Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 15:02
[MK3] Silnik sie grzeje i dziwnie chodzi
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Gru 2012, 17:09   

Adzi22, ja termostat gotowałem w wodzie na kuchence, a temperaturę wody mierzyłem piekarnikową sondą do kurczaka :-P

A i nie wiem jak w hcsach, ale u mnie w zetecu po demontażu termostatu, trzeba było odrazu nowy oring dać, bo ciekł płyn.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2012, 18:28   

W HCSie nie ma oringu, jest papierowa uszczelka, trzeba nowa sobie z kartonu technicznego wyciąć,,, lub założyć nowa razem z termostatem co jest.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
power 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 15
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 30 Gru 2012, 18:26   

JoeMix napisał/a:
Czujnik jest przy termostacie za pompa - dlatego generalnie jego wskazania można barać tylko orientacyjnie, jak by pompa stała, to tam praktycznie nie ma ruchu płynu - prędzej by mu wygotowało wszystko bokiem niż wskazówka ruszyła,

Nie masz racji kolego. Kiedyś, jak zerwał mi się pasek klinowy, oprócz kontrolki ładowania właśnie temperatura rosła jak szalona. Płyn się nie zagotował, silnik nie uległ awarii, więc te wskazania są właściwe, nawet, gdy nie ma wymuszonego obiegu cieczy przez pompę.
Pozdrawiam
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Gru 2012, 10:49   

power napisał/a:
Kiedyś, jak zerwał mi się pasek klinowy, oprócz kontrolki ładowania właśnie temperatura rosła jak szalona
miałem kiedyś identycznie tylko na szczęście było to pod domem, koleś w sklepie dał mi czerwony czujnik mówi że inny ma inne wejscie, mam silnik z 93r a cały osprzęt z 91r zaraz pójde wkręcić zobaczymy,
wcześniej miałem zielony (troche przekłamywał)


Czujnik wymieniony sytuacja taka sama nic sie nie zmieniło coś nie pompuje tej wody wężę są zimne nic nimi nie przepływa termostat sprawdziłem na gazie to sie otwierał co to jest ?1?! :głowąwmur:
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Gru 2012, 13:21   

Może jest coś gdzieś zapowietrzone ///???
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2012, 20:23   

Adzi22 napisał/a:
koleś w sklepie dał mi czerwony czujnik mówi że inny ma inne wejscie
jak maiałeś zielony czujnik (chodzi o obwódkę w koło nasadki na przewód to ma być zielony - każdy inny kolor będzie kłamał.

Zdemontuj termostat, - znaczy skręć obudowę bez niego, odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym i wtedy zapal,,, jak temperatura zbliży się czerwonego pola to obudowa termostatu powinna już parzyć, jeśli faktycznie silnik się grzeje. No i w zbiorniczku powinno się "gotować"

Druga sprawa, we fieście jest wirnikowa pompa odśrodkowa,,, te co wiedziałem miały zawsze metalowy wirnik, nie widzę możliwości aby ta pompa się popsuła tak by pracowała normalnie (bez hałasów) a nie pompowała,,,

Szybszy test - zdejmij obudowę termostatu - płynu Ci wyleci, ale będzie go na równo z głowicą,,, zapal silnik - jak pompa nie pompuje to nie zacznie kipieć i chwili kręcenia rozrusznikiem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Sty 2013, 14:25   

Odpaliłem go bez termostatu niestety nie miałem płynu żeby dolac to co zleciało, wskazówka nadal swoje, na czerwonym polu mogłem normalnie trzymac tą kopulke od termostatu byla moze leciutko ciepla,

niestety nie mogłem zrobic z tym drugim sposobem ze zdjęta kopułka bo aku padło trzeba było pchac, ide zamowic ten zielony czujnik
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Sty 2013, 16:53   

Pierwsze co to trzeba wymienić czujnik ten od wskaźnika na desce rozdzielczej. U mnie było tak że wskazówka szła na czerwone pole po kilku minutach, a węże były ledwo ciepłe. Fiesta ma ze trzy czujniki temp. cieczy i każdy jest podłączony do czegoś innego :hahaha:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2013, 23:29   

Marcinowaty napisał/a:
Fiesta ma ze trzy czujniki temp. cieczy i każdy jest podłączony do czegoś innego
Akurat dwa (1,1 czy 1,3), przy termostacie jest czujnik na deskę, miejsce do mierzenia temperatury fatalne dlatego to tylko orientacyjna informacja dla kierowcy,,,i kolega power może o tym myśleć co uważa, ale tak jest, wskazanie na desce o kant ,,, można,,, drugi czujnik jest pod kolektorem dolotowym, czyli tam gdzie najszybciej wypływa ciepły płyn z silnika, czujnik jest dwuprzewodowy a więc dokładniejszy niż ten na desce i z jego wskazań korzysta komputer i/lub sterownik zapłonu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 3 Sty 2013, 11:17   

A trzeci czujnik włącza i wyłącza wentylator chłodnicy :devil:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Sty 2013, 16:08   

zielony czujnik zamontowany sytuacja ta sama, k***a ręce mi już opadają co to jest :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur:
cały czas to samo przez jakieś 40 sekund wskazówka leży i potem już w jednym tempie do góry
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 3 Sty 2013, 20:19   

A temperatura przewodów? Może zapowietrzony układ, albo za mało płynu masz.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Sty 2013, 20:36   

płynu dolałem, węże wszystkie zimne jakby ten płyn siedział tylko w silniku i nie nadążył sie nagrzać a wskazówka na desce mnie zmyla, dla mnie najdziwniejsze jest to że skoro czujnik temperatury jest pod termostatem i wskazówke mam na czerwonym co wskazuję na wysoką temperature cieczy ja moge spokojnie trzymać ręke na tej kopułce pod termostatem <???>

czujnik stary zielony, nowy czerwony i nowy zielony zachowuje się tak samo

właśnie pytałem wcześniej że może coś sie zapowietrzyło jak to ewentualnie odpowietrzyć ??
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Sty 2013, 21:10   

Adzi22, a jak włączysz sam zapłon i poczekasz 30-60s, to wskazówka nie wskoczy na czerwone pole? Może zwarcie się gdzieś zrobiło. Nie wiem jak w mk3 działają zegary, ale w mk2 dość wolno wskazówka idzie na góre.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sty 2013, 22:13   

Złożyłeś to bez termostatu?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Sty 2013, 22:56   

Zlozylem z termostatem zponiewaz juz wierzylem/łudzilem ze z tym zielonym czujnikiem juz pojdzie skoro bez termostatu byla ta sama sytucja, jutro wlacze sam zaplon zobacze czy cos pojdzie potem zrobie ten test ze zdjeta obudowa termostatu, a na koncu zloze wszystko bez termostatu
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Sty 2013, 16:10   

Wiec tak ze zdjętą kopułką od termostatu i przy rozruszaniu silnika płyn leciał jak z gejzeru, z zamontowanym bez termostatu to samo jak z termostatem strzałka w tym samym tempie idzie do góry,

na zgaszonym silniku jeszcze przed odpalaniem przy samym zapłonie wskazówka nie reaguje

gdy strzałka jest na czerwonym, płyn w zbiorniczku wyrownawczym jest zimny tam nic w ogole nie wlatuje, zauwazylem tez chyba ze na bagnecie jest więcej oleju wiec i tak poszla uszczelka albo sama głowica co nie zmienia faktu że pokazuje mi na czerwonym polu a ja moge spokojnie objąć dłonią całą tą kopułke od góry i od dołu od termostatu

nalałem też wrzątku do szklanki i wrzuciłem tam czujnik temperatury włączyłem zapłon strzałka nic nie reagowała
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Sty 2013, 21:40   

Adzi22 napisał/a:

nalałem też wrzątku do szklanki i wrzuciłem tam czujnik temperatury włączyłem zapłon strzałka nic nie reagowała

A podłączyłes mase?? Beż niej nie będzie reakcji!
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2013, 23:30   

Adzi22 napisał/a:
Wiec tak ze zdjętą kopułką od termostatu i przy rozruszaniu silnika płyn leciał jak z gejzeru,
czyli pompa pracuje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Sty 2013, 14:10   

drjanusz własnie jak przyszedłem do domu to mnie oświeciło że masa jeszcze :krzesłemgo: , JoeMix jakies dalsze rady ? :sad:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kto ma motory ten chodzi chory
czyli słabe pukty mk1/2
Żółwik Tuptuś Mechanika silnika 0 11 Sty 2006, 23:39
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.