam im chyba na razie zarobić:)?? |
witam, dawno mnie tutaj nie było, zapomniałem nawet swojego starego loginu więc nadają z utworzonego na chybcika konta. Miałem dokładnie to samo, dość długo przeczesywałem forum za rozwiazaniem problemu a sprawa z zegarami wyjaśniła mi sie dzisiaj bardzo przypadkowo. Kolega RAV4 wspomniał w którymś z kolejnych postów, że w danym egzemplarzu była jakas historia z radiem, które wyszło przez zbita szybkę . U mnie przypadkiem też historia "radiowa" wygladął podobnie (tzn u poprzedniego właściciela od którego kupiłem samochód), potem zostało założone jakieś przypadkowe radyjko. W miejsce zdewastowanej kostki fordowskiej została założona kostka ISO. Ale...... no i tutaj dziwna sprawa, co ma radio do wiatraka, wróć - do zegarów i zegarka. Otórz ma - w oryginalnej instalacji w kostce fordowskiej jest kilka dodatkowyc przewodów z różnymi dziwnymi prądami. Jest tam taki cienki pomarańczowo czarny przewód, do którego musi wracać prąd. Od razu nam się podświetla zegarek (to zwróciło moją uwagę jak szukałem masy w przewodach) no i da się go nastawić. Od razu spróbowałem włączyc zapłon - uwaga - zegary działają od razu. To tyle tak na gorąco, jutro skladam wszystko do kupy, dzieki szwagrowi mam oryginalne radyjko i oryginalna kostkę do instalacji fordowskiej, podpinam po Bożemu i zobaczymy jak to funguje. porobięę zdjęcie, opisze dokładnie co i jak było.
PS - co to za nie podpięta szara złączka po lewej w tej wnęce do której wkładamy radio? może ktoś wie? - jutro zapodam fotę i wskażę to co mnie zastanawia. |
|
|
|
 |
Resiu [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 00:44
|
|
|
Witam posiadam fieste mk5 1,8l TDdi Endura-DI 2002 rok. Mam problem z bezpiecznikiem
o nr 32 i wartości 60 A w skrzynce pod maską z tego co wyczytałem jest on odpowiedzialny za układ sterowania pracy silnika, dmuchawę, pompę paliwa,świece żarowe co jakiś czas wywala go podczas jazdy i powoduje efekty podobne do wyładowanie akumulatora co na początku podejrzewałem dopiero po jakimś czasie wpadłem że to ten bezpiecznik dodam ze mam urwaną jedną świece żarową w sumie od jej urwania zaczęły się takie jaja ,ale nie wiem czy może mieć ona coś wspólnego z wywalaniem tego bezpiecznika. Może ktoś miał podobny problem i wie co to może być???/ |
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 09:25
|
|
|
Witam! podepnę się do tematu licznika fiesty mk5 2001 r silnik 1.25, mam pytanko, kilka razy gdy były wysokie mrozy przy odpalaniu wszystkie wskazówki (obrotka,prędkościomierza, paliwa i temp.)wychyliły się max na ok.sekundę, komputer test przeprowadza?z góry dziękuję za odpowiedź |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 5 Mar 2011, 09:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 09:30
|
|
|
ff1980, to znaczy, że masz niedoładowany albo zdechły akumulator. coś, co w sportowych samochodach jest celowe i nazywa się bodajże dial-test (albo coś w ten deseń), w fiestach MK4 na elektronicznych zegarach i MK5 oznacza niedostatek prądu (w ostatnich esiokach pewnie też) :( |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 17:58
|
|
|
Ja raz spojrzałem na termometr, wskazywał -19°C, a wskazówki mi nie latały po desce :F To nie do końca jest normalne, zwłaszcza jak auto normalnie odpala :F |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 21:16
|
|
|
Pufcio, ale jaki Ty masz akumulator Pewnie STARA mógłbyś nim odpalać |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 21:25
|
|
|
Taa Weź tylko pod uwagę to, że takim "kle kle" dużo ciężej zakręcić, a każdy akumulator traci (teoretycznie) tyle samo % energii w czasie przy ujemnych temperaturach. Ty stracisz 50% i nie ruszysz, i ja stracę 50% i nie ruszę. Fizyka lubi równouprawnienie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 21:31
|
|
|
Pufcio, jak Cię kocham za twoje wypowiedzi, zawsze musi coś dopowiedzieć
Skoro Tobie wskazówki nie ruszają się przy starcie to chyba wystarczający dowód, że Twój aku ma sporo większy zapas prądu ?
Druga sprawa to Twój "traktor" myślę że kręci się tak samo trudno jak moja benzyna albo porównywalnie z tą różnicą że Ty musi nagrzać świeczki a ja nie. I właśnie po to masz większe aku |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 22:15
|
|
|
MARIUSZ.B - bo ja nie trawię niedopowiedzeń i na wpół zamkniętych kwestii
Co do "zapasu prądu" - miałem jedną sytuację, kiedy wskazówki zaczęły mi "latać" (chwilę przed tym zaczęła się palić kontrolka poduszek) - tyle, że wtedy spadł mi pasek osprzętu i kompletnie nie miałem ładowania. Po tym jak wskazówki zaczęły świrować, zdążyłem przejechać może z 1-2 km. Auto zwyczajnie umarło. Kontrolka świec po włączeniu zapłonu ani nie mrugnęła, nadmuch nie chciał zbytnio działać, radio umarło. Energii wystarczyło jedynie na włączenie "awaryjnych" (to i tak cud, bo one przecież impulsowo pobierają 7A prądu!). Tak czy owak - gdybym zgasił auto, kiedy kontrolka poduch się zapaliła, to już bym go nie odpalił, bo akumulator był praktycznie "pusty".
A jeśli mowa o odpalaniu... oj tu się nie zgodzę. Gdybyś spróbował diesla odpalić z akumulatora 40Ah z benzyniaka, to jest spora szansa, że by Ci się nie udało (a w zimie to już w ogóle zapomnij). Przede wszystkim kompresja. W benzyniaku liczmy te 10:1. W dieslu >30:1. Benzyniakowi lata jaka jest temperatura, bo zapłon jest wymuszany iskrą. W dieslu - wiadomo. Większy skok tłoka (od 1.6 niewiele, ale jednak), cięższe koło zamachowe... pewnie dałoby się jeszcze coś wymienić A rozrusznik też nie może być 3x większy niż do benzyny |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 22:54
|
|
|
Pufcio, niech Ci będzie |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 39 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 6 Mar 2011, 12:46
|
|
|
dzięki za odpowiedź, zgadza się, mam aku nie najlepszej jakości i też brałem to pod uwagę...stało się to właśnie tej zimy, zwykłe niedopatzrenie i cały elektrolit...wyparował... |
|
|
|
 |
|