Przesunięty przez: bidżej 22 Wrz 2010, 13:07 |
Układ kierowniczy : wspomaganie montaż budowa |
Autor |
Wiadomość |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 07:21
|
|
|
wydaję się kompletny zestaw. A tak na marginesie? Kupiłeś przez allegro? Ile cię wyszło? Możesz na PW odpowiedziec jak się nie chcesz przyznac aaa i z czego to? Fiesta czy Escort?
już wiem czego brakuje, łapy pod pompę
madek, dobrze mówi, nie tylko krzyżak tylko cała kolumna powinna być, bo do wspomagania jest z innym krzyżakiem na kolumnie, i przy okazji gumka w ścianę grodziową jest inna. |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 10:52
|
|
|
BerciQ napisał/a: | cała kolumna powinna być, bo do wspomagania jest z innym krzyżakiem na kolumnie, i przy okazji gumka w ścianę grodziową jest inna. |
I ponoć otwór trzeba powiększać w budzie, bo całość idzie jakby 2 cm do góry |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 11:21
|
|
|
madek napisał/a: | BerciQ napisał/a: | cała kolumna powinna być, bo do wspomagania jest z innym krzyżakiem na kolumnie, i przy okazji gumka w ścianę grodziową jest inna. |
I ponoć otwór trzeba powiększać w budzie, bo całość idzie jakby 2 cm do góry |
w MK3 trzeba powiekszać, w MK3,5 otwór jest już duży i nie trzeba wycinać. |
|
|
|
 |
zdaszek

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 14:43
|
|
|
Ech...
Cały czas piszę, że rurki mi nie pasują a Wy o łapach i krzyżakach...
Łapę mam, krzyżak z kolumną kierowniczą też. Mam wszystko poza czymś. No chyba że tych rurek jest za dużo i jedną można pominąć (np tę z prawej strony która wydaje się być łącznikiem). |
|
|
|
 |
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 15:01
|
|
|
Brak:
-łapy do pompy i alternatora
-samego alternatora
-paska napędu
-krzyżaka
-pręta kolumny kierowniczej
-srub do mocowania maglownicy(są dłuższe od tej bez wspomagania) |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
 |
zdaszek

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 15:11
|
|
|
Mam :
- łapę do pompy
- pasek napędu
- krzyżak
- pręt kolumny kier.
- koło pasowe do pompy
Śrub nie było, więc jak wykręce starą maglownicę to kupię ciut dłuższe.
Czy alternator do wersji ze wspomaganiem jest inny ? Jak nie to tez mam (a aucie )
Przeczytajcie uważnie : problem jest z połączeniem rurek bo zwyczajnie nie wszystkie do siebie pasują. Napisałem na forum, bo miałem nadzieję, że ktoś kto sam sobie dokładał wspomę będzie wiedział co z czym skręcał przy montażu.
O sprawy tak oczywiste jak dłuższy pasek do napędu pompy wspomagania nie pytałem
Wie ktoś, jak to połączyć, albo czego brakuje (z rurek !) ? |
|
|
|
 |
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 15:14
|
|
|
Alternator jest lustrzanym odbiciem tego od wersji bez wspomagania. Węży chyba masz za dużo, ale wieczorem poszukam zdjęć
Edit: Trochę gimnastyki szyi i faktycznie ten przewód najbardziej z prawej wygląda wydaje się być zbędny. Ten najgrubszy między pompą a zbiorniczkiem ma jakiś dziwny kształt |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
 |
zdaszek

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 18:05
|
|
|
Ma dziwny kształt, czyli jakby był nie od tego ?
Bo sprzedawca zapewniał, że to jest komplet wspomagania wyjęty z fiesty z zetec'iem. |
|
|
|
 |
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 19:15
|
|
|
Ja miałem chyba prawie prosty, ale ten wąż to nie problem, bo tam już masz niskie ciśnienie i można go zastąpić "wężem ogrodowym" |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
 |
zdaszek

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 19:45
|
|
|
A ten gruby wąż z czujnikiem gdzie prowadziłeś ?
Wzdłuż błotnika prawego błotnika czy jakoś inaczej ? |
|
|
|
 |
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 20:53
|
|
|
od maglownicy za silnikiem i połączenie jest nad pokrywą zaworów. Zobacz sobie zdjęcia spod maski jakiegoś zteca ze wspomaganiem, bo narazie , to chyba prosisz o pomoc, bez najmniejszego wysiłku ze swojej strony. Jak zaczniesz montować i będziesz miał problem ,którego nie możesz rozwiązać sam, to służę pomocą przez tel |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
 |
zdaszek

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 22:17
|
|
|
OK.
Mniej więcej już wiem jak ma to wyglądać. Dzięki |
|
|
|
 |
Michaus

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 101 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 10:46
|
|
|
Brakowało jednej krótkiej metalowej rurki. Została zakupiona od Esioka, trzeba ją będzie dogiąć na kształt fiestowej, ale powinno zagrać. |
_________________ Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 |
|
|
|
 |
Piotr_K
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 22:10
|
|
|
Witam wszystkich
Czytam, szukam i piję bro, po tym jak dzisiaj się dowiedziałem w sklepie/serwisie, że w mojej fiestce aby.... nie idzie kupić samego krzyżaka (posiadam wspomaganie), tylko od razu całą kolumnę "zong". Czy to prawda??? |
_________________ Piotrek |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 22:36
|
|
|
Piotr_K, wszystko zalezy który krzyżak chcesz kupić. Bo masz 2. jeden zamont. na przekładni,a drugi na kolumnie kierowniczej. Pierwszy kupisz osobno, drugi nie. |
|
|
|
 |
Piotr_K
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 23:06
|
|
|
Ooo. Dzięki za informację. zawsze jak siedziałem pod autem to widziałem jeden krzyżak, a tu dwa. zostałem postawiony pod ścianą, ale to dobra informacja bo jest nadzieja, że to ten pierwszy i będzie ok. Sprawdzę to i od razu się pojawiam. Raz jeszcze dzięki...hej. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 23:09
|
|
|
Piotr_K napisał/a: | Ooo. Dzięki za informację. zawsze jak siedziałem pod autem to widziałem jeden krzyżak, a tu dwa. zostałem postawiony pod ścianą, ale to dobra informacja bo jest nadzieja, że to ten pierwszy i będzie ok. Sprawdzę to i od razu się pojawiam. Raz jeszcze dzięki...hej. |
patrząc od spodu na przekładnię masz jeden. Drugi widzisz, patrząc w środku auta na okolice pedałów. Tam jest na kolumnie kierowniczej drugi i on występuje z całą kolumna, a w MK3 to porostu 2 pręty |
|
|
|
 |
Piotr_K
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 23:11
|
|
|
Ja cię kręcę teraz to mam przed oczami, faktycznie. A, który to ten pierwszy? |
_________________ Piotrek |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 23:14
|
|
|
Piotr_K napisał/a: | Ja cię kręcę teraz to mam przed oczami, faktycznie. A, który to ten pierwszy? |
jak siedzisz w aucie, to pierwszy jest na kolumnie a drugi na przekładni. Jak jesteś pod autem to odwrotnie z tym, że dla układów bez wspomagania jest mnóstwo zamienników, a dla układu ze wspomaganiem chyba tylko ASO, albo używka. Bo ani na allegro ani w InterCarsie nie ma, bo teraz patrzałem.
W dodatku w układzie wspomaganym ten krzyżak jest dosyć drogi. |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 23:15
|
|
|
Piotr_K, ten krzyżak we wnętrzu który jest zintegrowany z kolumną raczej luzów nie ma, przynajmniej się z tym nie spotkałem. Ten widoczny pod maską to stała bolączka fiest i niestety w wersji ze wspomaganiem drogi i ciężko dostępny... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
|