|
Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 5 Maj 2006, 20:17 |
Diesel , Turbodiesel , IC , Nitro |
Autor |
Wiadomość |
Garfield [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2004, 07:50
|
|
|
Cytat: | Akurat nowe silniki forda diesla to qupa
|
a moge sie spytać po czym to wnioskujesz!? |
|
|
|
|
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 5 Lip 2004, 09:03
|
|
|
Garfield napisał/a: | a moge sie spytać po czym to wnioskujesz!? |
Po tam co wyczytałem w necie-to kopci,to wtryski to pompa itp-masa ludzi ma z nimi problemy :? |
|
|
|
|
Garfield [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2004, 09:05
|
|
|
rozumiem! tylko kierujesz sie tym co wyczytales w niecie...ok!!!
z moich doświadczen z fordem i VW to VW zostawia chmure dymu jezeli TDCI kopci... :wink: :? |
|
|
|
|
Garfield [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2004, 09:12
|
|
|
Gadałem z serwisantem VW i stwierdził ze w najblizszym czasie VW wycofa sie z pompowtryskiwaczy bo tej technologii juz nie mozna dlaej rozwijać! doszła juz do konca i ze VW bije sie teraz w pierś ze takze nie wszedł w technologie CR. Niestety jest to za duzy koncern aby mogł sie przyznac do błedu! poza tym kopcić zawsze bedzie jest to spowodowane paliwem jest porostu za geste! zawsze za kopci czy to przy gwałtownym dodaniu gazu czy przy odpaleniu! :o :lol: 8) 8) :wink: poza tym co z tego ze kopci jezeli spełania wszystkie normy... |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2004, 19:15
|
|
|
szczerze? Teraz po modach nie kopci. Oczywiscie jesli "zbutuje" na 2 biegu prawie z zera do maxa (nie powinno sie tego robic) to chmurka zostaje, ale co mi tam. Moze i "pusci bąka" ale dzieje sie to za mna tam gdzie zostaje czesc samochodow Niech oni sie martwia ze smierdzi albo nic nie widac
Jesli chodzi o PD to nie ma sie co dziwic, przeciez to technologia opracowana w latach 30'tych. Jednak tzreba pamietac ze wtedy byly to konstrukcje skaplikowane i niedoskonale. O wyzszosci CR nad PD mozna dyskutowac tak jak o wyzszosci benzyniaka nad dieslem- duzo szumu a kazdy ma swoje "zady i walety". Dzis PD wytwarzaja cisnienie ponad 2000bar o jakim to CR moze tylko pomazyc (1350bar). Pozatym w PD nie ma przewodow wtryskowych ktore przeszkadzaja niejednokrotnie w CR'ach (chodzi tu glownie o szkodliwe zjawiska falowe). Czytalem gdzies ze w niemczech na PD uzyskano cisnienie 5000bar ale rozsadzalo to koncowki wtryskiwacza. (5TON /cm^2!!!) --dla mnie szok!
Jesli jednak chodzi o CR to sa o wiele bardziej "dostojniejsze". Ciche o wyskokiej kulturze pracy,wiec podbily ze tak powiem serca wielu urzytkownikow gnojkow W CR mozliwa jest konstrukcja wtrysku wielofazowego (przedwtrysk, wtrysk wlasciwy, dotrysk) w dowolnym momencie obrotu walu korbowego, podczas gdy w PD jest to niewykonalne.
Wiadomo ze CR jest nowsza technologia. Przykladem jest wlasnie ford ktory do starego silnika 1.8 D dolozyl commonraila i wyszlo im 1.8 tdci
Ale mysle ze do tuningu mechanicznego lepszy jest PD. Pewnie zmienie zdanie jak zaczne sie kiedys bawic 1.9tdi ale narazie widze jedna duuuuuuuza zalete PD. CR jeszcze dlugo bedzie "za" PD. A dlaczego? Wszystko opiera sie na tych nieszczesnych przewodach wtryskowych. Zachodza tam niekorzystne zjawiska falowe. Aktualnie cisnienie w CR wynosi 1350-1400bar. Jesli podwyzszymy je za pomoca softu o powiedzmy 200bar to nasze przewody paliwowe popekaja i pojawia sie przecieki paliwa. Obecnie chyba najwieksze uzyskane cisnienie w CR to 1800bar, czyli malo porownujac z 2000bar w PD |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 5 Lip 2004, 19:59
|
|
|
I o tym cały czas mówię......... |
_________________
|
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2004, 21:03
|
|
|
co do kopcenia to wg mnie normalne w podkręconym dieslu.
wystarczy obejrzeć wyścigi na 1/4 mili jak dieselki kopcą |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2004, 23:06
|
|
|
tak ale jest roznica miedzy moim dieslem gdzie mam tylko 110KM a taki Rufi - Ibiza 1.9tdi 211KM... Pozatym nie mozna powiedziec ze tylko podkrecone diesle dymia. Jesli wezmiemy zle ustawiony wtrysk paliwa -zbyt późnym (maly kąt wyprzedzenia wtrysku) zaplon nastapi, gdy tlok przekroczy GMP. Podczas spalania nastepuje wtedy spadek cisnienia w komorze spalania. Dlatego proces spalania przebiega stosunkowo wolno, rozciagajac sie znacznie na suw rozprezania. Moze wowczas wystepowac niecalkowite spalanie wtrysnietego paliwa, dopalanie paliwa w przewodach wylotowych i dymienie. Tak wiec Nasz wyimaginowany diesel nie jest wcale podkrecony a kopci jak stara lokomotywa. |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2004, 23:15
|
|
|
Fotki:
Butla--takiej wielkosci butla to standartowy rozmiar, zupelnie wystarcza do dlugoterminowej zabawy...
Instalacja- mozliwe jest umieszczenie butli, ze wzgledu na jej rozmiar, w prawie dowolnym miejscu, u mnie akutrat tutaj
Ukrycie- moje prowizoryczne zakamuflowanie butli, jak kazda prowizorka/zrobiona na chwile konstrukcja ma juz 3 miesiace Oczywiscie jak zwykle nie mam kiedy sie tym jajac
Pozdrawiam
Kangurczak |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lip 2004, 18:39
|
|
|
Witam ponownie
Dzis dzieki uprzejmosci pana Artura K. pseudonim "KISIEL" (klubowicz Streetracers Krakow)udalo mi sie zamontowac wskaznik doladowania...
Ale jest zabawa! Co prawda narazie, podczas jazdy laduje tylko do 0.8 bar'a a to z powodu peknietej rurki przy IC ale jutro postaram sie wymienic rurke i wtedy zobaczymy jak wskazowka wariuje Cholernie skupia uwage Podoba mi sie! Wreszcie wiem, ze jezdzac spokojnie po drogach uzywam tylko cisnienia od 0.2-0.5bara Jestem lajtowy emeryt :lol:
Pozdrawiam
kangurczak |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|