|
Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:42 |
[MK5] Poradnik - montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy |
Autor |
Wiadomość |
chudy [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:41
|
|
|
Pufcio wtyczka moze byc bo przy swapie prócz silnika z pumy w fiescie znalazla sie tez wiazka el. ktora nie miala obcinanych zbednych wtyczek i skoro zostaly wtyczki od ABS w okolicach kół to i wtyczka od czujnika pewnie tez została a w pumie raczej był bo po swapie palila sie kontrolka od poziomu plynu do czasu kiedy nie wyjalem zarowki |
|
|
|
|
afi
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 48 Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 75 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 19:03
|
|
|
Pufcio może ja czegos nie rozumie, ale czy przedstawiony przez Ciebie schemat nie jest to ten sam, co przedstawiony w tym temacie http://www.fiestaklubpols...=zegary&start=0
jeżeli tak ma byc to przepraszam. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 00:01
|
|
|
afi - tak ma być, żeby wszystko było w jednym temacie. Pytałem Joe czy nie ma nic przeciw, bym treść jego posta wkleił w ten temat (zobacz zresztą tekst pod obrazkiem) - jak widać - nie miał |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 07:47
|
|
|
Bo to nie moje było, ja gdzieś to w necie znalazł |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Maj 2010, 21:47
|
|
|
Pochwalę się i ja tym, że założyłem w końcu czujnik poziomu płynu spryskiwacza. Przy okazji dopiszę moje spostrzeżenia.
Zaczynamy od odgięcia prawego progu tak aby był dostęp do kabli i wtyczki.
Następnie demontujemy koło i nadkole i wyjmujemy zbiornik spryskiwacza. Nie jest do zbytnio trudne. Nawet udało mi się go wyjąć bez demontowania zbiornika wyrównawczego.
Ale do zamontowania go z powrotem zbiornik wyrównawczy i tak musiałem podnieść. Więc najlepiej ściągnąć go od razu.
Jak mamy już wszystko rozmontowane możemy przejść do kwestii elektrycznej, czyli podłączenie czujnika. I tu pewna nieścisłość z opisem Pufcia. Nie podłączyłem czujnika pod kolory kabli o których pisał lecz rozciąłem zworkę którą miałem założoną na wtyczce.
Kwestię przeciągania kabla pominę gdyż Pufcio już ją opisał, dodam od siebie, że jest to dość irytujące zadanie.
Następnie zajmujemy się otworem w zbiorniku spryskiwacza, wywierciłem go wiertłem 10mm, oczywiście jest za mały i należy go rozpiłować lub rozciąć do należytego rozmiaru. Tu również postępujemy ostrożnie bo łatwo przesadzić z otworem lub można go rozpiłować na "jajo". Otwór nie wyszedł mi idealnie okrągły ale przez to że był lekko za mały czujnik wszedł bardzo ciasno co za tym idzie jest szczelny.
Zanim wszystko zmontujemy wskazane jest przeprowadzić próbę szczelności oraz czy czujnik działa poprawie. Po zmontowaniu wszystkiego zrobiłem test przy jakiej ilości płynu wyłącza się kontrolka. Włączyła się po wlaniu nie całego litra. Przy tych próba należy pamiętać o resetach stacyjki o tym też pisał Pufcio (kontrolka nie zgaśnie gdy dolewamy płynu na włączonym zapłonie). Co jeszcze zauważyłem, po wykryciu niskiego poziomu kontrolka załącza się z około 20-30 sekundowym opóźnieniem. Pewnie jest to zrobione aby zapobiec jej przedwczesnemu zapalaniu, kiedy np. gwałtownie przyhamujemy.
Powodzenia przy montażu, acha zapomniał bym dodać czujnik upolowałem na allegro razem ze zbiorniczkiem od Forda Scorpio w cenie 40zł już z wysyłką |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Cze 2010, 14:36
|
|
|
Czujnik poziomu to czujnik stykowy, zwarcie/rozwarcie na zasadzie kontaktronu, i będzie pasował z wielu fordów, w razie czego, dysponuje takimi.
Otwór w zbiorniczku zamiast piłować, warto zrobić wiertłem (np piórkowym) odpowiedniej srednicy
W razie co, służę pomocą merytoryczna. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
gniewny
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
|
skull
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 21 Skąd: z netu
|
Wysłany: 3 Cze 2013, 08:13
|
|
|
Ok, w końcu... ja też założyłem ten czujnik (a kupiłem go rok wcześniej), no i moje uwagi do opisu Pufcia
- oczywiście świetny szczegółowy opis, gdyby nie to, pewnie bym się do tego nie zabierał
ale...
ja też miałem zworkę (czyli kawałek kabelka) na wtyczce (dolnej - połączenie do masy), i wystarczy ją przeciąć i do utworzonych w ten sposób końców podłączyć przewody czujnika poziomu. To oczywiście szczegół, ale większy błąd jest przy kolorach kabla - czujnik to POMARAŃCZOWO-czarny przewód, a nie ŻÓŁTO-czarny (ten jest do pompki spryskiwacza). Ja kabel wpychałem od nadkola - jest tam przejście gumowe od przewodu do pompki - można tą uszczelkę wyjąć i wtedy nie jest to takie trudne.
Za każdym przekręceniem zapłonu, trwa chwilowy test tego czujnika i jeśli wszystko jest ok (czyli płyn jest w zbiorniku) to kontrolka gaśnie (coś jak do poduszek).
O tyle od siebie... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Cze 2013, 08:20
|
|
|
skull - może być, że masz inny kolor (może to np. kwestia braku spryskiwacza tylnej szyby? ciężko mi dociekać) w Fordach wiele rzeczy przestaje mnie już dziwić... Grunt, że działa |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
skull
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 21 Skąd: z netu
|
Wysłany: 3 Cze 2013, 09:14
|
|
|
no nie będę się upierał, ale żółto czarny jest przy samej pompce, u mnie i również w tym od pumy (czyli ten co kupiłem, bo kupiłem z całym zbiornikiem). A Pomarańczowo-czarny w oryginalnym przewodzie podłączonym bezpośrednio do czujnika.
Spryskiwacz tylnej szyby też mam.
Ale jeszcze raz dzięki za opis. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Cze 2013, 09:43
|
|
|
skull - to jest Ford, tu wszystko jest możliwe Jak będziesz jeszcze się kiedyś elektryką bawił, to wspomnisz moje słowa
Tymczasem niech służy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|