Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodzenie, mk4, temperatura silnika

[MK4] Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia
Autor Wiadomość
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Gru 2009, 21:09   

JoeMix napisał/a:
Panowie, termostat na silniku jak się otworzy to raczej się nie zamyka

Nic takiego nie było tu powiedziane.
Gdy stoimy w korku powinien się maksymalnie otworzyć ale jak tylko ruszymy i chłodnica jest dobrze przedmuchiwana zimnym wiaterkiem to powinien się przymknąć (nie zamknąć).
Termostat wydaje mi się trochę prymitywnym "urządzeniem" czy w nowszych autach stosuje się jakiś elektroniczny patent zamiast zwykłego termostatu ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2009, 21:46   

Z tego co zauważyłem to w sklepie jest spory regał z napisem Termostaty więc pewnie stosuje je się nadal :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Gru 2009, 22:19   Spuszczanie płynu chłodniczego i odpowietrzanie układu chłod

Podłącze się pod ten topic.
Chce wymienić płyn chłodniczy. Mam Mk IV 1.3 Endura 60 km. Nie widzę w chłodnicy korku spustowego, więc zostaje zdjęcie węża z chłodnicy i odkręcenie korka ze zbiorniczka wyrównawczego.. Czy z nagrzewnicy też wąż zdjąć??
A odpowietrzanie?? Zalać płynem i odpalić motor?? i czekać i dolewać?
Ostatnio zmieniony przez pietrucha24 11 Gru 2009, 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Gru 2009, 22:23   

U mnie korek spustowy jest na dole po prawej stronie, patrząc od góry.
pietrucha24 napisał/a:
A odpowietrzanie?? Zalać płynem i odpalić motor?? i czekać i dolewać?

Tak.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ff1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 14 Gru 2009, 19:00   

wracam do tematu, nowy termostat, oryginalny, i nadal te same objawy "pływania" wskazówki :-)pozdrawiam
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:35   

A ja wracam do mojego. Spuściłem płyn przez ten korek na chłodnicy. Zeszło mi ok. 3,5 litra plus to co rozlane. to jakieś 4 litry. Gdzie pozostałe 3 litry? korek odkręcony ogrzewanie ustawione na ciepłe. Co dalej?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:38   

pietrucha24 napisał/a:
Gdzie pozostałe 3 litry?

W bloku i nagrzewnicy.
pietrucha24 napisał/a:
Co dalej?

Zalewasz płyn i odpalasz :-)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:41   

Tak po prostu? Myślałem że jak wymieniać to cały płyn a nie tylko jego 50%. Jak spuścić z nagrzewnicy?? Obecnie był zalany jakiś pomarańczowy płyn. A ja mam niebieskie petrygo można to mieszać?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:49   

Nie wiem jak w mk4 ale w mk3 był korek do spuszczania z bloku. Znajdował się z przodu silnika za kolektorem wydechowym. I zawsze był problem z jego odkręceniem. Z nagrzewnicy to chyba tylko można wydmuchać. Trzeba by zdjąć wąż z elektro zaworu ale on lubi pęknąć. Więc chcąc zrobić autku dobrze można narobić sobie problemów.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Gru 2009, 19:05   

A co z mieszaniem płynów?? Kolor jak już pisałem to pomarańczowy, a ja chce wlać niebieskie petrygo.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Gru 2009, 20:49   

Nie powinno się mieszać kolorów,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Gru 2009, 20:52   

Problem goni problem.
Zalałem go weszło 5 litrów petrygo. Odpowietrzyłem do temp pracy ok 15 min chodził. wszystkie przewody ciepłe nawet przy nagrzewnicy, temp pracy sinika stabilna i w tym miejscu co zawsze. Nie dolałem po odpowietrzeniu ani trochę płynu. Już siłę cieszyłem że wszystko jest oki i włączyłem ogrzewanie. Przez chwile leciało ciepłe powietrze i za chwile chłód- wyłączyłem. po okołu 30 sek to samo pierw gorące powietrze przez chwile i za chwile chłód. Nie odpowietrzyło sie do końca??
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:31   

pietrucha24 napisał/a:
Przez chwile leciało ciepłe powietrze i za chwile chłód- wyłączyłem. po okołu 30 sek to samo pierw gorące powietrze przez chwile i za chwile chłód. Nie odpowietrzyło sie do końca??


tu juz miesza raczej elektrozawór...
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:44   

Elektrozawór był wymieniany pół roku temu:) I dziś sprawował się świetnie, a uwierz mi ze grzanie dziś było potrzebne. Możliwe żeby spierniczył się akurat przy wymianie płynu? dodam tylko że podczas spuszczania wody włączyłem stacyjke.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:50   

Włącz ogrzewanie nagrzej silnik i przegazuj go porządnie może jeszcze gdzieś siedzi powietrze.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:56   

I tak jutro zrobię. dzięki za pomocne rady. Jutro będę chciał przegonić auto kawałek, wezmę płyn ze sobą i zobaczymy.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Gru 2009, 10:09   

pietrucha24 napisał/a:
Nie dolałem po odpowietrzeniu ani trochę płynu.
Rzadko jest tak że przy napełnianiu układ się nie zapowietrzy,,, i czesto gdzies jednak powitrze jest, podczas jazdy powinno być ono przetłoczone przez układ do zbiorniczka a płyn ze zbiorniczka powinien zając miejsce powietrza, więc jak po zalaniu na MAX zrobiłeś jazdę to powinno trochę zejść...
pietrucha24 napisał/a:
Nie odpowietrzyło się do końca??
:yes: Jest taka szansa, tak jak Mariusz mówi na ciepłym/gorącym silniku daj kilka razy w pedał i zobacz czy poziom płynu się nie zmieni,,, tylko zrób to na włączonym na maxa grzaniu,,, bo jak zawór w nagrzewnicy będzie zamknięty to lipa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ff1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 21 Gru 2009, 20:17   

czyli jeśli temp. wacha się w granicach N-O to moze oznaczac ze silnik jest niedogrzany o kilka stopni i wiecej pali?według wskaźnika temp. płynu, gdy znajdował sie na O, termometr pokazal ok -30 stopni, jaka powinna byc optymalna temp. silnika 1.25 zetec?teraz jest termostat forda 82-97 st., może inny?
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 21 Gru 2009, 21:03   

Trochę mały ten termostat. Wymień go na większy czyli 92*
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
ff1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: ...
Wysłany: 22 Gru 2009, 12:41   

fordwoski termostat 92-106 stopni? czy moze innej firmy z temp. otwarcia 92?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] 1.25 16V właściwa temperatura silnika
Iwan Mechanika ogólna 6 31 Lip 2014, 07:46
Iwan


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.