[MK4] Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 21:09
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Panowie, termostat na silniku jak się otworzy to raczej się nie zamyka |
Nic takiego nie było tu powiedziane.
Gdy stoimy w korku powinien się maksymalnie otworzyć ale jak tylko ruszymy i chłodnica jest dobrze przedmuchiwana zimnym wiaterkiem to powinien się przymknąć (nie zamknąć).
Termostat wydaje mi się trochę prymitywnym "urządzeniem" czy w nowszych autach stosuje się jakiś elektroniczny patent zamiast zwykłego termostatu ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 21:46
|
|
|
Z tego co zauważyłem to w sklepie jest spory regał z napisem Termostaty więc pewnie stosuje je się nadal |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 22:19 Spuszczanie płynu chłodniczego i odpowietrzanie układu chłod
|
|
|
Podłącze się pod ten topic.
Chce wymienić płyn chłodniczy. Mam Mk IV 1.3 Endura 60 km. Nie widzę w chłodnicy korku spustowego, więc zostaje zdjęcie węża z chłodnicy i odkręcenie korka ze zbiorniczka wyrównawczego.. Czy z nagrzewnicy też wąż zdjąć??
A odpowietrzanie?? Zalać płynem i odpalić motor?? i czekać i dolewać? |
Ostatnio zmieniony przez pietrucha24 11 Gru 2009, 22:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 22:23
|
|
|
U mnie korek spustowy jest na dole po prawej stronie, patrząc od góry.
pietrucha24 napisał/a: | A odpowietrzanie?? Zalać płynem i odpalić motor?? i czekać i dolewać? |
Tak. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 19:00
|
|
|
wracam do tematu, nowy termostat, oryginalny, i nadal te same objawy "pływania" wskazówki :-)pozdrawiam |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:35
|
|
|
A ja wracam do mojego. Spuściłem płyn przez ten korek na chłodnicy. Zeszło mi ok. 3,5 litra plus to co rozlane. to jakieś 4 litry. Gdzie pozostałe 3 litry? korek odkręcony ogrzewanie ustawione na ciepłe. Co dalej? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:38
|
|
|
pietrucha24 napisał/a: | Gdzie pozostałe 3 litry? |
W bloku i nagrzewnicy.
pietrucha24 napisał/a: | Co dalej? |
Zalewasz płyn i odpalasz |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:41
|
|
|
Tak po prostu? Myślałem że jak wymieniać to cały płyn a nie tylko jego 50%. Jak spuścić z nagrzewnicy?? Obecnie był zalany jakiś pomarańczowy płyn. A ja mam niebieskie petrygo można to mieszać? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:49
|
|
|
Nie wiem jak w mk4 ale w mk3 był korek do spuszczania z bloku. Znajdował się z przodu silnika za kolektorem wydechowym. I zawsze był problem z jego odkręceniem. Z nagrzewnicy to chyba tylko można wydmuchać. Trzeba by zdjąć wąż z elektro zaworu ale on lubi pęknąć. Więc chcąc zrobić autku dobrze można narobić sobie problemów. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 19:05
|
|
|
A co z mieszaniem płynów?? Kolor jak już pisałem to pomarańczowy, a ja chce wlać niebieskie petrygo. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 20:49
|
|
|
Nie powinno się mieszać kolorów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 20:52
|
|
|
Problem goni problem.
Zalałem go weszło 5 litrów petrygo. Odpowietrzyłem do temp pracy ok 15 min chodził. wszystkie przewody ciepłe nawet przy nagrzewnicy, temp pracy sinika stabilna i w tym miejscu co zawsze. Nie dolałem po odpowietrzeniu ani trochę płynu. Już siłę cieszyłem że wszystko jest oki i włączyłem ogrzewanie. Przez chwile leciało ciepłe powietrze i za chwile chłód- wyłączyłem. po okołu 30 sek to samo pierw gorące powietrze przez chwile i za chwile chłód. Nie odpowietrzyło sie do końca?? |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:31
|
|
|
pietrucha24 napisał/a: | Przez chwile leciało ciepłe powietrze i za chwile chłód- wyłączyłem. po okołu 30 sek to samo pierw gorące powietrze przez chwile i za chwile chłód. Nie odpowietrzyło sie do końca?? |
tu juz miesza raczej elektrozawór... |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:44
|
|
|
Elektrozawór był wymieniany pół roku temu:) I dziś sprawował się świetnie, a uwierz mi ze grzanie dziś było potrzebne. Możliwe żeby spierniczył się akurat przy wymianie płynu? dodam tylko że podczas spuszczania wody włączyłem stacyjke. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:50
|
|
|
Włącz ogrzewanie nagrzej silnik i przegazuj go porządnie może jeszcze gdzieś siedzi powietrze. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 22:56
|
|
|
I tak jutro zrobię. dzięki za pomocne rady. Jutro będę chciał przegonić auto kawałek, wezmę płyn ze sobą i zobaczymy. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 10:09
|
|
|
pietrucha24 napisał/a: | Nie dolałem po odpowietrzeniu ani trochę płynu. | Rzadko jest tak że przy napełnianiu układ się nie zapowietrzy,,, i czesto gdzies jednak powitrze jest, podczas jazdy powinno być ono przetłoczone przez układ do zbiorniczka a płyn ze zbiorniczka powinien zając miejsce powietrza, więc jak po zalaniu na MAX zrobiłeś jazdę to powinno trochę zejść...
pietrucha24 napisał/a: | Nie odpowietrzyło się do końca?? | Jest taka szansa, tak jak Mariusz mówi na ciepłym/gorącym silniku daj kilka razy w pedał i zobacz czy poziom płynu się nie zmieni,,, tylko zrób to na włączonym na maxa grzaniu,,, bo jak zawór w nagrzewnicy będzie zamknięty to lipa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 21 Gru 2009, 20:17
|
|
|
czyli jeśli temp. wacha się w granicach N-O to moze oznaczac ze silnik jest niedogrzany o kilka stopni i wiecej pali?według wskaźnika temp. płynu, gdy znajdował sie na O, termometr pokazal ok -30 stopni, jaka powinna byc optymalna temp. silnika 1.25 zetec?teraz jest termostat forda 82-97 st., może inny? |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 21 Gru 2009, 21:03
|
|
|
Trochę mały ten termostat. Wymień go na większy czyli 92* |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 22 Gru 2009, 12:41
|
|
|
fordwoski termostat 92-106 stopni? czy moze innej firmy z temp. otwarcia 92? |
|
|
|
 |
|