[MK3] Remont generalny silnika i blacharki |
Autor |
Wiadomość |
Drako [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 09:42
|
|
|
Dobra jeszcze jedno pytanie, tylko prosze nie krzyczcie na mnie
Czy wymiana wszystkich uszczelek, pierscieni, panewek, uszczelniaczy, popychaczy, planowanie glowicy, kompletny rozrzad, filtry, tloki, bez szlifu na bloku i korbowodzie to syzyfowa praca wedlug was? czy taki "remont" pozwoli mojej fiescie powozic mi tylek przez kolejne 2 lata?
Kolejne pytanie, dlaczego po przejechaniu 1 km zalacza mi sie wentylator? Wymienialem przed kraksa termostat i oba czujniki temp. To dosc dziwne ze auto az tak sie nagrzewa po doslownie kilkuset metrach nie wkurzaloby mnie to az tak bardzo gdyby nie fakt ze ten wentylator tak gloosno chodzi
I ostatnie pytanie, ale to juz bedzie zenada
Co to sa te zimmeringi(czy jakos tak) gdzie to jest i czy tez to wymienic podczas tego mojego malego "remontu" ?
Dziekuje i pozdrawiam |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
|
|
|
 |
Drako [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 17:29
|
|
|
cena dzisiejszych zakupow ok 600zl, reakcja mechanika po sciagnieciu pokrywy zaworow : bezcenne!
Normalnie czarny budyń! Masakra! Ale damy rade. Kumpel wlasnie z nim walczy.
Podczas jazdy ode mnie do niego miala straszne obroty, to pierwsza przejazdzka po wypadku i po calej zimie stania pod chmurka. Podczas zmiany biegu z 3 na 4 auto wylo jak nie wiem co :yyy: jak stanelismy to dopiero po 20 sekundach obroty zeszly do normalnych.
I moje pytanie, wiem ze krokowiec, dobra ale on tylko reguluje obroty na benzynie, ale kolo niego mam az 3 takie wtyczki i nie mam pojecia od czego one wszystkie sa...
jutro sciagne silniczek krokowy, rozkrece i przeczyszcze, dodatkowo zaloze nowa izolacje na te przewody od tych wtyczek bo chyba od nowosci nikt nic z tym nie robil
Czy mozecie mi powiedziec od czego tyle tych kabelkow i wtyczek w okolicach silniczka krokowego? Jutro postaram sie podeslac jakies foto
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 17:31
|
|
|
cpp ci szwankuje...i jest kolo krokowca
musze sprawdzic ale chyba mam dobry na sprzedaz |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
Drako [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 18:01
|
|
|
za co dokladnie odpowiedzialne jest cpp? Przypomne ze moja Fiesta jest na gaz, a problem z obrotami wystepuje i na gazie i na benzynie niestety.
i co to za 3 wtyczki czarne kolo tego krokowca |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 18:24
|
|
|
Drako napisał/a: | za co dokladnie odpowiedzialne jest cpp? | mamy na forum szukajkę która zaprowadzi Cię do nieprzebranych pokładów informacji na ten temat...
Drako napisał/a: | i co to za 3 wtyczki czarne kolo tego krokowca | krokowiec, CPP, wtryskiwacz |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 18:40
|
|
|
Cytat: | Czy wymiana wszystkich uszczelek, pierscieni, panewek, uszczelniaczy, popychaczy, planowanie glowicy, kompletny rozrzad, filtry, tloki, bez szlifu na bloku i korbowodzie to syzyfowa praca wedlug was? czy taki "remont" pozwoli mojej fiescie powozic mi tylek przez kolejne 2 lata? |
Bez szlifów to nawet nie zabieraj się za remont silnika. Jak chcesz pojeździć jeszcze 2 lata to nic nie rób tyle się raczej do kula. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Drako [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 20:22
|
|
|
bidżej napisał/a: | Drako napisał/a: | za co dokladnie odpowiedzialne jest cpp? | mamy na forum szukajkę która zaprowadzi Cię do nieprzebranych pokładów informacji na ten temat...
OK, przepraszam juz szukam
Drako napisał/a: | i co to za 3 wtyczki czarne kolo tego krokowca | krokowiec, CPP, wtryskiwacz |
Dziekuje
Szlify beda, ale na glowicy tylko ;P Oczywiscie blok zostanie wyczyszczony, pojdzie w ruch rozpuszczalnik i szmata, ale bez szlifow. Jutro jade z glowica prawdopodobnie do planowania... Jak sie zaczelo to trzeba skonczyc
pozdr |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 20:27
|
|
|
Nowy tłok i pierścienie to odwlecze nieuniknione. Po jakiś 1x xxx znowu powrócą luzy - prawidłowo ( mechanikiem nie jestem, ale wiedzę małą mam ) to szlif powinno się wykonać i tłoczki wraz z pierścieniami nadwymiarowe. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Drako [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 20:35
|
|
|
a wlasnie, odnosnie pierscieni... Chcialem dzisiaj kupic komplet ale sprzedawca mnie zaskoczyl i zdziwil wielce pytaniem: "jakie wymiary tych pierscieni?" :yyy:
jest kilka typow tych pierscionkow do fiesty MK3 1.3 93r. szczerze nie mialem o tym pojecia, ale wiedzialem ze ma byc nominal, jednak to tez nie pomoglo...]
Teraz mi powiedzcie czy kupic idealnie na wymiar czy delikatnie wieksze(szersze) ? |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 20:39
|
|
|
Szersze to Ci nie podejdą. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 22:17
|
|
|
Tez sie nie znam az tak ale mozna kupic tloki nadwymairowe tak jak ja mialem robione plus dostsowanie rozmiaru cylindra pod nowy tlok czy jak sie to tam zwie to i pierscionki tez |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 10 Mar 2010, 20:46
|
|
|
To co ty robisz to nie remont silnika tylko chowanie gówna pod dywan. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Drako [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 15:35
|
|
|
Remont skonczony!
Powiem tak: zrobilem te wszystkie rzeczy o ktorych pisalem, bardzo duzo nowych czesci i... autko smiga na benzynie az milo
Po przejechaniu 500km, regulacja luzow zaworow, kurde jak ja sie ucieszylem kiedy odpalilem silnik Teraz juz wiem ze nie wszystkie Fiesty musza tak glosno chodzic stukac pukac , moja chodzi teraz ciszej niz Punto ojca z czego jestem bardzo dumny bo zawsze mi dogadywal
Auto nabralo mocy, jak przyjemnie wyprzedza sie jakies nowe Audi czy BMW z silnikiem 2.0 hehe :D
Niestety zadnej fotorelacji z remontu nie mam, ale zrobilem tak jak radziliscie i zrobilem szlif bloku silnika(czekalem 3 dni:( )
Do zrobienia jeszcze:
regeneracja rozrusznika bo sie zawiesza, musze jechac na regulacje gazu, a takze ten cholerny wiatrak chlodnicy... temperatura ladnie trzyma, MAX dochodzi do polowy skali a wiatrak sie zalancza co chwile :( musze jeszcze ten czujnik wymienic co nim steruje, ale nie moglem dostac w sklepie :( ale czy to napewno jego sprawka?
Generalnie z remontu jestem bardzo zadowolony. Koszt: okolo 2800zl, bez robocizny, kumpel wzial za wszystko 400zl plus litra i krate na koniec
Teraz jeszcze blacharka, ale tez nie moge nigdzie dostac zderzaka przedniego...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 16:45
|
|
|
Drako, suche fakty. Fotki kolego, fotki...pokaż swoją pracę. Daj kosztorys. Pochwal się ! Swoją furą |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 18:25
|
|
|
Drako napisał/a: | Auto nabralo mocy, jak przyjemnie wyprzedza sie jakies nowe Audi czy BMW z silnikiem 2.0 hehe |
:yyy: |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 18:41
|
|
|
Drako napisał/a: | Generalnie z remontu jestem bardzo zadowolony. Koszt: okolo 2800zl, bez robocizny, kumpel wzial za wszystko 400zl plus litra i krate na koniec |
Za tyle to teraz można fiestę w dobrym stanie, teraz to będziesz musiał nią jeździć co najmniej dziesięć lat
Ale spoko Twoja fura zrobiłeś jak uważałeś oby Ci służyła długo. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 23:05
|
|
|
Tyle kasy w MK3 chyba sie nie opłaca, może gdyby to była MK4 to inna baja. Teraz przynajmniej wiesz na czym siedzisz . |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 23:48
|
|
|
pablon napisał/a: | Tyle kasy w MK3 chyba sie nie opłaca |
tyle kasy ?
biorac pod uwage to ze wiekszosc zeczy musialem robic u mechanika bo sam nie mialem sposobnosci to jest zaledwie moze 1/3 moze 1/4 tego co wzucilem w swoja a i tak jest wiele do roboty, aczkolwiek coraz mniej |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 04:19
|
|
|
nie gnebcie chlopaka, ze wyrzucil kase bo teraz przynajmniej wie czym jezdzi. Jedni laduja tysiace w stare auta i sie ciesza, a inni wydaja wiecej na nowsze auto...co wcale nie oznacza, ze lepsze... Przynajmniej niema teraz mysli typu "dojade ta moja stara fiesta na zlot...czy cos sie wysra po drodze" |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
|