Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:46
[MK5] Problem przy odpalaniu 1.8 TDdi
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Mar 2010, 20:11   

jajcyk napisał/a:
Cytat:
bo zapłon sam z siebie by nie przestał "przeszkadzać" w spalaniu.

Nie rozumiem ... ?


Zapłon się sam nie przestawi na "poprawny" po 3-4sekundach pracy silnika. Polepszyć mogła by się praca ale w mrozie to tak minimum 5-10min zanim byś zauważył poprawę jeśli byłby to kąt wtrysku.

jajcyk napisał/a:
Świece ... zapowietrzony ukł. paliwowy etc. ... już mam mętlik w głowie. :rotfl:

Muszę przyjąć coś, za co konkretnie się wziąść i zrobić. Jeżeli Fordon, Ty tak uważasz , może i tak jest. Ale weźmy, że to nie dzieje się cały czas, tylko przy niskich temperaturach ;/


A nie da się zająć tym i tym na raz? Świece to wymiana w 5-10min max, a układ paliwowy to kolejne 10min...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Czepus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 24
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 16 Mar 2010, 23:08   

Jeżeli chodzi o "rozpędzanie" się silnika ja bym bardziej zwrócił uwagę na akku i rozrusznik.
Zapowietrzanie układu paliwowego nie w tym przypadku.....
Świece, możliwe ale...

Pomoc???? W Wilkowie.... :ok:
Wymieniać wszystko na co wskaże Kamil Wolski, to dla tych z zasobnym portfelem :hahaha:


Jaca może jakiś mały spot ????
_________________


"Gdyby Bóg chciał, żeby człowiek latał, dałby mu skrzydła,jednak gdyby nie chciał - nie dałby mu wyobraźni."
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Mar 2010, 23:34   

Czepus napisał/a:
Wymieniać wszystko na co wskaże Kamil Wolski, to dla tych z zasobnym portfelem


Czy 100zł to na prawdę tak dużo na ogarnięcie świec żarowych i powietrza w układzie paliwowym? :yyy: Toż to utrzymanie dobrego roweru górskiego często więcej kosztuje niż Forda... :yyy:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Czepus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 24
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 17 Mar 2010, 00:45   

kamil wolski napisał/a:
Czy 100zł to na prawdę tak dużo na ogarnięcie świec żarowych i powietrza w układzie paliwowym?


OKEY, nie neguję. Po prostu Twoje posty kojarzą mi się tylko z kupnem nowych części ;)

Jeżeli Jajcyk zakłada że akku i świece sprawne, pozostaje tylko układ wtryskowy????
A tam chyba sam dużo nie zdziała.... :bezradny:
_________________


"Gdyby Bóg chciał, żeby człowiek latał, dałby mu skrzydła,jednak gdyby nie chciał - nie dałby mu wyobraźni."
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Mar 2010, 16:40   

Czepus napisał/a:
OKEY, nie neguję. Po prostu Twoje posty kojarzą mi się tylko z kupnem nowych części ;)


Świec się nie naprawia, wężyków za 3zł nie łata... ciężko nie kupować nowych, a że to są główne problemu tutaj poruszane, to ciągle piszę o nowych częściach. Jeśli Jajcyk zakłada że akku i świece sprawne, to niech sprawdzi rozrząd czy dobrze ustawiony i nie porwały się zęby, ewentualnie odda do warsztatu na regulację kąta wtrysku. Jednak w 95% wypadków ruszanie wtrysku jest niepotrzebne. Dodam tylko że zarówno zbyt późny jak i zbyt wczesny wtrysk ma swoje konsekwencje więc nie ma "a sobie przyspieszę, bo może pomoże...".
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 18 Mar 2010, 21:35   

Tak dodam, że układ w TDDi sam się odpowietrza, więc po co tyle szumu?
Za jakiś czas rozrząd i będzie jasne...


Czepus, kasa wydana na auto, to dobrze wydane pieniądze, kiedy ona odpłaca Ci się przyjemnymi chwilami. Takimi, jak serwis i stacja ;) A, jak na razie to Fiestka widuje tylko stacje( ostatni dodałem dodatek wysoko oktanowy- o Boże, jak to lata to głowa mała ) :ok:
Ostatnio zmieniony przez jajcyk 18 Mar 2010, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Mar 2010, 21:37   

jajcyk napisał/a:
Tak dodam, że układ w TDDi sam się odpowietrza, więc po co tyle szumu?


Chyba układ chłodzenia :hahaha:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 18 Mar 2010, 21:38   

A masz pojęcie o tym silniku ?? Widocznie nie, więc kolego obiekcje zbędne :2xf:
To całkiem inny układ niż w DE


Czepus , spot ? Z tobą zawsze ;) Nr. masz, więc jakby co, to call :-P

W Wilkowie, powiedzieli, że nie ma problemu, ale pompa na stół, wtedy zobaczą co i jak, więc zobaczy się przy rozrządzie.
Ostatnio zmieniony przez jajcyk 18 Mar 2010, 21:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Mar 2010, 21:50   

ok, przepraszam, proszę o info jak on to robi, którędy się odpowietrza, jak doprowadzona jest ropa że sam, bez długiego kręcenia rozrusznikiem eliminuje powietrze z całego układu paliwowego? Jestem bardzo ciekaw.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:00   

Nie potrafię tego wytłumaczyć, tak powiedział mój mechanik, ja pojęcie na te tematy mam znikome. Jeżeli nie wierzysz to podam nr. on bardzo chętnie porozmawia. I tak a pro po, postawiłem "dupsko wyżej" odpalanie było takie same - trzęsło. Teraz mam spokój temp. powyżej 5* .
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:11   

myślę ze mechanikowi chodziło o to że w 100% sprawny układ paliwowy jest w stanie bez większych problemów przepchać powietrze i w miarę szybko i bez towarzyszących temu efektów odpalić ...


... ale w 100% sprawny układ nie łapie lewego powietrza :bigok:
Ostatnio zmieniony przez ramses123 18 Mar 2010, 22:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:13   

jajcyk napisał/a:
Nie potrafię tego wytłumaczyć, tak powiedział mój mechanik, ja pojęcie na te tematy mam znikome. Jeżeli nie wierzysz to podam nr. on bardzo chętnie porozmawia. I tak a pro po, postawiłem "dupsko wyżej" odpalanie było takie same - trzęsło. Teraz mam spokój temp. powyżej 5* .


No to nie mów że racji nie mam skoro sam nie wiesz o czym mówisz, bo mechanik równie dobrze może gadać głupoty. Mój diesel też się sam odpowietrzy, o ile powietrza w układzie jest mało, ale trzeba troche pokręcić. Ale było nie było, odpowietrza się sam. Rozumiesz.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:20   

To jest mój temat i będę pisał to co będę uważał za istotne. Tutaj proszę o porady. Gdybym wiedział co jak, gdzie z czym, nie pisałbym - od tego jest forum.
Powiedziałbyś lepiej, gdzie może łapać te powietrze. A nie trzaskać spory i wywody.
A mechanik rzadko się myli - to jest mój pewniak :)

I powtórzę kolejny raz : jak to możliwe, że gdy jest ciepło na dworze- pali dobrze , zimno-trzęsie. Czyli zapowietrzony jest w niskich temperaturach, a w wyższych już nie ? Dla mnie to bezsens , jak zapowietrzony to zapowietrzony.
Ostatnio zmieniony przez jajcyk 18 Mar 2010, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:23   

zapowietrzać się może na szybko-złączkach, przy podgrzewaczu paliwa, na filtrze.
masz gumowe wężyki założone ? czy plastiki ;/ sama pompa wtryskowa może być nieszczelna ...
trzeba sukcesywnie udoskonalać fabrykę i wtedy dojdziesz w którym momencie będzie spokój i nie bój się grzebać pod maską bo niestety fiesty mają kilka takich bolączek które my jakio użytkownicy musimy poprawiać i łatać :)
 
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:28   

Dziubanie na pewno nie pomoże pompie - o ile mi wiadomo starsze fiesty miały problemy z ukł. paliwowym(pompa,wtryski,przewody). DI - już bez problemów - silnik żywcem z Focusa.
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:29   

Fordon napisał/a:
Z polskiego na nasze: uklad paliwowy forda ma szybkozlaczki, jest to pierwsze miejsce ssania powietrza i przyczyna cofania sie paliwa,dalej nieszczesny podgrzewacz paliwa, uszkodzone oringi na filtrze paliwa, przelewy itd.
Twoje objawy ewidentnie potwierdzaja zapowietrzajace sie ukladu paliwowego: dla czego??
Z zimnego silnika nie chce zapalic i szarpie motorownia czyli uklad sie odpowietrza.
Z cieplego silnika auto pali malinowo tylko dla tego ze paliwo nie zdazylo sie cofnac.


Fordon już wcześniej pisał o tym gdzie się może zapowietrzać
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:32   

Przepraszam. W związku z tym że to TWÓJ temat i nie mam ci prawić wywodów, a wszystko zostało powiedziane i twój mechanik jest pewniakiem, zapraszam do niego. Nie ma sensu bym pisał co uważam, skoro to i tak ignorujesz, kwitując to tego typu odpowiedziami. Pozdrawiam. Powiedziane zostało wszystko już.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:36   

Ja zrobię to co myślę, że może być przyczyną, jeżeli będzie tak, jak ty mówisz, masz u mnie Duże Piwo. I nie ma się co obrażać, to nie pisaskownica.
Pozdrawiam
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:36   

Przepraszam Wszystkich Ale Musiałem ...

Wiesz co jajcyk ja nie jestem aspołeczny ale w tym momencie stwierdzam że to forum to nie najlepsze miejsce dla Ciebie !
Człowieku !!! pozjadałeś wszystkim rozumy w dziedzinie mechaniki ?? Masz kilka doktoratów z tego zagadnienia tak ?
Tłuczemy Ci od kilku dni co Ci nawala w Twoim mega wspaniałym dupowozie i albo przyjmij nasze rady i rób co mówimy albo jedź do mechaniury, niech działa chłopina. A nie Ty od tygodnia jończysz ten post jak stara ranę na półdupku a jak ktoś coś podpowie i doradzi to negujesz panie wszystko wiedzący.
Weź się zastanów ... szukasz pomocy to z niej skorzystaj ! a jak nie to zamykamy post i spokój !!!
Dwóch najlepszych specjalistów od Dieslów na tym forum Kamil W i Fordon dają Ci rady ... to Ty nie, Ty jesteś lepszy tak ?
Trzeba sobie było kupić nowego Fiata 600 (nic osobiście do niego nie mam) i patrzeć tylko czy Ci płynu do spryskiwaczy nie ubywa ... skoro tak bardzo nie lubisz "dziubać" pod maską ...

Nara zlewam ten wątek!
Ostatnio zmieniony przez ramses123 18 Mar 2010, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:37   

Wy swoje, a ja swoje. Zdarza się, tylko nie jednego Diesla się robiło i widziało co się dzieje, dlatego wiem co jest dobrze, a co źle. Jeżeli mam wątpliwości, pytam mechanika, lub na forum. Piszę, że pewne rzeczy się nie zgadzają. Jeżeli mówię, że coś sprawdzałem i dalsze dłubanie nie ma sensu. Także młody człowieku, czasem lepiej się powstrzymać niż pisać za dużo.

Pytam cały czas, ale łaskawie wytłumaczyć można to, i mam wszystko jasne.
A mianowicie : Jak to możliwe, że gdy jest ciepło na dworze- pali dobrze , zimno-trzęsie? Czyli zapowietrzony jest w niskich temperaturach, a w wyższych już nie ? Dla mnie to bezsens , jak zapowietrzony to zapowietrzony.
Wystarczyło mi odpisać na to wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez jajcyk 18 Mar 2010, 22:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów [MK5] reset licznika przy odpalaniu samochodu
lesiokro Elektryka 17 1 Lut 2010, 20:39
jareczek1980
Brak nowych postów [MK3] Poranny problem przy odpalaniu
LUTEK Mechanika 5 30 Mar 2010, 22:57
SLIDER410
Brak nowych postów Problemy przy odpalaniu
jeden87 Elektryka ogólna 2 28 Lip 2016, 14:55
jeden87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.